Geachte website/webshop eigenaren!
enkele maanden geleden ben ik samen met iemand anders een ( professioneel ) advertentieplatform gestart.
Nu heb ik beetje mijn twijfels en ben ik eigenlijk op zoek naar tips!
Wij zijn 1 oktober gestart en hebben tot nu toe 42.512 bezoekers gehad en 171.239 pagina weergaven, bij Alexa staan we op plaats 6507.
Nu heb ik mijn vraag vinden jullie dit een rendabel aantal bezoeker voor een website die net 2 maanden bestaat? En wat voor tips heb jij als je een eigen advertentieplatform zou hebben?
Alvast bedankt!
Re: Wat vinden jullie en wat zijn jullie tips?
2Het is een heel net bezoekersaantal voor een startende site, maar verder is het eigenlijk niet relevant. Veel relevanter is: wat bleef er in die 2 maanden onder de streep over? Vooral dat bepaalt immers of het voldoende of toch te weinig bezoekers waren.
3Hallo Ward,Ward schreef:Het is een heel net bezoekersaantal voor een startende site, maar verder is het eigenlijk niet relevant. Veel relevanter is: wat bleef er in die 2 maanden onder de streep over? Vooral dat bepaalt immers of het voldoende of toch te weinig bezoekers waren.
Dankjewel voor je snelle reactie. Zou je de vraag met betrekking 'wat bleef er in die 2 maanden onder de streep over? ' wellicht duidelijker kunnen stellen?
Alvast bedankt!
Groet,
ErikJan
4Bezoekers zijn leuk, maar een bezoeker die niets oplevert heb je niet veel aan. Heb je geld gemaakt, of is je geld verdwenen. Alles draait om winst. Tenminste, dat neem ik even aan.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Ik bedoel inderdaad: wat was je omzet en wat bedroegen je kosten?
Niet dat je succes in geld alleen moet meten, maar dat bepaalt wel of een webproject op de langere termijn levensvatbaar is. Je hoeft hier geen concrete cijfers te posten hoor, maar zo kun je zelf wel redelijk concreet meten hoe goed of minder goed het gaat.
Als je er dagelijkse een halve werkdag aan besteedt, moet je er op termijn ook een half jaarsalaris aan overhouden, anders kun je beter iets anders gaan doen.
Er is niet altijd een lineair verband tussen bezoekersaantallen en omzet. Een website is geen circus dat bij dubbele bezoekersaantallen een dubbele omzet boekt. Daarom is het goed dat je nu al meet, want dan kun je trends vergelijken.
Niet dat je succes in geld alleen moet meten, maar dat bepaalt wel of een webproject op de langere termijn levensvatbaar is. Je hoeft hier geen concrete cijfers te posten hoor, maar zo kun je zelf wel redelijk concreet meten hoe goed of minder goed het gaat.
Als je er dagelijkse een halve werkdag aan besteedt, moet je er op termijn ook een half jaarsalaris aan overhouden, anders kun je beter iets anders gaan doen.
Er is niet altijd een lineair verband tussen bezoekersaantallen en omzet. Een website is geen circus dat bij dubbele bezoekersaantallen een dubbele omzet boekt. Daarom is het goed dat je nu al meet, want dan kun je trends vergelijken.
6Ah oke.
Uiteraard draait het niet alleen om geld... Maar met geld maak je geld.
In de 2 maanden tijd hebben we voor een advertentieplatform waarbij enkel gekozen kan worden voor extra opties ( gezien men niet hoeft te betalen voor de advertenties ) en via Adsense
Een bedrag van rond de: €2000,-
Onze maandelijkse kosten daarentegen zijn ongeveer €250,-
Dus winst wordt er zeker gedraaid! Maar natuurlijk hebben we ook een hoop programmeer kosten maar dit is lang niet zoveel als ik het door Nederlandse developers laat doen.
Uiteraard draait het niet alleen om geld... Maar met geld maak je geld.
In de 2 maanden tijd hebben we voor een advertentieplatform waarbij enkel gekozen kan worden voor extra opties ( gezien men niet hoeft te betalen voor de advertenties ) en via Adsense
Een bedrag van rond de: €2000,-
Onze maandelijkse kosten daarentegen zijn ongeveer €250,-
Dus winst wordt er zeker gedraaid! Maar natuurlijk hebben we ook een hoop programmeer kosten maar dit is lang niet zoveel als ik het door Nederlandse developers laat doen.
7Uit dit topic wordt mij niet helemaal duidelijk wat je precies doet op je website, maar misschien ligt dat aan mij.
Als je na 2 maanden al zoveel bezoekers hebt en een omzet van 2.000 euro dan doe je het denk ik heel goed. Genoeg mensen die daar jaloers op zijn. Als deze nummers de komende maand blijven stijgen dan zie ik geen reden om de stekker eruit te trekken.
Als je na 2 maanden al zoveel bezoekers hebt en een omzet van 2.000 euro dan doe je het denk ik heel goed. Genoeg mensen die daar jaloers op zijn. Als deze nummers de komende maand blijven stijgen dan zie ik geen reden om de stekker eruit te trekken.
8Wij hebben een advertentie platform bijvoorbeeld Marktplaats dus.
9Ahh op die manier.
Ik denk dat je dan zeker op de goede weg bent als er de komende maanden ook een stijgend aantal bezoekers is.
Ik denk dat je dan zeker op de goede weg bent als er de komende maanden ook een stijgend aantal bezoekers is.