Re: Brievenbuspakje PostNL

61
WilliamE schreef:
Zyra schreef:

Sinds wanneer kun je bij hun brievenbuspakjeszegels (leuk voor scrabble) uitprinten? Deze print ik zelf uit bij onlineverzendservice van PostNL en met korting, omdat ik een zakelijke klant ben.


Dat kan dus niet inderdaad.
Dat kan wel. Je betaald dan geen € 3,84, maar € 3,59 per pakje.
Je print een trackingcode op een half A4-tje en dat plak je op het pakje. Klaar is kees en € 0,25ct goedkoper dan 'normaal'.

En dat kan hier:
https://onlineverzendservice.postnl.nl/Login
Er werd gesproken over brievenbuspakje bij MyParcel.

Re: Brievenbuspakje PostNL

62
Cardexchange.com schreef:
Zyra schreef: Sinds wanneer kun je bij hun brievenbuspakjeszegels (leuk voor scrabble) uitprinten? Deze print ik zelf uit bij onlineverzendservice van PostNL en met korting, omdat ik een zakelijke klant ben.
Nee, dat kan inderdaad (nog) niet. Als je mijn posts goed gelezen hebt, dan weet je dat ik aan MyParcel gevraagd heb of ze van plan zijn om "brievenbuspakket" aan te gaan bieden. Het antwoord was dus dat ze kijken of dat in de toekomst mogelijk is. Ik weet niet of je klant bent van MyParcel, maar gezien je reactie vroeg ik me af of jij hier een ander antwoord op gekregen hebt.
Ik wacht nog even totdat MyParcel er iets mee gaat doen. Wellicht dat de prijs dan interessanter is en dat er een mogelijkheid tot verzekeren is.
Nou ik heb zitten zoeken naar waar het staat dat je aan MyParcel gevraagd heb, etc. Enige wat ik tegenkom is dat er staat dat je wacht tot MyParcel er wat mee gaat doen. Dus misschien is het niet raar dat er dan een miscommunicatie ontstaat, want er staat niet specifiek dat je het gevraagd heb aan ze.

Daarnaast heb ik nergens vernomen van MyParcel dat zij zoiets zouden doen, bedoel krijg ook nieuwsbrieven van ze. Op het moment dat ik mij dit bedenk van maar hoe moet je het dan doen bij een plugin, bedacht ik mij natuurlijk een radiobutton waarbij aangegeven wordt of de verzending een brievenbuspakje is of pakket.

Dus kan interessant zijn dat ze dit ook in de toekomst meenemen.

Re: Brievenbuspakje PostNL

63
In de Myparcel nieuwsbrief van afgelopen april is daar over gesproken:

Citaat:
Briefpost
Velen van u versturen ook bestellingen via briefpost (naast pakketpost). Zoals u misschien al wel heeft vernomen zouden wij het graag mogelijk maken om ook uw briefpost via MyParcel te kunnen verzenden. Helaas zijn wij hiervoor in afwachting van goedkeuring van PostNL. Hierdoor kunnen wij nog niet zeggen wanneer wij het versturen van briefpost, en in wat voor vorm, in MyParcel kunnen integreren. Zodra wij hier meer nieuws over hebben, laten we dit natuurlijk direct weten.

Re: Brievenbuspakje PostNL

64
WilliamE schreef:In de Myparcel nieuwsbrief van afgelopen april is daar over gesproken:

Citaat:
Briefpost
Velen van u versturen ook bestellingen via briefpost (naast pakketpost). Zoals u misschien al wel heeft vernomen zouden wij het graag mogelijk maken om ook uw briefpost via MyParcel te kunnen verzenden. Helaas zijn wij hiervoor in afwachting van goedkeuring van PostNL. Hierdoor kunnen wij nog niet zeggen wanneer wij het versturen van briefpost, en in wat voor vorm, in MyParcel kunnen integreren. Zodra wij hier meer nieuws over hebben, laten we dit natuurlijk direct weten.
Klopt ja, sorry was dat alweer vergeten. Maar vooralsnog is er nu dus nog iets over bekend. Dat was april, we zitten nu alweer in juli.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Brievenbuspakje PostNL

