Magento en Exact Online koppeling

1
Afgelopen donderdag eindelijk live gegaan met de Magento webshop.
Deze webshop heeft een koppeling met Exact Online welke gerealiseerd is door Dealer4Dealer.

Bij de oude website was er geen koppeling maar alle orders werden verwerkt vanuit Exact Online.
Mijn gedachten gang is om dat nu nog steeds zo te doen (de orders worden immers ingelezen) maar werkt het inderdaad wel zo?

Ik heb toevallig gisteren besteld bij een webshop en kreeg de orderbevestiging/factuur en verzendbevestiging vanuit Magento in mijn e-mail.

Is hier iemand met dezelfde koppeling die mij iets wijzer kan maken?

Re: Magento en Exact Online koppeling

2
Werk er al 2.5 jaar mee met deze koppeling.

Het werkt op de volgende manier.
Er komt een order binnen, zodra de factuur is aangemaakt en de cron jobt loopt. Cron jobt zorgt er voor dat magento ieder x uur of minuten de gegevens van deze order naar exactonline zet.

Binnen exactonline heb je een apart dagboek voor order waarin de magento order binnenkomen.
De klantgegevens worden ook in exactonline aangemaakt echter alleen de basisgegevens.

Zorg er ook voor dat je klantnummers binnen exact een hoger nummer hebben dat de klantnummers van magento, anders lopen deze door elkaar heen. Dealer4dealer zou dit moeten hebben ingesteld voor jou.

De factuur wordt dus gewoon binnen magento aangemaakt niet via exactonline. Exactonline krijgt een kopie vor verwerking in de boekhouding, dat is alles.

Betalingen van klanten via de webshop kun je dan normaal afboeken in exactonline.
Heb je een payment provider dan krijg je een bulkbetaling binnen die jou moet gaan uitsplitsen naar de verschillende debiteuren.
zijn het er veel kun je dit via een aflettermodule van dealer4dealer ook doen.
Van je paymentprovider kun je een bestand krijgen per uitbetaling, dat lees je in via dealer4dealer en alles wordt dan automatisch afgeboekt in je boekhouding.

ook handig is http://www.dizzydata.nl om inkomende facturen automatsich te scannen. Boekingsvoorstel krijg je dan in exact.

Re: Magento en Exact Online koppeling

3
Ik denk dat het bij mij niet helemaal goed staat afgesteld. Ik heb de koppeling al meer dan een jaar maar de oplevering van de Magento shop heeft 1 jaar en 7 maanden geduurd dus de koppeling is nu pas werkend.

Je zit zeker toevallig niet in de buurt van Breda?
Jouw uitleg roept eigenlijk alleen maar meer vragen op :)

Ik zou het liefst in de praktijk zien hoe het bij anderen werkt. Mocht je daar open voor staan dan zou ik graag eens in de keuken willen kijken. Een vergoeding voor jouw tijd is geen probleem.