Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

93
Ik ben van de week in de shop in shop in Harderwijk geweest. Op zich heel leuk opgezet. Het is een grote open ruimte met tafels waaraan je koffie kunt drinken en er omheen allemaal units waarin mini-winkeltjes zitten. De bedoeling is dat startende ondernemers hier een kans krijgen.
Alleen nodigen de units niet uit om er naar binnen te gaan. Het zijn allemaal afzonderlijke kamertjes met een deuropening zonder deur. Je gluurt even om het hoekje van de opening of in de unit iets verkocht wordt wat jouw interesse heeft. Sommige units zijn heel professioneel ingericht, anderen zien er rommelig en onverzorgd uit. Er zit van alles: een boekenzaak, iets met bakprodukten, chocola, een schoenenzaakje, modewinkeltje en wat sieradenzaakjes.
Tweede nadeel is dat je dus tijdens openingstijden (5 dagen per week open) je eigen unit moet bemannen. Er is geen centrale kassa of zo.
De huurprijs is vanaf 25 euro per dag, als je het vast huurt zal je waarschijnlijk wel korting krijgen, maar je komt aan huur denk ik toch wel tussen de 350-450 euro per maand voor de kleinste unit.
Er staan wel borden buiten: shop in shop, met eronder in kleine lettertjes wat er te zien is, en boven de ingangen staat ook in grote letters: shop in shop. Waarbij ik dan denk: weet men wel wat dit inhoudt? En je moet het echt wel weten te vinden, het ligt net een beetje aan de rand van het centrum. Ze hebben ook wel een website maar die is vooral op ondernemers gericht, niet op klanten.
Het is wel zo dat dit initiatief pas sinds mei open is, dus misschien gaan ze er nog wel aan schaven.

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

94
God bijna van shop-in-box af....

Ze bleven maar bellen.... Eerst met een 'aanbieding' dat als ik nog voor enkele maanden bleef ik dan een extra boxje kreeg (totdat iemand anders dat boxje wilde. Dan verviel meteen de aanbieding. Maar uiteraard niet de betaalverplichting)

Wilde ik niet

Toen is mijn box gratis verhuisd. Of ik het alstjeblieeeeeef nog even wilde proberen..... Nou vooruit maar resultaat nog geen zak verkocht.

Of ik dan alstjeblieeeeeef akkoord wilde gaan met een gratis box en een percentage van de verkopen. Aangezien een percentage van niks nog steeds niks is en ik al maanden mijn goedverkopende spullen daar stof lopen te happen terwijl ik mijn klanten 'nee' moet verkopen omdat mijn spullen daar staan nee dus. 3 dubbele kosten. 90 euro voor een box, geen verlopen via de shop en ik kan het ook niet via de webwinkel verkopen.

Nou toen wilde hij een aantal van mijn spullen overkopen voor inkoopprijs. Nou voorruit dat kan wel. Ik ben ruim een uur bezig geweest om de prijs te bepalen. Nee toen wilde hij toch maar niet.....

Iedere keer op zondag bellen uiteindelijk gewoon de telefoon niet meer opgenomen. Ik wil echt van dat gestalk af. Dus duidelijk gemaakt dat ik mijn spullen nu toch echt terug wilde hebben (we hadden eerder afgesproken dat hij het op zou sturen)



Wil meneer 5 euro voor de doos..... Klantenservice alleen zolang je betaald. Zeg je je box op is het meteen over. Ik heb ze gemailed dat ik dan ook een gloednieuwe doos verwacht!


Dit gezeik heeft me letterlijk honderen euro's gekocht! Nog maar niet te spreken over die gast die me maar bleef bellen met aanbiedingen. Op mijn werk, op zondag etc. Ik moest het 'een kans geven'. Na 5 maanden nagenoeg geen verkopen vind ik kans zat het werkt gewoon niet.

Ohja ook grappig. Dan belde hij me doordeweeks. En na 20 min "Oh wacht er loopt een klant de winkel binnen. Ik bel terug" en dat een paar keer. En dan moet je je nog aanvragen of het een potentiele klant was of iemand die op het Kiala punt een pakket ophaalt. En komt gewoon geen hond. Viel me ook al op die 2x dat ik er van (ja toevallig ff rustig. Normaal gesproken is het heel druk!)

Wees bij deze gewaarschuwd. Alles kan en alles mag. Totdat je opzegd. Dat krijg je mailtjes als 'De laatste dag is 15 augustus. Bent u 1 dag te laten moeten we helaas een hele nieuwe maand in rekening brengen'. Gewoon in de hoop dat je een dagje verhinderd bent. Terwijl 1/3 van de boxen gewoon leeg zijn. En eerder gemaakte afpraken (we sturen de inhoud van de box op) nog ff snel 'Ja kost 5 euro!'

