Tips voor meer bezoekers / webwinkel

1
Beste forumleden,

Mijn naam is Patricia, en samen met mijn dochter ben ik sinds kort een webshop begonnen.

We zijn op dit moment druk bezig om ons product aanbod te verbeteren en vergroten, om in de toekomst een druk bezochte webshop te bezitten.

Wij hebben nog geen ervaring met het creeren van online verkeer naar deze webshop, daarom zouden we graag willen weten wat jullie voor handige tips hebben voor ons om dit verkeer te vegroten.

Aanmerking/reacties op onze webshop zijn ook van harte welkom.

Alvast bedankt, groetjes,

Patricia

http://www.speelgoedtotaal.nl

Re: Tips voor meer bezoekers / webwinkel

4
Ik vind het er vaag uitzien met die BTW berekening.

Als er een artikel van €18.40 word besteld dan staat er 18.47 ex BTW.

Geen idee waar die 7 cent vandaag komt.
Verzendkosten 3.95
Dus ex BTW 18.47
21% BTW 3.88
Totaal incl 22.35

Dus op die 7 cent na klopt het.

Maar er staan ook nog 3.95 verzendkosten bij. Word hier dan wel of geen BTW over berekend? En die staan er bij de totaalsom er nog niet bij. Of komen die later in het bestel proces erbij?

Kijk er nog maar eens goed na.

Verder is het een mooie site

Als je aan consumenten levert zou ik het ook altijd de prijzen inclusief BTW tonen
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Tips voor meer bezoekers / webwinkel

5
Dit lijkt heel erg op een website die laatst ook al voorbij kwam in de speelgoedmarkt.
Is dit een standaard template voor speelgoed?
Of is dit dezelfde website? Weet het adres niet meer.

Die hele berekening snap ik ook niet, en dat moet je eerst corrigeren voordat je dingen gaat verkopen.
----
In je banner links staat 'o.a. veilig betalen'--> Oh, er zijn dus ook onveilige methodes? Verander dit in: 'Veilig betalen met o.a. .....'.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Tips voor meer bezoekers / webwinkel

7
Heb ook een Biedmeer winkel dus snap de verwarring. Kreeg ook regelmatig e-mails en telefoontjes van mensen die dachten dat er 2 x BTW werd belast.

Volgens mij is het ergens een instelling want bij mijn Biedmeer winkel staat het inmiddels een stuk duidelijker:
Afbeelding


Ik zou de topicstarter willen adviseren om hier eens in te duiken want het kost zeer zeker klanten als ze denken dat er dubbel BTW belast wordt.

Re: Tips voor meer bezoekers / webwinkel

8
Ik heb het btw verhaal inmiddels aangepast, volgens mij is e.e.a. nu wel duidelijker voor de klant.


frafra schreef:Heb ook een Biedmeer winkel dus snap de verwarring. Kreeg ook regelmatig e-mails en telefoontjes van mensen die dachten dat er 2 x BTW werd belast.

Volgens mij is het ergens een instelling want bij mijn Biedmeer winkel staat het inmiddels een stuk duidelijker:
Afbeelding


Ik zou de topicstarter willen adviseren om hier eens in te duiken want het kost zeer zeker klanten als ze denken dat er dubbel BTW belast wordt.

Re: Tips voor meer bezoekers / webwinkel

11
Om meer bezoekers te krijgen, een aantal suggesties:

- probeer een actieve facebook pagina te krijgen. Gebruik het niet teveel als promotiekanaal maar stel je volgers vragen. Je kunt ook een advertentie opzetten op Facebook voor lage kosten als je het goed opzet.

- ga via twitter mensen volgen die tot de doelgroep behoren (ouders van jonge kinderen)

- start een blog en schrijf 1-2x per week een artikel met een aantrekkelijke SEO titel

Re: Tips voor meer bezoekers / webwinkel

12
Facebook gebruik ik wel echt om actief producten te promoten. Dat doe ik opzettelijk echter niet teveel, want dan wordt het irritant en stoppen mensen met volgen van de pagina. Ik plaats 1-2 keer per week gemiddeld iets op de Facebook pagina. Echter dan wel absoluut acties, nieuwe producten, etc.. Eigenlijk zelden iets anders.

