Woocommerce of Joomla en Virtuemart

1
Voor de verkoop van motoronderdelen ben ik bezig met een webshop, uiteindelijk zal de shop uit +- 15.000 onderdelen bestaan. Deze zullen in fases worden toegevoegd. Verkoop loopt op dit moment al enkele jaren, alleen niet via een webshop.

Nou heb ik met 2 bedrijven gesprekken gehad over het realiseren van deze webshop, aan beide gesprekken een positief gevoel over gehouden. Van beide partijen ben ik overtuigd dat ze een goede shop op zullen leveren.

Het belangrijkste verschil is de software die ze gebruiken voor het bouwen van een webshop, ik vraag me af wat voor ons de beste optie is.

1 partij werkt met Wordpress / Woocommerce ( offerte van € 2.500) en de andere partij met Joomla / module Virtuemart. (offerte van € 1.500).

Wat zijn hiervan belangrijke voor- en nadelen?
Kunnen beide software producten de aanzienlijke database van +- 15.000 producten goed verwerken? (snelheid??)
Zijn er nog aandachtspunten waar op te letten?
Vergt het opzetten van een shop met Woocommerce meer tijd? Aangezien het prijsverschil, verdere voorwaarden zijn gelijkwaardig
Welke zou jullie voorkeur hebben?

Tips and trucs??


Uiteraard heb ik deze vragen ook neergelegd bij beide partijen, verassen genoeg hadden ze echter vrij weinig negatieve punten over hun eigen product... :roll:

Re: Woocommerce of Joomla en Virtuemart

2
Als je snel en foutloos circa 15.000 producten wilt voeren, zou ik een dedicated platform kiezen dat voor e-commerce is ontworpen: Magento, OpenCart, PrestaShop, enzovoort.

Bij een blogtool zoals WordPress en een CMS zoals Joomla ben je oplossingen aan het stapelen: je voegt een webwinkel toe aan iets dat daarvoor niet speciaal ontworpen is. Dat leidt in de praktijk vooral op drie onderdelen tot knelpunten:
  • performance
  • beveiliging
  • onderhoud
Over een investering van € 1.500 tot € 2.500 is verder niet veel concreets te zeggen: het hangt nogal af wat het webbureau daarvoor levert. Alle genoemde software is gratis, dus de investering zal dan voor iets anders aangewend worden.
StoreCore.io

Re: Woocommerce of Joomla en Virtuemart

4
De kosten van 1500 en 2500 euro zijn waarschijnlijk vooral de manuren die ze in het project steken. Ik ben het volledig met Ward eens, hiervoor kun je beter een pakket als Magento aansnijden. Wellicht is een webwinkel platform als Magento zelfs meer geschikt dan een Opencart etc.

De management en groeikansen met Magento zijn eigenlijk vanaf de start al volledig ingecalculeerd aangezien dit systeem bij de grote mannen ook word gebruikt (http://magento.com/customers/customer-showcase). Maakt natuurlijk voor jouw niet uit, maar het zegt al dat het zeker een groot aantal producten aankan richting performance. Je zult wel moeten gaan kijken naar hosting om je webshop snel te laten performen met 15.000 producten.
Blank Bean - Digital Agency
Fixie fiets kopen? Meer dan 100 fixie fietsen! TheFixedGearShop.com
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.