Eigen webwinkel begonnen, maar krijg niks verkocht?

1
Hoi Allemaal,

Ik hoopte eigenlijk dat iemand mij wat tips kon geven en mij misschien kon uitleggen waarom mijn website niet loopt. Ik heb sinds kort een webwinkel in kinderkleding ( op dit moment alleen nog meisjes, maar ga dit in de toekomst uitbreiden met jongenskleding) en ik ben veel geld kwijt aan adverteren met google/adwords en marktplaats/admarks, hyves, en door te flyeren in de buurt, maar op de een of andere manier willen mensen niks bestellen. Met google/analatycs of zoiets, zie ik wel dat ik veel bezoeken heb, maar na een minuutje zijn ze weer weg.
Wat doe ik verkeerd? hopelijk kon iemand eens kritisch naar mijn site kijken en opmerkingen/verbeteringen geven en me misschien tips kunnen geven waardoor ik wel iets verkocht krijg.

Alvast bedankt.

De website: http://www.lottepopkinderkleding.nl
Hyves: lottepopkinderkleding.nl

Groetjes Lottepop Kinderkleding

Re: Eigen webwinkel begonnen, maar krijg niks verkocht??!!!

3
de site werkt bij mij prima in Firefox. (3.6.11)

Het valt me op dat op de homepage geen producten staan. Hierdoor heb ik het idee dat het weblog is, i.p.v. een webshop. De hele site heeft een bloguitstraling, niet die van een webshop.

Ook zie ik dat er maar weinig productinformatie is. Wanneer er informatie, wordt die onder de foto getoond. Waarom er niet naast, het valt nu vaak niet op dat er info is.

De navigatie vind ik nu niet logisch. De collectie is nu één onderdeel, maar dat is het belangrijkste wat er is. Zorg ervoor dat je meteen ziet wat je te bieden hebt, zodat ik niet eerst op collectie hoef te klikken.

De header van je site vind ik erg hoog, dit gaat ten koste van je ruimte. Niet iedereen heeft een groot scherm.
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.

Re: Eigen webwinkel begonnen, maar krijg niks verkocht??!!!

4
Nou... ik heb totaal geen verstand van kinderkleding ( en van veel meer dingen niet hoor maar dat terzijde ;) ).. Maar je zegt zelf al dat je alleen meisjeskleding doet. En vervolgens is het volgens mij ook niet de meest doorsnee kinderkleding.. Maar daar kan ik me volledig in vergissen want zoals ik zeg, het is niet mijn ding. Als het echte merken zijn, zal er ongetwijfeld een markt voor zijn. Maar ik zal even hardop denken... misschien dat je er wat mee kan, misschien klets ik in de ruimte, lees mee voor eigen risico. :)

Probleem met kleding is, naar mijn gevoel, dat mensen een collectie willen zien. Veel soorten. Een echt assortiment. (en dat is eigenlijk voor de meeste goeie webshops zo denk ik: hoe meer assortiment, hoe beter). En ik vind persoonlijk dat je collectie "niet zo groot" is. Dan ben je afhankelijk van de mensen die gericht op een specifiek item zoeken. Ik weet dus niet hoe je adverteert maar als dat op de wat algemenere termen zijn dan zal je idd een boel bezoekers kunnen krijgen maar de vraag is of je die mensen wat kan bieden.

Als je addwords gebruikt, is het wss handiger (zij het een boel werk) om je advertenties te richten op de specifieke merken en type en maten kleding die je biedt. Als je advertentietje gaat over "jurkje merk XX, maat YY kleur ZZ" en iemand klikt daarop dan weet je dat die persoon ook een jurkje zoekt van merk XX in maat YY en de kleur ZZ. Dan is het verder natuurlijk nog een kwestie van prijs en of je site vertrouwen uitstraalt en zo nog wat dingetjes. Maar als je adverteert met "leuke jurkjes merk XX.." en ze klikken daar op en je hebt er vervolgens maar 5 (ik noem maar wat) dan zal dat veel mensen wss tegenvallen en die klikken weer terug.

Wat mij verder zo persoonlijk even opvalt cq te binnen schiet: Ik vind het allemaal erg zoet. Veel, heel veel rose. Mss is dat goed voor je doelgroep (nogmaals, dat ben ik totaal niet) maar vraag me toch af of het niet ietsje minder kan. Iets kleuriger misschien. In ieder geval iets minder rose. Zeker als je ook met jongenskleding gaat beginnen.

Ik vind je navigatie niet zo prettig. Het straalt ook een beetje uit van "leuk en gezellig en persoonlijk".. wat zou kunnen werken, maar ik denk dat de meeste mensen gewoon liever snel en zakelijk iets kopen en klaar. Ik zou je collectie meteen navigeerbaar maken als hoofdcategorieën. Dus niet eerst "collectie" en dan de subcategorieën maar al die subs nu hoofdcategorieen maken. En ik zou de meer "persoonlijke" dingen als de party en de agenda een andere plek geven.

