Re: MKB veilingen stroom

31
Mick schreef: Hier sla je de plank mis!
Als je de colportage bij de wet verboden zou worden, kan je je gewoon richten op de colporteurs en is het niet van belang welke bedrijf de uiteindelijke opdracht verstrekt heeft.
Als alleen de 'opdrachtgever' alleen verantwoordelijk is, zou de politie een hoop criminelen niet op kunnen pakken omdat zij 'werken voor ...' :|

Wij hanteren bij colporteurs altijd de 'deur open - geen interesse - fijne middag - deur dicht - techniek' werkt prima en scheelt een hoop discussies! :wink:
Leuk je verbied colportage wet en dan. Er belt toch iemand aan om je iets aan te smeren.
Je zal dan eerst de politie moeten bellen, dat duurt zeg 30 minuten of langer voordat die komt.
In die tijd moet je de persoon staande houden zodat de politie zijn identiteit kan controleren.
Dan moet je een getuige hebben die kan bevestigen dat diegene bij jou aanbelde om je iets te verkopen. Ben je alleen heb je pech gehad, jou woord tegen zijn woord en dat is gelijkspel.
Je kan er over denken alle gesprekken via de intercom op te nemen, dat is dan ondersteunend bewijs.

Ik schreef het al bewijs is waar het om draait. Bij verkoop aan de deur zul je dat heel moeilijk rond kunnen krijgen.

Zelf als je dat bewijs hebt is het de vraag of de politie er iets mee doet en het aan het OM doorstuurt. Het OM heeft ook een bepaalde capaciteit en is net als de politie nu al overbelast net als de rechterlijke macht. Een verkoper aan de deur, zelf indien bewezen en verboden zullen ze weinig aan doen tenzij het een grote zaak is.

Leuk verhaal en leuk die sticker op de deur. Die sticker voor verkoop aan de deur heeft geen enkele wettelijke waarde en zelfs als het wel zo zou zijn zie bovenstaand bewijs verhaal.

@vaarentje
Dus een boel geroep weer.

Rechten studeren en de rest van je verhaaltje. Nee gewoon eens nadenken voor je weer een boel roept. Het hebben van een mening doet niets af aan het feit dat je gewoon moet nadenken voor je iets roept.
Als je mening dan onderuit gehaald word door argumenten en je daar inhoudelijk niet op in wil gaan mag je dat doen ook dat is je mening.
Het laat mij wel zien dat je dus gewoon dingen roept, je mening zonder er over na te denken. Aan een inhoudelijke discussie over een probleem draagt dat niets bij. Je kan ook eens nadenken hoe je dit probleem echt zou kunnen aanpakken.

Re: MKB veilingen stroom

32
bbob hou eens op met je als een klein kind te gedragen. Ik erger me aan door-to-door verkoop. Get over it!

Je bent bij deze toegevoegd aan mijn ignore list. Ik zie jouw berichten dus voortaan niet meer. Dat irritante ruzie zoeken en boe-geroep van jou ben ik zat.

Doei 8)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: MKB veilingen stroom

33
bbob schreef: Leuk je verbied colportage wet en dan.
Dan zal een groot deel van de colporteurs afhaken en worden consumenten een stuk minder lastig gevallen!
bbob schreef: Er belt toch iemand aan om je iets aan te smeren.
Je zal dan eerst de politie moeten bellen, dat duurt zeg 30 minuten of langer voordat die komt.
In die tijd moet je de persoon staande houden zodat de politie zijn identiteit kan controleren.
Dan moet je een getuige hebben die kan bevestigen dat diegene bij jou aanbelde om je iets te verkopen. Ben je alleen heb je pech gehad, jou woord tegen zijn woord en dat is gelijkspel.
Je kan er over denken alle gesprekken via de intercom op te nemen, dat is dan ondersteunend bewijs.
Ik schreef het al bewijs is waar het om draait. Bij verkoop aan de deur zul je dat heel moeilijk rond kunnen krijgen.
Het kenmerk van colportage is dat de verkopers langs de deuren gaan, zodra ik ze afgewezen heb en de politie zou bellen (welke er vaak binnen 10 minuten is) staan ze waarschijnlijk een paar huizen verder op waar ze staande gehouden kunnen worden. Een zogenoemd 'heterdaadje' en anders een kwestie van een paar huizen afgaan en navragen waarvoor de 'heren(?)' aangebeld hebben. Er zou praktisch gezien dus geen enkel probleem zijn om een dergelijk verbod te handhaven!

