Cron instellen

1
Momenteel ben ik bezig om de PostNL Extensie te installeren op mijn Magento webshop.
alleen blijft de message bovenin staan:

"[POSTNL-0006] PostNL: Uw cron lijkt niet correct te functioneren. PostNL heeft de cron nodig om correct te functioneren"

Dus ik ben gaan zoeken , en kwam bij de hosting uit, nu zit mij hosting bij "byte.nl".
Nu hebben ze hier onder het kopje, magento een stukje cron staan. waar ook heel netjes achter staat ,  Cron periodieke taken - "Heeft nooit gedraaid"

Dus klik je daar op en het enige wat je hier kunt doen, is het activeren en deactiveren, nu stond hij al actief. maar dat zet hem wel uit / aan voor de zekerheid.

Maar heeft ook niets geholpen. toen ben ik gaan kijken naar het handmatig instellen van de cron. en dan word je van het kastje naar de muur gewezen, want dit schijnt niet te kunnen binnen het byte paneel. en word je verteld dat je "crontab" moet hebben
Maar als ik hier naar zoek kom ik op een website die niets te downloaden heeft.

ik kom er echt totaal niet uit. zit ook totaal geen logica in maar goed ! :D

dit is de uitleg die je krijgt via postnl. : http://kb.tig.nl/topic/31060037

maar hier praten ze over cron jobs, maar dat kan ik dus niet via byte doen dus dat gaat over.
Nu staat er dat de crons via SSH lopen , dus ik dacht kunnen allicht kijken.

dus de enige knop ingedrukt "Beheer SSH-keys voor dit domein"

dus ik dacht nu komen we ergenst , er staan niets bijzonders op deze knop na
"SSH key toevoegen "

Maar als je daar op klikt kun je alleen een titel invullen en een text vlak, heb totaal geen idee wat ik hier mee aan zou moeten .

ook staat dit op de pagina van byte zelf. :
"Omdat de shellserver niet redundant uitgevoerd kan worden, kan Byte geen 24x7 support leveren. De shellserver wordt geleverd als een as-is dienst en de SLA is dan ook niet van toepassing."

Moet ik eerst SSH aanschaffen ?

Re: Cron instellen

3
Inderdaad Byte zelf bellen, hier kunnen we niets mee. Pffff... sowieso zou ik even verder na gaan denken, want zoveel moeite voor Cron jobs? Zou er verschrikkelijk kriegel van worden.

Re: Cron instellen

4
En wat een gekriegel het is ! ,

de handleiding van de PostNL , hielp niets, de uitleg is totaal niet relevant,
het is me gelukt om PuTTY te gebruiken om in de SSH te komen.

Maar wat ik daar verder moet doen , hoe en wat. zou het absolute niet weten.

zover ben ik gekomen danzij byte, verder kunnen mij me ook niet helpen. omdat ze hier geen verstand verder van hebben. en of ik mijn vraag bij een van de partners neer kan leggen.

ook een mail gestuurd naar de persoon die de tutorial voor de PostNL extensie geschreven heeft.maar hij komt met een link die ik 10x tegen ben gekomen op en rond de byte pagnina,
maar het probleem ook hier is dat er staat wat een cron is , wat kun je er mee en waarom heb je het nodig, en als uitleg krijg je dan ,daar kun je het invullen.

dus hoe je het gebruikt !
waar je wat invult, en waarom

totaal onduidelijk en ja daar word je wel een beetje kriegel van ja, ben nu al zeker 5 uur bezig om eindelijk in het programma te komen, maar heb het nog steeds niet weten te regelen.

Maar zal als het gelukt is even plaatsten hoe het gelukt is , hier hebben andere ook wat aan !
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Cron instellen

5
Het is ondertussen gelukt,

Het instellen van de cron was uitendelijk vrij makkelijk, Mist je weet wat je moet doen.
het programma PuTTY deed zijn werk.

Alleen als je nog nooit met zo'n omgeving gewerkt hebt zul je er alleen ook nooit uit komen.
neem dus even contact op met je Host provider, zij van Byte hebben me uitstekend geholpen.

Ookal stonden er een aantal instelling bij Byte dusdanig dat ik het nooit voor elkaar had kunnen krijgen , maar door samen even naar de gegevens te kijken hebben we het in een minuut of 10 weten op te lossen en was het ingesteld.