Verder zat ik zelf met de vraag hoe het nu zit met die verzendkosten. Op je voorpagina staat pontificaal dat je die niet hanteert. Echter lees ik in je voorwaarden hele andere verhalen. Dat is verwarrend. Ik weet niet hoe je winkelwagen er uiteindelijk mee omgaat maar het helpt niet mee met de verkoop iig.

Verder heb ik wat zitten browsen en ik kwam diverse fotootjes tegen die niet klikbaar waren, dus niet vergrootbaar. En veel foto's die dat wel zijn die vind ik nog veel te klein eerlijk gezegd. Ik zou ook veel meer detail willen zien. En meer informatie. Wasbaarheid bijv. soort stof etc.. Neem deze serie: http://www.lottepopkinderkleding.nl/?me ... D=14342698 Helemaal geen info. Nou ben ik een dombo op de kinderkleding, maar stel dat ik wat leuks zoek voor mijn kleine neefje.. ik kom op jouw site.. ik dit dit.. wat ik denk is "wat koop ik eigenlijk?? Is het alleen het shirtje of hoort dat broekje erbij? is het een oufitje??".. En dan zul jij mss meteen denken "ja hallo, dat zie je toch aan de prijs en iedereen begrijpt dat dat het shirtje is!" maar je moet dus altijd denken vanuit de onwetendheid van de meest domme consument. Je moet veel meer info geven. Da's ook veel beter voor Google want de zoekmachines zullen je zo nooit snel naar voren brengen.

En ik vraag me ook af of het handig is de spullen op maat te sorteren. Ik zou dat niet doen. Als je op een merk klikt ofzo, moet je meteen de kleding laten zien en mensen de maat daar laten kiezen. Nu moet je eerst op de maat klikken voor je iets ziet. Je moet teveel klikken.

Nogmaals, dit zijn wat persoonlijke punten die in mij opkomen. Verder zit je natuurlijk in een van de meest concurerende markten die er is.

Edit: heb te lang over dit stuk gedaan.. ik zie dat ikkrijg een paar punten ook aanhaalt al.. ;)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Eigen webwinkel begonnen, maar krijg niks verkocht?

7
Als ik op de website kom is het eerst wat in mij op komt: weer zo'n standaard website. Precies dezelfde indeling en eerlijk gezegd komt het goedkoop op mij over.
Ik begrijp dat dat alles te maken heeft met het afnemen van een pakket bij mijnwebwinkel, maar zulke webshops zijn er eigenlijk al met zoveel, en eerlijk gezegd is de ervaring dat de meeste shops ook weer erg snel verdwenen zijn.

Laat ik ook beginnen met zeggen dat er vooral veel geduld moet zijn. in de eerste maanden leer je het meest en zie je langzaamaan de webshop uitgroeien tot iets professioneels.

Wat mij opvalt en wat mij weerhoudt om iets aan te kopen is dat ik geen telefoonnummer zie. Zonder telefoonnummer op een webshop bestel ik niets.
Verder zie ik alleen een contact formulier. Helemaal prima, maar ik zou het e-mailadres er ook bij zetten. Ik houd zelf meer van e-mailen en gebruik zo min mogelijk contact formulieren (reden weet ik eigenlijk eerder gezegd niet, misschien is het de controle en ken ik teveel contactformulieren die het niet doen).

De (knalroze) achtergrond van de website vind ik te, ik zou zelf een licht roze kleur nemen, egaal. Het is nu allemaal wel erg zoet.

Verder zou ik het home verhaaltje wat opvrolijken.
Het is nu 1 dezelfde standaard saaie tekst kleur en niks valt op.
Dat het stukje over sinterklaas gaat of over gratis verzenden valt niet op.
Maak gebruik van dik gedrukte tekst, of nog beter een plaatje van tnt post met gratis verzenden er op. Er zijn bizar weinig mensen die zulke tekst nalezen (ik normaal ook niet).

Verder lees ik in de voorwaarden iets vluchtigs over standaard tnt post tarief en zo goedkoop mogelijk. Hoezo zo goedkoop mogelijk en standaard tarieven? Het is toch gratis?

Verder kom ik bij dit artikel uit:
http://www.lottepopkinderkleding.nl/?me ... D=14339397
waar ik ben gekomen via maat 128 tot 146. Gek genoeg is in het menu 104 t/m 122 dikgedrukt. Voor een klant ziet dit er uit als een fout, maar als ik nu verder kijk zie ik dat in beide categorieën dit product zit.