Re: MKB veilingen stroom

34
Colportage is al zo oud, dat je je er nu pas aan stoort vind ik apart. Waarschijnlijk komt het omdat je in een flat woont dat je er zo weinig last van heb gehad.

Sowieso is de slagingspercentage in een flat zo laag voor colportage, dat ik het knap vind van de verkoper dat die het alsnog probeert.

Ik snap eerlijk gezegd de hele commotie ook niet, zo'n lange discussie omdat er een keer iemand aan de deur komt. Iets met van een mug een olifant maken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: MKB veilingen stroom

35
DannyvdM schreef: Ik snap eerlijk gezegd de hele commotie ook niet, zo'n lange discussie omdat er een keer iemand aan de deur komt. Iets met van een mug een olifant maken.
Zolang het rendabel is, zullen er colporteurs langs de deuren komen, de enige oplossing is massaal NEE zeggen! :wink:

Re: MKB veilingen stroom

36
Masaal nee zeggen is idd de oplossing en dat moet je gewoon doen.

Politie bellen, denk je echt dat die daarvoor komen en dat binnen 10 minuten. Politie heeft de handen al vol aan andere zaken, ze zijn overbelast. Er blijven nu al massaal aangiftes liggen, al zal het verboden worden krijgt het geen prioriteit omdat andere zaken belangrijker zijn. Als het verboden wordt zal het weer de zoveelste wet zijn uit Den Haag die niet gehandhaafd kan worden en gewoon iets op papier is.

@vaarentje die dit niet kan lezen.
Voor mij is een forum iets waar je andere kan helpen met een vraag, cq. een discussie hebt.

In deze discussie kom jij met een opmerking overheid faal regel. Dat roep je, dus is jou dat mening. Als ik daar met argumenten op in ga ben je ineens niet thuis en geirriteerd.
Ik ben dus een klein kind omdat ik iets ander schrijf wat jou niet bevalt. En bevalt iets jou niet dan weten we ondertussen hoe ongenuanceerd je daarmee omgaat. Wat zegt dat eigenlijk over jou ?

Als je je frustratie kwijt wil moet je misschien een ander forum zoeken, of schreeuw eens uit het raam. Wil je inhoudelijk iets betekenen schrijf dan iets nuttigs, onzin kan iedereen schrijven en botte opmerkingen die kant nog wal raken, die inhoudelijk nergens mee te maken hebben zijn zo simpel maar voegen niets toe aan een forum.

Re: MKB veilingen stroom

37
Mick schreef: Het kenmerk van colportage is dat de verkopers langs de deuren gaan, zodra ik ze afgewezen heb en de politie zou bellen (welke er vaak binnen 10 minuten is) staan ze waarschijnlijk een paar huizen verder op waar ze staande gehouden kunnen worden. Een zogenoemd 'heterdaadje' en anders een kwestie van een paar huizen afgaan en navragen waarvoor de 'heren(?)' aangebeld hebben. Er zou praktisch gezien dus geen enkel probleem zijn om een dergelijk verbod te handhaven!
Ik heb het zelf ook wel eens gedaan. Toen ik 14/15 was...

Met kalenders, kaarten enzo door-to-door. Haalde zo'n 200/300 gulden PER DAG op. Mocht van iedere verkoop 10 gulden houden verkocht er 20/30 per dag. Een hoop geld en helemaal voor de leeftijd dat je voor 5 gulden p/u je je uit de naad kon werken. Lekker buiten.

Maar het gebeurde ook wel dat je al aan het begin van de dag politie op je nek had. Dat bellen ging toen in ieder geval al snel. Dan kon je inderdaad vertrekken. Maar de boete was laag. Baas betaalde de boete en zette ons in een heel andere buurt af. Als je pech had had de politie dat door en dan hield je het die dag maar voor gezien. Het kan dus wel. Als destijds de boetes zo hoog geweest waren dat je je dag/week/maand omzet kwijt was zou het niet zo'n lucratieve handel geweest zijn. Ik weet niet hoe het nu is maar toen was het zo dat de baas die dag wat minder verdiende (had 1 a 2 busjes vol met verkopers)

Nu besef ik natuurlijk wel dat ik mensen lastig viel maarja toen nog niet zo :P Ik had in ieder geval met 2 a 3 dagen werken per week snel een vakantie bij elkaar gespaard 8)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: MKB veilingen stroom

38
Ik had gisteren ook een Nuon mevrouw aan de deur. Die zei dat ik met zakelijke levering 22% goedkoper uit was en dat ik, ook al werd ik over een maand uitgeschreven bij de KvK, mijn hele leven zakelijke klant zou kunnen blijven.
Ja, het zal wel.