Goedemiddag,
Op 1&2 november bestaan we 2 jaar met onze fysieke winkel. Dat vieren we dan ook met een huis weekend. Nu is m'n vraag: Promoot ik best dit evenement via onze bestaande facebookpagina, of maak ik best met onze facebookpagina een evenement aan, en promoot ik dat? Of beide?
Het gaat hier vooral om de fysieke winkel, hoewel de actie ook voor onze webshop geldt.
Alvast bedankt voor jullie respons!
Re: Evenement: Promoten op facebookpagina of facebook evenem
2Het een sluit het ander niet uit, lijkt mij.
Maak met je facebook pagina een evenement heen en promoot op beide pagina's jouw evenement, zou ik zeggen.
Maak met je facebook pagina een evenement heen en promoot op beide pagina's jouw evenement, zou ik zeggen.
Re: Evenement: Promoten op facebookpagina of facebook evenem
3Is inderdaad mogelijk, maar dan is er nog zoiets als een budget. Wat gaat het meeste opleveren?
Misschien eerst testen met klein budget en 't effect bekijken.
Maar als er mensen zijn die nog tips kunnen geven, graag.
Misschien eerst testen met klein budget en 't effect bekijken.
Maar als er mensen zijn die nog tips kunnen geven, graag.
Re: Evenement: Promoten op facebookpagina of facebook evenem
4Ah, je bedoelt dat je ook gaat adverteren met facebook ads? Dat had ik niet begrepen. In dat geval zou ik zo veel mogelijk op 1 ding focussen, en dan is denk ik het evenement het handigst.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Evenement: Promoten op facebookpagina of facebook evenem
5Ik zou een evenement aanmaken op je eigen pagina en deze ook op je omslagfoto weergeven.
Voor je advertentie kan je deze afbeelding ook gebruiken.
Het voordeel hiervan is dat je je evenement promoot en bezoekers naar je eigen pagina trekt en vanaf daar weer door kan linken naar je evenement.
De investering komt dus ten goede van je eigen pagina en je promoot het evenement ook gelijk onder je bestaande volgers.
Het aangemaakte 'evenement' zal hierdoor wel wat minder directe bezoekers krijgen, maar uiteindelijk is het evenement slechts tijdelijk en je pagina/winkel is blijvend!
Voor je advertentie kan je deze afbeelding ook gebruiken.
Het voordeel hiervan is dat je je evenement promoot en bezoekers naar je eigen pagina trekt en vanaf daar weer door kan linken naar je evenement.
De investering komt dus ten goede van je eigen pagina en je promoot het evenement ook gelijk onder je bestaande volgers.
Het aangemaakte 'evenement' zal hierdoor wel wat minder directe bezoekers krijgen, maar uiteindelijk is het evenement slechts tijdelijk en je pagina/winkel is blijvend!
Re: Evenement: Promoten op facebookpagina of facebook evenem
6ik zie dat je dit al toegepast hebt!Mick schreef:Ik zou een evenement aanmaken op je eigen pagina en deze ook op je omslagfoto weergeven.
Re: Evenement: Promoten op facebookpagina of facebook evenem
7Ja, dat deden we inderdaad al. De promotie via onze eigen pagina is al een tijdje bezig. Maar zit nu een beetje met de verdeling van het budget: Evenement promoten of gesponsord verslag op pagina?
Re: Evenement: Promoten op facebookpagina of facebook evenem
8Ik heb geen idee welk budget je in gedachten hebt, maar je kan natuurlijk het budget opsplitsen:Kiki schreef:Maar zit nu een beetje met de verdeling van het budget: Evenement promoten of gesponsord verslag op pagina?
bijvoorbeeld:
15% evenement + 15% gesponsord verslag (tegelijk)
de rest van het budget besteed je aan de campagne met de beste resultaten
Re: Evenement: Promoten op facebookpagina of facebook evenem
9Dat ben ik ook van plan, ongeveer.
Maar hoop natuurlijk dat er hier iemand is die er ervaring in heeft, dan moet je niet te veel testen.
Maar hoop natuurlijk dat er hier iemand is die er ervaring in heeft, dan moet je niet te veel testen.
Re: Evenement: Promoten op facebookpagina of facebook evenem
10Testen is altijd goed!!!Kiki schreef:Dat ben ik ook van plan, ongeveer.
Maar hoop natuurlijk dat er hier iemand is die er ervaring in heeft, dan moet je niet te veel testen.
Resultaten variëren enorm per branche, doelgroep en ondernemer!
Dat methode A goed werkt voor de één, is nog geen garantie dat dit ook dé methode is voor de ander. Deze heeft wellicht veel meer profijt bij methode B of C