Foto's mogen van mij groter.
Dit lijkt mij een leuk product:
http://www.lottepopkinderkleding.nl/?me ... D=14340265
en wil het van dichtbij bekijken, maar de foto voor vergroting toont dezelfde die ik al zie.

Verder vind ik het grote sale plaatje maar niets, maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn, maar ook dat komt op mij wat goedkoop over.

Verder vind ik de beschrijvingen die bij sommige producten wel duidelijk en uitgebreid, wat ook erg belangrijk is, zeker als de foto's niet op groot formaat getoond kunnen worden.

Op de pagina cadeaubonnen heb je in hoofdletters (schreeuwerig) je domeinnaam gezet met uitroep tekens erachter. Zelf zou ik er eerder voor kiezen om het allemaal wat kalmer en professioneler er neer te zetten. Ziet er aantrekkelijker uit namelijk.

Misschien zie je dit als mieren**** maar dit soort dingetjes vallen op als je 5 min op de site bent :wink:

Re: Eigen webwinkel begonnen, maar krijg niks verkocht?

8
Hoi,

Ik zie dat echt niet als mieren....maar ben juist heel erg blij met dit soort goede kritiek. Hier kan ik daadwerkelijk iets mee...Ik ga jouw tips deze week nog uitvoeren en wie weet helpt het....
En misschien heb je ook gelijk, geduld werkt ook goed...haha!
Maar ontzettend bedankt voor jullie kritieken...mocht je nog meer kritiek hebben, graag!

Groetjes Lottepop Kinderkleding

Re: Eigen webwinkel begonnen, maar krijg niks verkocht?

9
ik zie dat al je producten EX BTW zijn, dit vind ik eerlijk gezegd niet zo netjes...ik verwacht als particulier dat ik INCL. BTW tarieven te zien krijg...daarnaast zie ik op veel foto's een naam staan...is dit het merk? je komt er namelijk in de omschrijving niet op terug.

Je schrijft over levertijd en waarom. Het lijkt alsof je excuses aan het geven bent. als ik bestel hoef ik alleen te weten of het op voorraad is ja/nee en hoe lang het duurt voor ik het product binnen heb. Je excuses (we kunnen niet alles op voorraad hebben) vind ik wat overdreven.

Voor onbekende (??) merken, vind ik je prijzen vrij hoog, zoals bijv. de balletpakjes...dan vind ik €35 erg veel!
http://www.regenboogschaap.nl alles voor vilten, (antroposofische)poppen maken, breien, haken Veel gevilte slofjes, kralen, mutsen sieraden bloemen etc.

Re: Eigen webwinkel begonnen, maar krijg niks verkocht?

10
Ik heb bovenstaande opmerkingen even snel doorgelezen en op het witte shirt linkje geklikt. Niet veranderd, en die opmerking is wel al van een maand geleden... Ook ik ben een nitwit op kleding gebied en weet totaal niet wat ik koop als ik een Swart Gabriel wit koop... Setje? Shirtje? Geeeeeen ideeee :?:

Nu kan ik wel logisch gaan denken en denken van tja aan de prijs te zien zal het niet alles zijn. Maar een klant moet niet denken, een klant moet kopen. Je moet het een klant makkelijk maken zijn geld in jouw shop te verspillen :wink:

Op je home pagina, ik vind je header wat hoog. En helaas is het plaatje met het kindje niet klikbaar. Ik dacht: "Heyyy grappig jurkje", klikkerdieklik... Niks te klikken.

Prominenter hoger zetten van je regel Wij hanteren GEEN VERZENDKOSTEN!, zelf op mijn scherm met een hoogteresolutie van 1080px valt dit niet op omdat ik het niet direct zie. Ik zou het ook korter houden: "Gratis verzending" bijvoorbeeld.

Persoonlijk weer, maar ik zou zeggen: "Welkom in de Lottepop Webshop", weet je gelijk dat je in een webshop aanwezig bent.

Veel zinnen zijn niet hetzelfde, soms begin je met een hoofdletter, vaak ook niet. Staat wat slordig. Ook zitten er taalfoutjes in het hele Pettiskirt verhaal.

Ennuh, als producten uit China komen heb ik direct een idee daarbij. GOEDKOOP, je leest zoveel over goedkope rotzooi uit China, dan is het soms een hele kunst dat uit mensen hun hoofd te krijgen. Ik zou dat dus niet eens vermelden. Nu zou ik het nieteens meer willen, of het nu goed is of niet.

Voorbereiden op een levertijd van 21 dagen vind ik ook onzinnig, je gaat uit van 10 dagen en als het langer duurt weet je het dan pas of helemaal niet. Aangezien er ook anderen zijn met Pettiskirts zou ik vanwege het bestellen en waarschijnlijk lang wachten ze al niet kopen.