65
Zyra schreef: Nou ik heb zitten zoeken naar waar het staat dat je aan MyParcel gevraagd heb, etc. Enige wat ik tegenkom is dat er staat dat je wacht tot MyParcel er wat mee gaat doen. Dus misschien is het niet raar dat er dan een miscommunicatie ontstaat, want er staat niet specifiek dat je het gevraagd heb aan ze.
Cardexchange schreef: "Ze kijken of ze er wat mee kunnen, kreeg ik als antwoord op mijn vraag". Hij had dus wel geschreven dat hij het gevraagd had :)
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Brievenbuspakje PostNL

66
Allemaal leuk en aardig, maar los invoeren en betalen met Ideal is natuurlijk veel te omslachtig. Ik zou best brievenbus pakketjes willen doen, als dat via een automatisch systeem kan. Gelukkig versturen we weinig brievenbus doosjes (zo'n 10 per week), maar het moet wel geautomatiseerd kunnen worden.

Re: Brievenbuspakje PostNL

67
henk-k schreef:Allemaal leuk en aardig, maar los invoeren en betalen met Ideal is natuurlijk veel te omslachtig. Ik zou best brievenbus pakketjes willen doen, als dat via een automatisch systeem kan. Gelukkig versturen we weinig brievenbus doosjes (zo'n 10 per week), maar het moet wel geautomatiseerd kunnen worden.
Je hoeft ze daar niet per stuk in te geven en te betalen. Je kunt er achter elkaar zoveel ingeven als je wilt en als je klaar bent alles in één keer voldoen. Je ontvangt dan een pdf bestand met alle zendingen dat je kunt printen.

Je moet de naam, postcode en huisnummer nog wel zelf ingeven, maar op zich gaat dat vrij vlot. Ik verstuur enkele tientallen brievenbuspakketten per week en dit werkt eigenlijk heel goed.

Re: Brievenbuspakje PostNL

68
Ben dit alles ook aan het uitzoeken geweest:

Wat de beste keus is hangt natuurlijk af van je soort produkten, je doelgroep het gewicht en de waarde van je artikelen of dit interessant is.
In mijn geval:
Mijn gemiddelde verkoopprijs van artikelen en ordergrootte licht rond de € 50,-
Het gemiddelde gewicht is rond de 100 gram.
70% van mijn artikelen past in de brievenbus. Indien ik ervoor zou kiezen om mijn artikelen die in een mooie doos zitten in een "OEM" verpakking te doen en de mooie doos plat mee te sturen kan ik 100% van mijn verzendingen in dit type stoppen.
Echter ik kom NU nog niet aan 25 pakketjes Brievenbuspakje per dag.
Dus 3,84 is relatief hoog. Wat qua prijs tussen briefpost en pakketpost inzit. En wat qua leveringskwaliteit en voorwaarden op briefpost zit.
Ok.. ok.. Men heeft dan T&T toegevoegd... waardoor TPG dit weg zet voor een hogere prijs maar deze T&T is voor "mij" waardeloos....
Deze kan ik zelf ook maken:
Pakket wordt ingepakt door webwinkel. DAG 1 + 1 uur
Pakket is afgeleverd bij TPG. DAG 1 +3 uur
Pakket ligt waarschijnlijk in sorteercentrum. +12 uur
Pakket ligt bij bezorger + 8 uur
Pakket is waarschijnlijk onderweg +6 uur (of zit bij de MC ;-) )

Uiteindelijk gekozen voor een bezorging van 5,50 met echte T&T volledig geïntegreerd met mijn Webshop. en voor minder dan 6 euro aangetekend, volledige T&T en volledig verzekerd!!!!
Dus qua afhandeling alles 100% afgedekt voor 2,15 meer en nooit meer gezeur met klanten en TPG.

Aangezien ik geen reclame mag en zal maken kunnen mensen mij een PB bericht sturen voor meer info.. Wel met vermelding van hun websites. Ik ga natuurlijk niet mijn concurrenten helpen in dezelfde branche ;-)
Eigenaar en beheerder van een webwinkel in Elektronische Sigaretten http://www.vape-depot.nl

Re: Brievenbuspakje PostNL

69
Sinds kort kun je ook Brievenbuspakjes via MyParcel verzenden. De kosten zijn gewoon €3.84, net als bij PostNL. Voor het gereduceerde tarief van €2.50 vanaf 25 stuks per keer moet je bij PostNL zijn. Tot op heden vond ik het aanbieden van brievenbuspakjes maar een gedoe, dus plakte ik gewoon 6 postzegels, maar nu ga ik het maar eens proberen.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Brievenbuspakje PostNL

71
Cardexchange.com schreef:Sinds kort kun je ook Brievenbuspakjes via MyParcel verzenden. De kosten zijn gewoon €3.84, net als bij PostNL. Voor het gereduceerde tarief van €2.50 vanaf 25 stuks per keer moet je bij PostNL zijn. Tot op heden vond ik het aanbieden van brievenbuspakjes maar een gedoe, dus plakte ik gewoon 6 postzegels, maar nu ga ik het maar eens proberen.
Bij PostNL (verzendonline) kun je ze versturen voor €3,54 dus schiet niet op.

Re: Brievenbuspakje PostNL

73
Dat in elk geval. Ik ben er wel blij mee, omdat het toch gunstiger is met de btw verrekening.

Ik heb in mijn webshop er een vermelding van gemaakt dat bij de bezorgoptie DHL for You dat er, als het pakketje het brievenbusformaat heeft, het via het brievenbuspakje verzonden word en dus sneller bij de klant is. Maar helaas zijn niet alle flesjes dun genoeg om met het brievenbuspakje mee te kunnen.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Brievenbuspakje PostNL

74
Electronixs.nl schreef:€3.59 om precies te zijn. Inderdaad goedkoper. Maar ik denk dat het bij mijnparcel nog wel goedkoper gaat worden. Ze zullen het eerst aankijken hoeveel ze gaan verzenden

Maar het nog altijd goedkoper als met SelectVracht
Nou dat ze het eerst aan zullen kijken heb ik er niet uit begrepen. Enige wat je dan hebt is meer labels en die zou je dan ook extra moeten aanschaffen, maar zolang er nu geen staffel is voor brievenbuspakket dan blijf ik bij onlineverzendservice.

Re: Brievenbuspakje PostNL

75
Romano schreef:omdat het toch gunstiger is met de btw verrekening.
Verklaar u nader?

Ik zag vandaag trouwens de optie brievenbus pakketje wel staan bij het automatisch aanmaken van labels. Is het al mogelijk?

Re: Brievenbuspakje PostNL

76
henk-k schreef:
Romano schreef:omdat het toch gunstiger is met de btw verrekening.
Verklaar u nader?

Als je normaal een brievenbuspakje bij het postkantoor afrekent, dan betaal je € 3,84 en is het 0% btw. Nu is het bij MyParcel dan € 3,84 + 21% btw (= € 0,81).

Over je verkopen draag je 21% btw af (m.u.v. levensmiddelen), echter als je verzendkosten op 0% btw zitten, draag je meer btw af. Doordat je in de nieuwe situatie dus btw over het bedrag betaalt, lijkt het in eerste instantie dat je meer betaalt, maar je kunt dit verrekenen met de af te dragen btw waardoor je per saldo dus minder btw hoeft af te dragen.

Met name voor de kleine ondernemers gaat dit interessant worden, omdat het verschil in btw lager word en je dan gebruik kan maken van de KOR en de btw mag gaan houden i.p.v. afdragen.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Brievenbuspakje PostNL

77
Romano schreef: Als je normaal een brievenbuspakje bij het postkantoor afrekent, dan betaal je € 3,84 en is het 0% btw. Nu is het bij MyParcel dan € 3,84 + 21% btw (= € 0,81).
Weet je dit zeker?
Kom er namelijk niet achter of de prijs inclusief, exclusief of zonder BTW is...
Ben ook benieuwd of brievenbuspakketjes meetellen voor de NL-staffel korting!

(zal ze gelijk effe mailen!) :wink:

Re: Brievenbuspakje PostNL

78
Romano schreef:
Als je normaal een brievenbuspakje bij het postkantoor afrekent, dan betaal je € 3,84 en is het 0% btw. Nu is het bij MyParcel dan € 3,84 + 21% btw (= € 0,81).

Over je verkopen draag je 21% btw af (m.u.v. levensmiddelen), echter als je verzendkosten op 0% btw zitten, draag je meer btw af. Doordat je in de nieuwe situatie dus btw over het bedrag betaalt, lijkt het in eerste instantie dat je meer betaalt, maar je kunt dit verrekenen met de af te dragen btw waardoor je per saldo dus minder btw hoeft af te dragen.

Met name voor de kleine ondernemers gaat dit interessant worden, omdat het verschil in btw lager word en je dan gebruik kan maken van de KOR en de btw mag gaan houden i.p.v. afdragen.
Ahja, op die manier heb je een punt inderdaad. Voor de KOR kan het interessant zijn, voor ondernemers die daar geen gebruik van maken is er natuurlijk geen voordeel.

En het lijkt mij inderdaad logisch dat er gewoon 21% BTW op zit, waarom zou dat niet zo zijn.

Re: Brievenbuspakje PostNL

79
Romano schreef:
Als je normaal een brievenbuspakje bij het postkantoor afrekent, dan betaal je € 3,84 en is het 0% btw. Nu is het bij MyParcel dan € 3,84 + 21% btw (= € 0,81).
...
Met name voor de kleine ondernemers gaat dit interessant worden
Per saldo maakt dit weinig verschil, omdat je de BTW ook eerst moet voldoen...
Als ik €100,- extra mag aftrekken, maar ik moet het wel eerst voorschieten, dan schiet ik er per saldo niks mee op!

Dan is het voordeliger om via PostNL 25ct minder te betalen per zending
henk-k schreef: En het lijkt mij inderdaad logisch dat er gewoon 21% BTW op zit, waarom zou dat niet zo zijn.
Ik verwacht inderdaad ook dat er nog BTW bijkomt, My Parcel levert een dienst die belast is met 21%. PostNL heeft daarentegen een aantal zendingen die vrijgesteld zijn van BTW

Ik wacht de reactie van MyParcel af! :wink:

Re: Brievenbuspakje PostNL

80
Mick schreef:
Romano schreef:
Als je normaal een brievenbuspakje bij het postkantoor afrekent, dan betaal je € 3,84 en is het 0% btw. Nu is het bij MyParcel dan € 3,84 + 21% btw (= € 0,81).
...
Met name voor de kleine ondernemers gaat dit interessant worden
Per saldo maakt dit weinig verschil, omdat je de BTW ook eerst moet voldoen...
Als ik €100,- extra mag aftrekken, maar ik moet het wel eerst voorschieten, dan schiet ik er per saldo niks mee op!

Dan is het voordeliger om via PostNL 25ct minder te betalen per zending
Dat hoeft niet. De KOR is gebaseerd op de af te dragen BTW gedurende het hele jaar, als je meer BTW kunt aftrekken (omdat je het aan leveranciers hebt betaald), dan betaal je dus minder BTW en kun je dus aanspraak maken op de KOR.

Re: Brievenbuspakje PostNL

81
henk-k schreef: Dat hoeft niet. De KOR is gebaseerd op de af te dragen BTW gedurende het hele jaar, als je meer BTW kunt aftrekken (omdat je het aan leveranciers hebt betaald), dan betaal je dus minder BTW en kun je dus aanspraak maken op de KOR.
Ik snap nu hoe je hem bedoeld!
Die 80ct (x aantal zendingen) kan net het verschil maken om aanspraak te maken op de kleine ondernemers regeling! :wink:

Re: Brievenbuspakje PostNL

82
Mick schreef: Ik snap nu hoe je hem bedoeld!
Die 80ct (x aantal zendingen) kan net het verschil maken om aanspraak te maken op de kleine ondernemers regeling! :wink:
Precies! Dus het kan gunstiger zijn in de btw verrekening. Uiteraard is het wel afhankelijk van of je fulltime ondernemer bent of niet: maar zeker de parttime ondernemers hebben hierin in mijn optiek een mogelijke voordeel.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Brievenbuspakje PostNL

83
Het verschil tussen myparcel en PostNL is groter dan ik hier lees. Tegenwoordig kan je als je een account aanmaakt op https://onlineverzendservice.postnl.nl/ de brievenbusdoosjes volgbaar verzenden voor € 3,59 (0% BTW) Het maakt niet uit of je 1 of 25 pakjes verzend.

Terwijl myparcel nog steeds € 3,84 rekent + 21% BTW. Uiteraard krijgen de meeste van ons de BTW weer terug maar dan nog blijft het een verschil van € 0,25 per brievenbuspakje.

Ik heb een bericht gestuurd naar myparcel en ben benieuwd naar de reactie.
Eigenares van 6 webshops. http://www.enveloppenwebshop.nl met goedkope brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen. Zie profiel welke webshops nog meer

Re: Brievenbuspakje PostNL

84
webshopeigenaar schreef:Terwijl myparcel nog steeds € 3,84 rekent + 21% BTW. Uiteraard krijgen de meeste van ons de BTW weer terug maar dan nog blijft het een verschil van € 0,25 per brievenbuspakje.
Maar voor de kleinere ondernemers, kan dat wel net het verschil mogelijk maken om van de KOR gebruik te mogen maken wel of niet.

Ik vermoed ook dat MyParcel het nu eerst als pilot heeft, en dat als een partij zoals MyParcel na 3 maanden kan aantonen naar PostNL van "Kijk, wij verkopen 500.000 brievenbuspakketjes per maand" zij dan een goede troef hebben om de prijs naar beneden te drukken. Bind me nu niet vast op die 500.000. Dat is even een natte vinger getal in dit voorbeeld.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Brievenbuspakje PostNL

85
In die tussentijd zou je wel een dief van je eigen portemonnee zijn om toch je brievenbuspakjes via myparcel te verzenden. De BTW krijg je terug maar het prijsverschil van € 0,25 per brievenbuspakje ben je gewoon kwijt.

Ik heb nog geen antwoord van myparcel maar als ze niets aan het tarief kunnen doen dan zal ik zeker alle klanten die bij ons brievenbusdoosjes kopen informeren dat ze goedkoper uit zijn rechtstreeks bij PostNL. Als iedereen voor € 3,59 kan verzenden via PostNL (al verzend je maar 1 brievenbuspakje per dag) dan moet myparcel toch zeker minimaal voor hetzelfde bedrag kunnen verzenden. Het lijkt mij sterk dat ze een klant als myparcel meer rekenen dan ieder ander.
Eigenares van 6 webshops. http://www.enveloppenwebshop.nl met goedkope brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen. Zie profiel welke webshops nog meer

Re: Brievenbuspakje PostNL

86
In de tussentijd heb ik een telefoontje van Myparcel gekregen. Ze zien zelf ook wel in dat het krom is dat je bij hen meer moet betalen voor de verzending van een brievenbuspakje als dat je via PostNl moet betalen. Maar het is helaas niet anders????? Ze zijn in onderhandeling, maar volgens degene die ik aan de telefoon had is er nog niets van te zeggen wanneer er eventueel iets aangepast gaat worden in het tarief.

Zijn er ook webshophouders die goedkoper brievenbuspakjes kunnen verzenden via een andere aanbieder dan Myparcel??
Eigenares van 6 webshops. http://www.enveloppenwebshop.nl met goedkope brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen. Zie profiel welke webshops nog meer

Re: Brievenbuspakje PostNL

87
webshopeigenaar schreef: Zijn er ook webshophouders die goedkoper brievenbuspakjes kunnen verzenden via een andere aanbieder dan Myparcel??
Ik verwacht van niet, wij gebruiken met regelmaat het brievenbuspakje en frankeren dit met onze frankeermachine. hier is dit product ook niet beschikbaar, dus gewoon 3,84 frankeren.
Volgens de leverancier van de frankeermachine mogen we 12% aftrekken van het tarief (standaard korting frankeernachine) Maar toen ik bij PostNL navraag deed en hiervan bevestiging wilde vertelde ze dat dit niet mag. Het Speciale tarief is ook niet opgenomen in het tarievenboekje van PostNL. Overigens heb ik bij PostNL 3 kwartier aan de telefoon gehangen met 3 verschillende medewerkers voordat hierover duidelijkheid was.

Volgens mij wil PostNL dit product exclusief oor zichzelf houden.
Onze subcontracter van de pakketbezorging (via PostNL) kan het ook niet goedkoper aanbieden, terwijl zij hier serieuze aantallen in kunnen doen.