Webshop TK: meer dan 15% conversie, vrijwel geen kosten!

1
Met pijn in het hart wil ik mijn webshop verkopen. Het is een bijzondere webshop welke met 700-800 bezoekers per maand zo'n 15% (soms meer) conversie haalt en waar het gemiddelde aankoopbedrag per klant ligt op €7,71.

Categorie
Het gaat om een webshop welke iPhone kabels verkoopt. Met dank aan hele goede SEO staat de webshop op een aantal essentiële zoekwoorden bovenaan. URL op aanvraag.

Omzet:
De site draait sinds juni 2013 en heeft nu een omzet behaalt van 11.000 euro.

Kosten:
Reclamekosten: 2 euro per dag voor Google Productshopping.
Hostingkosten: 35 euro per jaar
Verzendkosten: 0,64 eurocent per bestelling

Techniek:
De website draait op Wordpress/Woocommerce.

Voorraad:
Er is een beperkte voorraad aanwezig, aangezien ik de kabels relatief kleinschalig inkoop. Ik heb meerdere contacten welke je er bij krijgt waar je de kabels bijzonder goedkoop kunt inslaan.

Potentie:
Als je de site uitbreid met meer producten en meer geld besteed aan Adwords kun je met zo'n gigantisch conversiepercentage een aanzienlijke omzet genereren. Helaas heb ik er geen tijd voor en kan ik de aandacht niet besteden die zo'n goedlopende webshop verdient.

Bijzonderheden:
Een zeer hoge positie in Google op essentiele zoekwoorden en een zeer gebruikersvriendelijke webshop die de perfecte balans heeft gevonden tussen een goedkope en betrouwbare uitstraling.

Interesse/vragen? Stuur dan een privébericht of e-mail.

Re: Webshop TK: meer dan 15% conversie, vrijwel geen kosten!

3
GoedeShampoo schreef:Bestaat een jaar en heeft nummer 1 rankings in google op concurrerende woorden?
En ook nog een conversion rate van 15%?

Klinkt bijna te goed om waar te zijn.
Zou je (mij via PM) het webadres kunnen doorgeven?
Is voor een eventuele overname inzicht in Google Analytics mogelijk?
Geen probleem.

Re: Webshop TK: meer dan 15% conversie, vrijwel geen kosten!

4
Verzendkosten €0,64? Ik weet dat je postzegels gebruikt, maar een kabeltje is echt geen 1 postzegel. Niet als je goede enveloppen gebruikt (lees bubbeltjesenvelop). Daarnaast zijn inkopen doen voor verzendmaterialen OOK kosten.

Of wegen de kabels bijna niets en doen ze ook niets?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshop TK: meer dan 15% conversie, vrijwel geen kosten!

5
Ik ga altijd uit van €0,64, heb speciale plastic envelopjes en gebruik de factuur als bescherming. Een bubbeltjesenveloppe is overbodig. De kabeltjes zijn zeer compact/plat opgevouwen en zijn maar 1 meter lang. Ze wegen vrijwel niets. Ik heb nooit klachten van PostNL, krijg nooit aanmaningen of wat dan ook en de kabels komen altijd heel aan. Waarom zou ik dan meer betalen? :roll:

Re: Webshop TK: meer dan 15% conversie, vrijwel geen kosten!

9
BertB schreef:Vreemd, geen kosten voor iDeal/PayPal, electriciteit, gas en huisvesting, aanslag reinigingsrecht voor bedrijf, telefoonkosten, verpakkingsmateriaal, etc. etc.?
iDeal: 0,45 cent per transactie. Verpakkingsmateriaal: 0,04 cent per enveloppe. Reinigsrecht voor bedrijf heb ik nog nooit van gehoord (gelukkig :) ). Verder beschouw ik de webshop als een uit de hand gelopen hobby en sta ik niet geregistreerd als een volwaardig bedrijf (voldoe niet aan het urencriterium) maar sta ik geregistreerd als een eenmanszaak die enkel BTW plichtig is. Naast de webshop(s) heb ik gewoon een fulltime baan :wink: .

Re: Webshop TK: meer dan 15% conversie, vrijwel geen kosten!

10
In onze gemeente moet je als bedrijf een aanslag voor afvalstoffenheffing/reinigingsrecht betalen bovenop de aanslag die je als bewoner van het pand betaalt voor het afvoeren van je huisvuil e.d., tenzij je met een contract met een bedrijfsmatige afvalverzamelaar als b.v. van Gansewinkel kunt wapperen.