Kiyoh - Incasso uit het niets?

1
Ik ben in augustus mijn keurmerk vergeten op te zeggen bij Kiyoh voor een website waar ik inmiddels al mee gestopt was. Beetje balen dat ik dan alsnog de 200 euro voor het hele jaar moest betalen voor een website die ik niet meer had, maarja prima, eigen fout.

Gelijk het bedrag overgemaakt en niks meer van gehoord.

Nu krijg ik in december ( 4 maanden later ) een brief van das incasso dat Kiyoh mijn betaling niet ontvangen heft. En of ik de 200 euro + 100 euro incasso kosten nog even wilde overmaken. Hier schrokt ik toch wel van en gelijk even mijn bank afschriften bekeken waar gelukkig stond dat ik het oorspronkelijk bedrag toch wel betaald heb.

Naast dat ik het echt niet vind kunnen om uit het niets een incasso in te schakelen, wil ik toch even vragen of ik hier in mijn goed recht sta om niet te betalen? Ik heb das & kiyoh een email gestuurd met screenshot waarop duidelijk te zien is dat ik daadwerkelijk betaald heb.

Re: Kiyoh - Incasso uit het niets?

2
kaasbeer schreef:En of ik de 200 euro + 100 euro incasso kosten nog even wilde overmaken.
Bel DAS en/of KiyOh morgen gewoon even. Het gaat hier vermoedelijk om fraude of een poging tot oplichting: op een vordering van € 200 bedragen de buitenrechtelijke incassokosten namelijk slechts 15% met een minimum € 40.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Kiyoh - Incasso uit het niets?

5
Zoals Ward zegt, die kosten voor de incasso zijn veel te hoog! En je hebt geen herinnering gehad? Wellicht kun je Kiyoh even bellen om na te vragen hoe het zit. En wellicht valt er ook wat te doen voor de niet bestaande website? Toch jammer om daar 200 euro voor neer te tellen terwijl je het systeem echt niet gebruikt.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Kiyoh - Incasso uit het niets?

6
A: Dit is een webwinkel forum. Niet voor consumenten die klachten hebben over een incasso
B: Wat kunnen wij eraan doen?

Gewoon niet zo wildvreemd doen en gewoon ff bellen problem solved.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Kiyoh - Incasso uit het niets?

8
Dirkjan schreef:B: Vertellen of wij dit soort praktijken ook hebben meegemaakt bij Kiyoh.
B.1. Nee.

B.2. Indien niet B.1 dan had ik ze gebeld.
(Daar heb ik wel vaker last van: ik gebruik mijn telefoon vooral om te bellen, niet om klachten op een forum te posten.)

C. Ik zou phishing of een andere scam niet uitsluiten, met name omdat de incassokosten op € 100 zijn gesteld in plaats van de wettelijk verplichte € 40. Ik kan mijn niet voorstellen dat een partij als DAS zo'n fout maakt.

Re: Kiyoh - Incasso uit het niets?

9
Ward schreef: C. Ik zou phishing of een andere scam niet uitsluiten, met name omdat de incassokosten op € 100 zijn gesteld in plaats van de wettelijk verplichte € 40. Ik kan mijn niet voorstellen dat een partij als DAS zo'n fout maakt.
Phising mails zijn een optelsommetje van de grote getallen!
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat iemand "Kiyoh" als 'dekmantel' gebruikt...

De phising mails van banken zijn vaak de grote namen en niet 'knab' of 'van Lanschot' omdat de percentage gebruikers zoveel malen kleiner zijn, dat het effect van de phising mail bijna zinloos is.

(of men heeft het klantenbestand van Kiyoh zorgvuldig uitgekamd, maar dan zouden meer (ex)-klanten van Kiyoh deze mail ontvangen hebben!)

Re: Kiyoh - Incasso uit het niets?

10
Dirkjan schreef:
Het Varaantje schreef:A: Dit is een webwinkel forum. Niet voor consumenten die klachten hebben over een incasso
B: Wat kunnen wij eraan doen?
A: Consumenten hebben geen Kiyoh-aansluitingen.
B: Vertellen of wij dit soort praktijken ook hebben meegemaakt bij Kiyoh.
TS heeft inmiddels geen webwinkel meer geeft ie net zelf aan.

Wat een gezeur hier weer zeg. TS heeft al betaald en krijgt een factuur. Dan bel je toch gewoon ff met ze? Dan zeggen ze vast en zeker "Oepsie is idd betaald sorry gooi factuur maar weg'.

Maar nee registreer je op een forum dat kunnen een heleboel mensen die er niks aan kunnen veranderen zich er ook druk om gaan maken. Dat is inderdaad de meest logische weg om te bewandelen.

We geven mensen hier geen hengels alleen (rotte) vissen
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Kiyoh - Incasso uit het niets?

11
Misschien ontvangen meer mensen een onrechtmatige incasso uit naam van Kiyoh. Deze persoon wil slechts advies.

Er registreren zich hier ook mensen, die een webwinkel willen beginnen en om advies vragen.
Deze incasso heeft betrekking op de voormalige webwinkel van Kaasbeer.

Hij heeft dit ontvangen en ik hoop dat hij antwoordt hoe het is afgelopen. Als het inderdaad oplichting is zullen meer mensen dit soort e-mails ontvangen en dan is het belangrijk dat er ruchtbaarheid aan wordt gegeven.

Re: Kiyoh - Incasso uit het niets?

15
Ik werk ook vaak nog laat, omdat ik dan rust heb, maar ik heb nog niets negatiefs over Kiyoh gelezen. Mijn eigen ervaringen zijn niet zo goed met Kiyoh. Ik ging namelijk over naar beoordelingen via Webwinkelkeur. Er werd mij toen op onvriendelijke wijze verteld, dat ik wel enorm zou gaan kelderen in Google. Mij overdonder je echter niet meer....

Re: Kiyoh - Incasso uit het niets?

16
Kiyoh was eerst gratis, daarna was het €14,90 per maand. Ik had voor een jaar toen een versie genomen en plugin etc was goed (betaalde toen rond de €89,- per jaar). Maar niemand vulde het toch in ook al werd er actief naar reviews gevraagd. Beetje balen dus en vond het weggegooid geld. Toen ik aangaf mijn abonnement niet meer te willen verlengen is dit goed afgehandeld.
En nu gaan de reviews via Webwinkelkeur, lekker relaxt en niet denken.. oh waarom betaal je dan wel voor een keurmerk? Daar zijn meerdere redenen voor, het is niet alleen maar een keurmerk.

Leuke is nog dat meerdere keurmerken nu met reviewsystemen gaan werken, want ach ook al zijn ze pissig op Webwinkelkeur, blijkbaar heeft Webwinkelkeur het toch goed voor elkaar. Duh!

Re: Kiyoh - Incasso uit het niets?

17
Zyra schreef: Leuke is nog dat meerdere keurmerken nu met reviewsystemen gaan werken, want ach ook al zijn ze pissig op Webwinkelkeur, blijkbaar heeft Webwinkelkeur het toch goed voor elkaar. Duh!
Webshopkeurmerk 'werkt nu samen' met Trustpilot, kortom iets voordeliger abonnement voor leden en een dikke premie voot Webshopkeurmerk