Bied bijvoorbeeld een optie om andere kleuren te bestellen, maar maak daar een heel ander verhaal van. Wij kunnen ook alle andere kleurencombinaties leveren, op bestelling. Neemt u hiervoor contact met ons op. Bijvoorbeeld.

De hele menu indeling zou ik dus opdelen. Info etc onderaan in een aparte box. In het middel bestelbare dingen en uitleg. Bovenaan je assortiment. Zo een lange waslijst als nu vind ik niet prettig winkelen.

Mooie foto's doe je dus zo: http://www.lepetittom.nl/contents/nl/d3 ... kirts.html

Nog steeds ook nergens enig fatsoenlijke info. Waar is het van gemaakt? Etc. etc. Content is Koning. Er is genoeg over te vertellen blijkbaar: http://www.lepetittom.nl/contents/nl/p2 ... icoat.html

Dit geldt uiteraard ook voor de rest van de site, tis erg kaal allemaal.

Algemeen, te zoete achtergrond kleur, zacht roze zou ik zelf mooier vinden. Misschien een mannending maar ik haak al snel af vanwege de opdringerige kleur.

Verder nog veel tekstuele dingen... "Wij bestellen 3 tot 4 keer per week", wat heeft een klant hieraan? "vertraging kunnen oplopen tot 21 dagen", mijn reactie: "Yikes, dan is de verjaardag allang voorbij ik kijk elders wel."

Verder vind ik je assortiment te breed en niet diep genoeg. Ik zou liever zien dat je een minder breed assortiment zou hebben maar in wat je wel hebt lekker veel keus. En waarom eigenlijk maatkeuze? Er is niets of slechts heel weinig ook daadwerkelijk in een andere maat verkrijgbaar. Als je maat 104 - 122 bekijkt dan wil ik ook keus hebben om 104-122 te bestellen. Echter is er vaak van een product maar 1 maat aanwezig. Kost je klanten, veel klanten, want je hebt gewoon niks op voorraad. En daar schiet direct de 21 dagen bij de mensen omhoog plus het feit dat er ook niks te bestellen valt op die bewuste pagina. Hup, klant weg.

Wordt bijvoorbeeld een Pettiskirt specialist, lekker niche, lekker smal en diep assortiment. En ALLE maten op voorraad/bestelbaar. Moet je wel willen natuurlijk, tis maar een voorbeeld. :wink:

Owjee... Weer een schrikreactie als domme klant die op Winkelwagentje klikt:

"Wanneer u kiest om te betalen via factuur, dan zullen wij de artikelen met de factuur naar je toe sturen. De factuur dient binnen 7 dagen betaald te worden.

Wanneer u kiest om vooraf te betalen, dan wordt het artikel naar je toegestuurd zodra het geld op onze rekening staat."


Mijn eerste reactie: "Waaaaa? Geen iDeal!!! Das een doodzonde!!" Pas toen ik wat IN het winkelwagentje deed kon ik betaalopties selecteren en zag ik iDeal erbij staan. Maar ow, weer geen Rembours... Kan ik weer mijn zwarte geld niet kwijt :roll:

Maargoed, iDeal dus... Wederom een afschrik reactie. Wie het in zijn hoofd haalt mij hiervoor te laten betalen is mij als klant kwijt, een duppie hier en daar kan nog, maar geen 1,18 euro! (en nu weet ik dan weer dat het ook voor +/- 45 cent kan, Assurepay bijvoorbeeld, maar das weer een ander verhaal)

Contact. Mis wat, normaal telefoonnummer, KvK, BTWnr, adres.

Wat ik wel weer zeer op prijs stel (sorry voor de testmail :wink: ) is dat ik niet verplicht mijn mail of telefoonnummer in hoef te vullen. Zou wel erg prettig zijn als je dat ook even erbij vermeld dat dat optioneel is. Sommige mensen willen alleen bellen, anderen weer alleen mailen.
Pluim daarvoor!

In dit verhaaltje vraag ik me af hoe graag je een klant af wil schrikken. Lange levertijden, weinig keus, geen maat keus, (vermoedelijk) goedkope kleding, niet weten wat je nu eigenlijk koopt, geen iDeal (ow toch wel maar heel erg duur!), verschrikkelijke achtergrond, lang menu, geen gegevens.

Het spijt me dat ik zo negatief bent, maar ik wens je een goede eigen zaak toe. Met de huidige gaat t m niet worden ben ik bang, maar das mijn mening. Nu blijft het een zolderkamer shopje.
Een voorbeeld nemen aan Le Petit Tom zou ik erg mooi vinden, want daar zou ik direct iets bestellen, zonder enige twijfel.

Succes!

EDIT - Pas nu ik alles aan zit te klikken blijkt bij andere producten WEL meer info en meer keus te zijn. Maar bij veel gewoon nog niet. Deels is het al een stuk beter dus.