Evenement: Promoten op facebookpagina of facebook evenement?

1
Goedemiddag,

Op 1&2 november bestaan we 2 jaar met onze fysieke winkel. Dat vieren we dan ook met een huis weekend. Nu is m'n vraag: Promoot ik best dit evenement via onze bestaande facebookpagina, of maak ik best met onze facebookpagina een evenement aan, en promoot ik dat? Of beide?

Het gaat hier vooral om de fysieke winkel, hoewel de actie ook voor onze webshop geldt.

Alvast bedankt voor jullie respons!
Duurzaam, verantwoord en houten speelgoed bij speelgoed Kiki
Check hier onze webshop met de leukste gezelschapsspellen!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Evenement: Promoten op facebookpagina of facebook evenem

5
Ik zou een evenement aanmaken op je eigen pagina en deze ook op je omslagfoto weergeven.
Voor je advertentie kan je deze afbeelding ook gebruiken.

Het voordeel hiervan is dat je je evenement promoot en bezoekers naar je eigen pagina trekt en vanaf daar weer door kan linken naar je evenement.
De investering komt dus ten goede van je eigen pagina en je promoot het evenement ook gelijk onder je bestaande volgers.

Het aangemaakte 'evenement' zal hierdoor wel wat minder directe bezoekers krijgen, maar uiteindelijk is het evenement slechts tijdelijk en je pagina/winkel is blijvend!

Re: Evenement: Promoten op facebookpagina of facebook evenem

8
Kiki schreef:Maar zit nu een beetje met de verdeling van het budget: Evenement promoten of gesponsord verslag op pagina?
Ik heb geen idee welk budget je in gedachten hebt, maar je kan natuurlijk het budget opsplitsen:

bijvoorbeeld:
15% evenement + 15% gesponsord verslag (tegelijk)

de rest van het budget besteed je aan de campagne met de beste resultaten :wink:

Re: Evenement: Promoten op facebookpagina of facebook evenem

10
Kiki schreef:Dat ben ik ook van plan, ongeveer.
Maar hoop natuurlijk dat er hier iemand is die er ervaring in heeft, dan moet je niet te veel testen.
Testen is altijd goed!!!

Resultaten variëren enorm per branche, doelgroep en ondernemer!
Dat methode A goed werkt voor de één, is nog geen garantie dat dit ook dé methode is voor de ander. Deze heeft wellicht veel meer profijt bij methode B of C :wink: