Pakketten hier laten afhalen... Hoe laat?

1
Je kunt je dagelijkse stapel pakketten laten afhalen met UPS en DPD, maar weten jullie of dit ook later gehaald kan worden dan het meestal genoemde tijdstip 18:00? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Wie weet hoe grote bedrijven verzending via PostNL regelen tot 21:00, 22:00 en zelfs 23:50?
Me dunkt, dat die dat zelf brengen naar 1 van de grote distributiecentra in Nederland. Ik zit in Groningen en de dichtstbijzijnde PostNL hub is in Zwolle geloof ik... Dus dat is geen optie.

Dit soort dingen zijn helaas niet te vinden op sites van vervoersmaatschappijen.
Het liefst zou ik hebben dat hier iedere dag rond 20:00 (daar zou ik al tevreden mee zijn) 1 of ander busje de pakketten komt halen... Vraag me af bij welke vervoerder dat gaat lukken?

Momenteel breng ik dagelijks pakketten naar het dichtstbijzijnde PostNL businesspoint maar dat wordt qua openingstijden en service keer op keer verder versoberd.

Re: Pakketten hier laten afhalen... Hoe laat?

3
Je geeft het al aan grote bedrijven = veel zendingen = speciale afspraken.
Wat die afsrpaken zijn weet ik niet maar kan me voorstellen als je een paar honderd zendingen per dag hebt post nl ze gewoon komt afhalen en dat ook om 23.00 of zelfs 24.00.

Alles heeft met de grote te maken. Zelf brengen kan een optie zijn maar daarvoor zul je contact me postnl zakelijk moeten opnemen om die afspraken te maken.

Re: Pakketten hier laten afhalen... Hoe laat?

4
Ik zit zelf in transport. Jou gaat het echt niet lukken om met PostNL tot zo laat te versturen.

Hoe doen de grote jongens het?

Die hebben laaddocks. Daar zetten ze 3 a 4 trailers neer leeg. Die worden op de dag/avond gevuld en misschien is er per trailer nog een postcode gebied ook!! Dus Trailer 1 = Amsterdam Trailer 2 Zwolle enz enz. Dit gebeurd bijna altijd in de nacht. Er is dan ook niemand meer aanwezig op een beveiliger na.

Maar Fonq is voor 24:00 besteld morgen in huis.
Fonq verzend met Holwerda omdat die ook ladders transporteren.
Ook hier worden trailers omgekoppeld.

Ook bij jou in de buurt kan je dit doen met een lokale transporteur. Verwacht wel een kleine meerprijs dan PostNL. Vraag wanneer de laatste wagen vertrekt en breng het voor die tijd.
Het kan ook natuurlijk zijn dat bepaalde postcode gebieden eerder vertrekken.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Pakketten hier laten afhalen... Hoe laat?

6
Als je goede aantallen doet, kan PostNL wel 20:00 afhalen weet ik uit ervaring. Dat boden ze zelfs mij. Dat ging dan om gemiddeld 40-50 pakketten per dag.

Dus dan hoef je echt geen Fonq of bol.com voor te zijn.

Als je 200-300 per dag doet. Is over het algemeen 22:30 of zelfs 23:00 ook geen probleem met PostNL

Bij DPD weet ik, dat je tegen extra betaling ook een aparte afhaling kan krijgen. Ook dan verwachten ze echter wel aantallen en betaal je dan voor die late afhaling +/- 0,50 per pakket. Voor Groningen is dit denk ik nog duurder / onmogelijk. Als DPD namelijk omstreeks 22:00 bij je weg gaat, moeten ze het in Veenendaal lossen. Dat moet ergens van betaald worden... Vanaf Groningen is dat best wel een eind rijden. Daar zit ik zelf ook mee, ik zit in Emmeloord en daarom is laat afhalen voor mij ook onmogelijk met DPD.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Pakketten hier laten afhalen... Hoe laat?

7
Zoals hierboven al genoemd is. Als je aardige aantallen hebt in de pakketten dan komt PostNL er zelf ook mee of ze het op een later tijdstip willen afhalen.

Mocht je het zelf willen brengen. Kolham (staat er nog niet zo lang) is niet zover van groningen ;-)