Ik hoop echt nooit meer zaken te doen met die mooipraters daar! FF opletten. Hij melde mij als laatste dat ze naar een 'betere locatie' zouden gaan. Je gaat niet naar een betere locatie als je een niet lopende winkel hebt. Pas op dat je de inhoud van je box niet kwijtraakt als ze straks met de doorderzon verdwijnen
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

96
Vincent1 schreef:@varaantje, wat een draaikonten. Kan me voorstellen dat je blij bent daar van af te zijn.
Ben wel benieuwd of dat van een nieuwe locatie echt waar is, want als 1/3 leeg staat staan mensen niet te springen om met ze in zee te gaan, of om ermee door te gaan.
Nou zeker. Het is nu voornamelijk make-up, telefoonhoesjes en hebbedingetjes van een paar euro. Als je binnenkomt er de eerste 10 boxjes zijn make-up en je wil geen makeup bekijk je de rest niet meer. Je loopt verder.

Die nieuwe locatie kan ik me niet voorstellen. Ze zitten nu al goed. Schuin tegenover de Media Markt. Er lopen ook altijd veel mensen door de straat (Tip: Er zit daar een heerlijke bakker paar winkels verder) Soms ligt het niet aan de locatie maar aan je concept (en als ze iedereen zo behandelen als ze mij behandelen...)

Maarja je gaat niemand zeggen dat de zaken slecht gaan. Je zegt dat het zo goed gaat dat je naar een A locatie gaat. Ze missen daar gewoon het zakelijk inzicht om echt successvol te worden. Als je denkt je klanten zo te kunnen behandelen moet je niet raar opkijken dat je zo geen nieuwe klanten meer krijgt.

Na 5 x 90 euro gevangen te hebben en er slechts enkele tientjes aan verkopen tegenoverstaan zou ik me schamen om mijn klant 5 euro te vragen voor de doos om de spullen te retourneren. 10 tegen 1 dat het gewoon in een oude doos komt die ze uit de bak van de Supermarkt gepakt hebben.... (overigens zijn het dus niet de verzendkosten. Die betaal ik maar da's wel logisch)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

97
@varaan Een winkel moet inderdaad wel dusdanig ingericht zijn dat het voor een breed publiek aantrekkelijk is.

€5 vragen voor een doosje om het op te sturen vind ik echt treurig, vooral als je eerst zoveel moeite hebt gedaan om iemand als huurder te behouden.

Wie weet vind je nog een keer een shop in shop-concept waar je spullen beter tot hun recht komen.

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

98
Die klootzak heeft een gedeelte van mijn box niet teruggestuurd! En nu vind hij dat ik dat maar moet komen ophalen!

Jahoor. Eerst 5 euro vragen voor de verzenddoos en dan rij ik nog wel ff 100 KM heen en 100 KM terug om de rest terug te krijgen omdat hij dacht dat ik dat vast niet meer wilde hebben... Boos geworden (en terecht dacht ik zo) Nou vooruit dan maar hij stuurt het op. Maar wel naar een Kiala punt want dat is een paar cent goedkoper dan via PostNL!

En er is uiteraard geen Kiala punt waar ik langskom ik moet weer speciaal in de auto stappen om naar zo'n punt te rijden... Kost me nog meer moeite en geld...

Ik hoop dat heel veel mensen dit topic lezen en dat meenemen in hun besluit om wel of geen box te nemen! De waarde is mij te laag om een advocaat in dienst te nemen maar mocht ik toevallig nog eens langsrijden wil ik daar nog wel ff een baksteen aan besteden!

FF voor google: Shop in box Rotterdam

Shop!nBox
Adres: Karel Doormanstraat 463 A
3012 GH Rotterdam

Ervaringen shop-in-box Rotterdam Shop!nBox shoinbox review
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

102
Gisteren een shop-in-shop (box in shop) in mijn eigen woonplaats ontdekt!

Mooi moment om het concept van dichtbij te bekijken!
Helaas voldeed het volledig aan mijn verwachtingen. ..
Rommelige winkel, voor de helft 'horeca' bestemming en de andere helft gevuld met IKEA kasten met diverse categorieën door en naast elkaar...
Hoewel de winkelruimte op uitstekende zicht locatie van de aanlooproute naar het centrum ligt was er geen klant te bekennen op een zaterdag(!) ochtend, ook begin van de middag wad de winkelruimte leeg. ..

De enige die van het concept zullen profiteren zijn waarschijnlijk de verhuurders van de winkelruimt/boxxen...

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

105
Mick schreef:Gisteren een shop-in-shop (box in shop) in mijn eigen woonplaats ontdekt!

Mooi moment om het concept van dichtbij te bekijken!
Helaas voldeed het volledig aan mijn verwachtingen. ..
Rommelige winkel, voor de helft 'horeca' bestemming en de andere helft gevuld met IKEA kasten met diverse categorieën door en naast elkaar...
Hoewel de winkelruimte op uitstekende zicht locatie van de aanlooproute naar het centrum ligt was er geen klant te bekennen op een zaterdag(!) ochtend, ook begin van de middag wad de winkelruimte leeg. ..

De enige die van het concept zullen profiteren zijn waarschijnlijk de verhuurders van de winkelruimt/boxxen...
Klinkt als de winkel in Haarlem.