Fraude met rembours en achteraf betalen

1
Wat zijn de ervaringen van mede webwinkeliers mbt het achteraf betalen en rembours en pogingen tot fraude hiermee? Het gebeurd bij ons bijna dagelijks dat mensen via Klarna of Multifactor proberen af te rekenen op verschillende namen en adressen maar met hetzelfde IP adres. Gelukkig kijken wij zelf dit soort bestellingen altijd na op verdachte dingen (IP adres locatie check enz) en blokkeren wij IP adressen van verdachte bestellingen. Vaak komen bestellingen niet eens door de check van Klarna heen maar om schade bij hen te voorkomen of te voorkomen dat wij in de toekomst geen Klarna meer aan kunnen bieden denken we een beetje mee. Daarnaast hebben we het meegemaakt dat pakketten verzonden zijn en geweigerd worden door de ontvanger of dat het adres simpelweg niet bestaat. Gevolg is dubbele verzendkosten bij de koerier. Ditzelfde gebeurde bij rembours, binnen 6 weken 4 valse verzendingen tegenover 2 legitieme. Hier zijn we uiteraard direct mee gestopt. Ben benieuwd naar andere ervaringen hier!

Re: Fraude met rembours en achteraf betalen

2
Ik heb 1 enkele keer, per hoge uitzondering, verzonden voor de betaling binnen was.

Ben nu nog bezig die 7,50 te incasseren....

Punt is rembours en achteraf betalen trekt fraudeurs aan. Genoeg eerlijke mensen maar ook genoeg oneerlijke mensen en die worden als vliegen aangetrokken door dingen als achteraf betalen. Ze weten precies hoe te werk te gaan en hoe ver ze kunnen gaan. Bij mij komt het er niet meer in
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Fraude met rembours en achteraf betalen

3
Wij bieden rembours wel aan (als een soort van lapmiddel tegen de verplichting dat je moet leveren voordat er betaald is) maar rekenen hier wel een buitensporig hoog tarief voor, diegene die dan alsnog onder rembours besteld is bij voorbaat al verdacht, en gaat door een interne check.

We checken natuurlijk op ip adres, (gewoon googlen levert al genoeg informatie op) op adres zowel op google maps als bing maps. en natuurlijk gaat het e-mail adres ook even door google heen. Mochten we dan nog geen reden hebben om te twijfelen dan bellen we eventjes, want een telefoonnummer is bij een rembours zending verplicht. Geen gehoor, dan geen levering.

Re: Fraude met rembours en achteraf betalen

4
Het ene en ander hangt denk ik ook samen met welk product je verkoopt.

Je hebt 2 type mensen / fraudeurs die niet wil betalen.
Mensen die het voor zichzelf willen houden, die groep koopt dus alles wat ze mooi vinden.
Mensen die het verder verkopen. Deze groep zoek meer op specifieke producten die eenvoudiger te verkopen zijn. een vaasje valt daar bijv niet over maar neem iets met elektronica zeker wel.

Volgens de wet mag je in je voorwaarden, lees goed voorwaarden vooruitbetalen niet eisen.
Jij en de klant mogen echter vrijwillig wel overeenkomen om vooruitbetaling, spreek ideal, visa enz te doen. Je kan dus gewoon je voorwaarden op order hebben maar verder geen rembours of klarna aanbieden. wij bieden geen van beide aan. Verlies ja daardoor klanten, klarna roept dat natuurlijk van wel.
Ik heb er verder geen ervaring mee maar het eventuele gezeik met achteraf betalen wil ik zelf niet. Kijk nu eens wat voor een tijd je moet besteden aan dit soort zaken, kosten die je maakt. Deze tijd kun je beter anders besteden.
Je kan als proef 1 maand of 2 weken klarna en rembours niet aanbieden. Kijk wat het met je omzet doet en trek zelf de conclusie.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Fraude met rembours en achteraf betalen

5
De tijd die ik eraan kwijt ben om een IP check te doen is te verwaarlozen bij de orders die wel goed gaan via Klarna of Multifactor. Zoals gezegd rembours ben ik direct mee gestopt. De meeste mensen die fraude proberen te plegen zijn te dom om adem te halen gezien het feit dat ze gewoon even het adres of tel nr aanpassen en denken dat ze dan wel door de keuring komen (zelfde IP adres) Wij bieden 2 achteraf betalen opties aan, via Klarna en via Multifactor. De reden hiervoor is dat het bij Multi bij de prijs in zat en Klarna relatief veel mensen afwijst zonder aanwijsbare reden. Ben zelf met een proefbestelling ook afgewezen terwijl ik 101% zeker weten geen achterstanden o.i.d heb. De reden kon men bij Klarna mij ook niet vertellen.

Ik denk wel serieus dat ik omzet zou mislopen zonder deze 2 aanbieders, mijn ervaring is dat Nederlanders gemaksmensen zijn en geen zin hebben om hun betaalpas te zoeken, pincode intoetsen en dergelijke op het moment dat ze iets bestellen. Het heeft met vertrouwen weinig meer te maken. Wat betreft het verplicht instellen van mogelijkheden om te betalen na ontvangst volgens de wet, mijn bescheiden mening is dat er niemand bij de klant naast de computer staat met een pistool op het hoofd om verplicht met iDeal af te rekenen. Als ik deze opties niet had gehad en mensen willen dit niet dan kies je ervoor om niet bij mij te kopen. Hoezo verplichten om vooraf te betalen? Niemand verplicht jou te kopen bij die webshop. Allemaal symboolpolitiek.

Re: Fraude met rembours en achteraf betalen

6
VTE schreef:Ben zelf met een proefbestelling ook afgewezen terwijl ik 101% zeker weten geen achterstanden o.i.d heb. De reden kon men bij Klarna mij ook niet vertellen.
Op het IP-adres waarmee een Klarna-account wordt beheerd, komt een bestelling voor achteraf betalen met Klarna bij een daarop aangesloten webwinkel binnen? Hmm, ik kan drie goede redenen bedenken om dat inderdaad te weigeren en daar verder geen mededelingen over naar buiten te brengen.

Re: Fraude met rembours en achteraf betalen

7
Ward schreef:Op het IP-adres waarmee een Klarna-account wordt beheerd, komt een bestelling voor achteraf betalen met Klarna bij een daarop aangesloten webwinkel binnen? Hmm, ik kan drie goede redenen bedenken om dat inderdaad te weigeren en daar verder geen mededelingen over naar buiten te brengen.
Aan de andere kant ligt het ook voor de hand dat hier sprake kan zijn van een proefbetaling, iets waarvan ik wel zou verwachten dat Klarna daar op voorbereid is.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Fraude met rembours en achteraf betalen

9
Ward schreef:Dat is één reden, maar ik neem aan dat Klarna daarvoor een testmodus heeft.
Klarna heeft zeker een testmodus maar die werkt niet feilloos. Heb het bij Multifactor gehad dat de testmodus alles prima doorliep maar betalingen bleven uit. Bleek er toch iets niet te kloppen na een echte testbestelling. Ik vind het belangrijk als webwinkelier om te zien wat je klanten zien, leuk een testomgeving maar ik test het liever in het echt. Minimaal 1 keer per maand plaats ik in al mijn shops een testbestelling met alle betaalmethodes. Ben overigens wel benieuwd naar jouw 3 redenen... Heb eerder namelijk wel succesvol proefbestellingen kunnen plaatsen.