Gezocht: Website/Webshop met inkomsten €3000,- en €20.000,-

1
Dag,

Wij zijn opzoek naar een overname van een website(s)/webshop(s) etc. waarbij over een redelijke periode stabiele inkomsten zijn behaald.
De inkomsten moeten liggen tussen de €3.000,- en de €20.000,- per maand.

Heb jij zo’n website of webshop? Reageer dan even d.m.v. een prive-bericht, alle branches zijn mogelijk en budget is aanwezig.

Alvast bedankt.

Groet,
E.Jansen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Gezocht: Website/Webshop met inkomsten €3000,- en €20.00

6
Ik gok 'inkomende geldstromen'; dus omzet ex btw. 20k is natuurlijk niet weinig, maar als het je brood is zal je er wel aan moeten komen.

Dat er een Netto verkoopopbrengst van 20k gevraagd wordt lijkt mij redelijk ambitieus (je bedoelt daar winst mee neem ik aan?). Een shop met 20k winst per maand is wel wat zeldzamer :wink:. Die zal je m.i. niet zo snel op een forum 'op de kop' tikken. Maar inderdaad wellicht dat TS zich kan verduidelijken.

Re: Gezocht: Website/Webshop met inkomsten €3000,- en €20.00

8
Electronixs.nl schreef:Van inkomsten ga ik uit van inkomen. Dus wat er onder de streep overblijft. Dan vind ik 20.000 erg veel.

20.000 omzet zegt natuurlijk weinig. Zalando heeft een miljoenen omzet maar nog niets verdiend dus heb je daar ook weinig aan.

Met de aanbevolen shop kan dat haalbaar zijn.
Als inkomsten winst is, wat is uitgaven dan? verlies?

Inkomsten (voor zo ver dat een term is voor bedrijven) zie ik als omzet, als je daar je uitgaven vanaf haalt blijft er winst over, daarvan kun je (een deel van) je inkomen betalen.

Re: Gezocht: Website/Webshop met inkomsten €3000,- en €20.00

10
Met inkomsten wordt gewoon omzet bedoeld.

Winst is weer wat anders, je hebt netto winst, bruto winst en misschien zelfs verlies.
Voor de overnamesom zal uiteindelijk de bruto/netto winst het belangrijkste zijn naast andere factoren als hoe lang bestaat de shop, welke markt, welke producten. Hoeveel klanten, gemiddelde omzet per klant, eventuele ranking in google enz.

Re: Gezocht: Website/Webshop met inkomsten €3000,- en €20.00

11
Ik denk dat je bij een overname vooral moet kijken naar de vrije kasstroom c.q. free cash flow (FCF):

vrije kasstroom = nettowinst – investeringen – toename werkkapitaal

Als de "inkomsten" vanaf € 3.000 per maand nettowinst zijn, is dat winst uit onderneming en daarmee belastbaar inkomen van de ondernemer. Daarvan blijft echter een aanzienlijk lager besteedbaar inkomen over ná aftrek van inkomstenbelasting, investeringen en de toename van het werkkapitaal (in het bijzonder vergroting van de voorraden bij groei).

De vrije kasstroom moet bovendien worden aangewend voor het "terugverdienen" van de hoofdinvestering: de overnamesom van de webwinkel.

Zou je die overname financieren met vreemd vermogen, bijvoorbeeld een lening, dan wordt de vergelijking:

vrije kasstroom = nettowinst – investeringen – toename werkkapitaal + toename vreemd vermogen – aflossing vreemd vermogen

Met mijn vraag naar wat met "inkomsten" wordt bedoeld, wil ik de topic starter er dus maar op wijzen dat je het vooral goed moet doorrekenen. De gevraagde "inkomsten €3000,- en €20.000,-" kan van alles en nog wat betekenen.
StoreCore.io