Dit heeft een groot voordeel, namelijk dat je door de interactie meteen merkt of je klanten de acties interessant vinden of niet. Zo leer je beter wat voor toekomstige acties je kan doen. Dit soort interactie krijg je minder met een nieuwsbrief. Natuurlijk is dan ook het aantal orders wat uit je mailing komt een teken, echter bij Facebook hoor je ook concreet wat mensen weerhoudt van het ingaan op een actie. Dat is dus zeker een aanrader naar mijn mening.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Tips voor meer bezoekers / webwinkel

13
Ik raad aan om met google adwords te beginnen
en uiteraard facebook en misschien facebook advertenties en probeer je webshop te laten ranken in de organische resultaten van google.

Adwords zorgt voor snelle bezoekersaantallen, facebook kan je pagina opbouwen en/of bezoekers naar je toe sturen.

En verder is het gewone van facebook een wat lange termijn strategie. Hetzelfde geld voor SEO.
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: Tips voor meer bezoekers / webwinkel

14
Een goede SEO strategie is sowieso aan te raden. Je zou een blog kunnen beginnen en daar regelmatig iets op kunnen plaatsen. Een top 5 van het leukste peuter speelgoed bijvoorbeeld. Denk vanuit de consument waarop ze zoeken in Google en schrijf daar iets over.

Daarnaast is betaald adverteren zeker een goede optie die goed kan werken en ook winstgevend kan zijn indien je er wat vanaf weet. Daarbij is Google Adwords het meerst voor de hand liggend. Ook kun je Facebook gebruiken, hoewel mensen die Googlen echt actief opzoek zijn naar een product en dat is bij Facebook vaak niet zo. Je kunt Facebook overigens wel weer heel goed gebruiken voor Remarketing :-)

Als je meer wilt weten stuur gerust een priveberichtje.
WebshopTraffic- Meer omzet met je webshop door goede online marketing

Re: Tips voor meer bezoekers / webwinkel

15
Hallo,

Bezoekers naar je webwinkel krijgen is altijd iets waar je focus op moet liggen. Logischerwijs is dit de levenslijn van je webwinkel. Zonder bezoekers geen verkopen. Ik heb enkele ideeën die je kunt gebruiken om meer webwinkel verkeer te krijgen;

1. Maak een Youtube kanaal aan waar je het speelgoed tentoon stelt. Laat mooie en leuke filmpjes maken die zowel kinderen als ouders aanspreken en ook daadwerkelijk waarde toevoegen. Je kunt de filmpjes zelf maken of laten maken via fiverr.com bijvoorbeeld. Plaats link naar het product in en onder het Youtube filmpje. Als de filmpjes goed genoeg zijn en genoeg waarde toevoegen, plaats ze dan ook zeker op de product pagina zelf erbij! De filmpjes kunnen ook via andere kanalen zoals facebook worden ingezet.

2. Maak een blog en/of forum vast aan uw webwinkel. Praat over de producten, uw webwinkel, aanbiedingen, alles wat u kunt bedenken en wat gerelateerde bezoekers kan aantrekken. Een blog en/of forum vast maken aan uw webwinkel zal voor veel extra content zorgen en dat is iets dat op den duur altijd voor meer verkeer gaat zorgen. Zeker als u de teksten SEO correct schrijft of laat schrijven.

3. Verzin acties waarbij uw klanten korting krijgen om uw webwinkel onder het licht te brengen. Bijvoorbeeld via Facebook, maar ook kunt u bijvoorbeeld een Lego wedstrijd organiseren flyers verspreiden bij basis scholen dat de kinderen foto's kunnen inzenden van hun mooiste lego bouwwerk en de mooiste inzending krijgt een cadeaubon of iets dergelijks. Zon actie kan snel voor veel extra bezoekers en exposé zorgen. Ook maakt dit een gesprek los bij ouders en kinderen en dat is altijd in uw voordeel!

