Een aantal dagen geleden is een nieuwe AdWords extensie gelanceerd genaamd callouts. Ik heb hier een uitgebreid artikel over geschreven op mijn weblog: http://steffanamende.nl/callout-extensi ... jij-ze-al/
In het artikel leg ik onder andere uit hoe je de callouts het beste in kunt zetten, welke voordelen ze hebben en hoe je de callout extensie in kunt schakelen (inclusief video).
Dit is absoluut geen reclame voor mijn weblog. Wellicht is deze informatie handig voor webwinkeliers die zelf de AdWords beheren.
Verder is feedback welkom, evenals vragen.
Re: Callout Extensies in AdWords, Gebruik jij ze al?
2Ik gebruik ze inmiddels ook. Ik ben benieuwd!
Ik vraag me echter wel af wat gebeurt er als je van een flink aantal extensies gebruik maakt. Hoe kiest Google dan welke worden weergegeven? Denk bijvoorbeeld aan:
- Reviews
- Callouts
- Telefoonnummer
- Sitelinks
- Locatie
Gaan extensies elkaar dan vervangen en kan het ook een negatieve bijwerking hebben?
Ik vraag me echter wel af wat gebeurt er als je van een flink aantal extensies gebruik maakt. Hoe kiest Google dan welke worden weergegeven? Denk bijvoorbeeld aan:
- Reviews
- Callouts
- Telefoonnummer
- Sitelinks
- Locatie
Gaan extensies elkaar dan vervangen en kan het ook een negatieve bijwerking hebben?
Re: Callout Extensies in AdWords, Gebruik jij ze al?
3Uit mijn ervaringen blijkt dat het aantal advertentie-extensies dat wordt weergegeven voornamelijk afhankelijk is van je positie. Zo worden er bij de eerste drie resultaten meer advertentie-extensies vertoond dan aan de zijkant.
Tevens geldt ook bij de eerste drie, dat vaak alleen bij de eerste twee of eerste alle advertentie-extensies worden getoond.
Op dit moment ben ik nog niet tegengekomen dat het toevoegen van advertentie-extensies kan zorgen voor een negatief CTR, of dat ze elkaar gaan vervangen. Alleen bij de locatie-extensie moet je een beetje oppassen, als je geen fysieke (afhaal) locatie hebt is het zonde daar mensen op te laten klikken en geld voor te betalen.
Tevens geldt ook bij de eerste drie, dat vaak alleen bij de eerste twee of eerste alle advertentie-extensies worden getoond.
Op dit moment ben ik nog niet tegengekomen dat het toevoegen van advertentie-extensies kan zorgen voor een negatief CTR, of dat ze elkaar gaan vervangen. Alleen bij de locatie-extensie moet je een beetje oppassen, als je geen fysieke (afhaal) locatie hebt is het zonde daar mensen op te laten klikken en geld voor te betalen.
Re: Callout Extensies in AdWords, Gebruik jij ze al?
4Zeker gelijk beginnen met de callout extensies omdat weinig webshops het gebruiken. Binnenkort gebruikt iedereen het en valt het minder op.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Callout Extensies in AdWords, Gebruik jij ze al?
5Inderdaad, zolang concurrenten nieuwe extensies nog niet gebruiken kun je er extra voordeel uithalen!MarkDeR schreef:Zeker gelijk beginnen met de callout extensies omdat weinig webshops het gebruiken. Binnenkort gebruikt iedereen het en valt het minder op.
Re: Callout Extensies in AdWords, Gebruik jij ze al?
6precies op dit moment werkt het nog het besteSteffan schreef:Inderdaad, zolang concurrenten nieuwe extensies nog niet gebruiken kun je er extra voordeel uithalen!MarkDeR schreef:Zeker gelijk beginnen met de callout extensies omdat weinig webshops het gebruiken. Binnenkort gebruikt iedereen het en valt het minder op.