Hoop dat ik u er een beetje mee heb kunnen helpen. Natuurlijk zijn er nog honderden manieren om verkeer aan te trekken naar uw website. Ben creatief en maak gebruik van online en offline mogelijkheden en ben ook niet bang om de 2 met elkaar te combineren. Experimenteer en test :)
Cahec Global, uw partner in partij en groothandel

Re: Tips voor meer bezoekers / webwinkel

16
robertoheckers schreef: 2. Maak een blog en/of forum vast aan uw webwinkel. Praat over de producten, uw webwinkel, aanbiedingen, alles wat u kunt bedenken en wat gerelateerde bezoekers kan aantrekken. Een blog en/of forum vast maken aan uw webwinkel zal voor veel extra content zorgen en dat is iets dat op den duur altijd voor meer verkeer gaat zorgen. Zeker als u de teksten SEO correct schrijft of laat schrijven.
Het blog werkt inderdaad goed, ik moet alleen zeggen dat ik mij al zo vaak heb voorgenomen om mijn blog actiever te maken dan dat het is. Het bedenken van artikelen is soms stiekem best wel lastig.

Voor mij een reden om te kijken naar de mogelijkheden van een forum, maar een forum heb je niet zomaar draaien. Hoe een actieve community te creëren is ook weer een wetenschap op zich...

Re: Tips voor meer bezoekers / webwinkel

17
Steeds meer forums op internet zie je minder actief worden, maar met een goede strategie is het nog wel mogelijk natuurlijk. Het blijven schrijven van blogs is vaak ook lastig, maar je zou aan je klanten via Facebook of een nieuwsbrief kunnen vragen waar ze graag meer informatie over willen hebben of welke vragen ze hebben gerelateerd aan de producten die je verkoopt. Dan heb je direct weer wat onderwerpen om over te schrijven.
WebshopTraffic- Meer omzet met je webshop door goede online marketing

Re: Tips voor meer bezoekers / webwinkel

18
Klopt, het schrijven van goede artikelen kan een ware kriem zijn....

Het is misschien een idee om de artikelen uit te besteden (als het budget dit toelaat).

U kunt zelf iemand binnen uw kringen aannemen om dit voor u te doen, of laat een student er wat mee bijverdienen of iets dergelijks. Ook is het mogelijk om er een stagiaire voor aan te nemen (als u geen leerbedrijf bent kunt u dat aanvragen).

Ook kunt u websites zoals textbroker.nl raadplegen en hier uw teksten laten schrijven tegen een goede prijs.

Om onderwerpen te vinden raad ik de Google keyword tool aan. Een dagje goed naar keywords zoeken en de keyword suggesties van Google noteren kan in honderden titels en onderwerpen resulteren voor uw nieuwe artikelen.

Daarnaast zijn de artikelen dan direct gericht op een bepaald zoekwoord.

Organisch bezoekers naar de website krijgen is meestal het minst geliefde werk :) Daarom dat uiteindelijk ook veel webwinkel en websites afvallen.


Een forum opbouwen is inderdaad niet makkelijk. Probeer uw klanten eerst actief te krijgen op uw blog. Als hier actieve lezers bij zitten die ook reacties achterlaten, kunt u het zelfde creëren bij het forum. Betrek de producten van uw website zo veel mogelijk in uw blog en/of forum. Laat mensen praten over hun ervaringen, laat ze speelgoed tips delen, houdt speelgoed trents bij op uw website en deel dit, open pols etc.

Maak alle informatie die u geeft ook relevant voor de lezers.

Voorbeeld: Leg mensen uit dat het geld kan schele door wat duurder speelgoed aan te schaffen en leg uit waar dit in zit. Leg uit dat een goede speelgoed keuze helpt bij de hoeveelheid dat de kinderen ermee spelen. Leg de leer applicaties uit wat bij speelgoed hoort, etc.

Laat vervolgens de ouders en/of kinderen mee praten over deze onderwerpen (als u 2 meningen kunt creëren in het artikel is at altijd het beste! Mensen gaan een kant innemen en deze verdedigen en dat zorgt voor veel gesprekken en content voor je website.
Cahec Global, uw partner in partij en groothandel