Na aanpassing is de gehele template verdwenen.

1
Hallo,

Hoewel ik onervaren ben in het starten van een webshop via magento ben ik de afgelopen dagen druk bezig geweest om een webshop te starten. Template gedownload etc. en duidelijke aanpassingen gedaan en begon ik het steeds meer te begrijpen.

Nu heb ik dus een probleem doordat ik in configuratie->web->de basis url heb proberen te veranderen van http://www.walletcases.nl/ecommerce naar http://www.walletcases.nl is de gehele site plat gegaan of template verwijderd. Nu wil ik dit weer terug aanpassen maar dat kan niet meer omdat ik in mijn magento opnieuw de wizard moet installeren (nog niet eerder hoeven doen maar hierbij lukt het niet om een database connection te leggen).

Nu moet ik dus wederom de installatie wizard doorgaan en dat lukt niet door de database connection. Ik heb echt geen idee meer wat het probleem is, nu net ik lekker op weg was en ik het steeds beter begon te begrijpen.

Kan iemand mij helpen met herstellen naar de vorige versie of helpen met de installatie wizard?

Alvast hartelijk dank.

Re: Na aanpassing is de gehele template verdwenen.

3
GoedeShampoo schreef:Denk dat je vanuit je server-beheer in je PhPmyadmin moet gaan en de link handmatig moet aanpassen; maar heb geen ervaring met dit specifieke probleem.
Dat is inderdaad een oplossing voor wat betreft de sitenaam. Maar nu ik dus de sitenaam in dat betreffende venster heb aangepast kan ik allereerst niet meer in de backend van Magento dus kan de site etc niet meer aanpassen en moet ik opnieuw de install wizard invullen om de installatie van magento te voldoen. Dit heb ik dus nog helemaal nooit hoeven doen (wat ik al raar vond), maar het lukt gewoon helemaal niet om een daabase connectie te krijgen... Hierdoor kan ik niet verder.

Ik heb ook al via deze site de handleiding bekeken van het installeren van Magento en het aanmaken van een database. Allemaal op precies dezelfde manier gedaan maar het connecten lukt dus gewoon niet.

Heeft misschien iemand hier ervaring mee? En zou die mij hierbij kunnen helpen:)?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Na aanpassing is de gehele template verdwenen.

5
Maar nu ik dus de sitenaam in dat betreffende venster heb aangepast kan ik allereerst niet meer in de backend van Magento dus kan de site etc niet meer aanpassen
Je hebt je magento vertelt dat het is geïnstalleerd in de root, daar staat niks dus start hij de install.

Je zou wel in je plesk moeten kunnen komen, daar kun je naar de databases. Open je dat dan kom je inderdaad, zoals GoedeShampoo als melde, bij je PhPmyadmin.
Daar zijn een groot aantal velden de site url staat in core_config_data. zet je die terug naar de eerste url dan zou het weer moeten werken.

Een andere, misschien makkelijker, optie is via ftp alle bestanden van /ecommerce een map terug verplaatsen. Maar dit is een theorie en heb het nooit getest.

Beide opties zijn op eigen risico, geen garantie of het werkt of alles verder om zeep helpt...

Ik zou in elk geval je template even downloaden via ftp.

Re: Na aanpassing is de gehele template verdwenen.

6
Peet schreef:
Maar nu ik dus de sitenaam in dat betreffende venster heb aangepast kan ik allereerst niet meer in de backend van Magento dus kan de site etc niet meer aanpassen
Je hebt je magento vertelt dat het is geïnstalleerd in de root, daar staat niks dus start hij de install.

Je zou wel in je plesk moeten kunnen komen, daar kun je naar de databases. Open je dat dan kom je inderdaad, zoals GoedeShampoo als melde, bij je PhPmyadmin.
Daar zijn een groot aantal velden de site url staat in core_config_data. zet je die terug naar de eerste url dan zou het weer moeten werken.

Een andere, misschien makkelijker, optie is via ftp alle bestanden van /ecommerce een map terug verplaatsen. Maar dit is een theorie en heb het nooit getest.

Beide opties zijn op eigen risico, geen garantie of het werkt of alles verder om zeep helpt...

Ik zou in elk geval je template even downloaden via ftp.
Maar het probleem is dat er op dit moment helemaal geen database aangekoppeld staat en die dus ook niet bestaat. Daarom snapte ik al niet dat ik gewoon door kon met het editen van mijn pagina in de backend.

Dus ik beschouw dit eigenlijk als verloren op het moment. Maar nu zit ik nog steed smet het probleem van installeren doordat hij geen database connection kan vinden. Enig idee hoe dit mogelijk is?

Re: Na aanpassing is de gehele template verdwenen.

7
StrAAt schreef:Dus ik beschouw dit eigenlijk als verloren op het moment. Maar nu zit ik nog steed smet het probleem van installeren doordat hij geen database connection kan vinden. Enig idee hoe dit mogelijk is?
Dat je geen databaseverbinding kunt openen, wil niet zeggen dat er geen database is.
StoreCore.io

Re: Na aanpassing is de gehele template verdwenen.

8
Ward schreef:
StrAAt schreef:Dus ik beschouw dit eigenlijk als verloren op het moment. Maar nu zit ik nog steed smet het probleem van installeren doordat hij geen database connection kan vinden. Enig idee hoe dit mogelijk is?
Dat je geen databaseverbinding kunt openen, wil niet zeggen dat er geen database is.
Probleem is dat ik bestaande databases heb verwijderd aangezien het niet werkte. Uiteindelijk niet slim natuurlijk. Nu een nieuwe gemaakt om de connectie te leggen maar dat lukt dus niet.

Re: Na aanpassing is de gehele template verdwenen.

10
Ward schreef:
StrAAt schreef:Probleem is dat ik bestaande databases heb verwijderd aangezien het niet werkte.
Dan moet je helaas inderdaad weer vanaf nul opnieuw beginnen.
Daar lijkt het op dit moment sowieso op want ik krijg gewoon de database connectie niet voor elkaar. Enig idee waar het aan kan liggen? Kan het eraan liggen dat er geen sample data in zit waardoor database leeg is en dus niet connect? Database username, password enz zijn allemaal bekend maar connecten doet die niet.

Re: Na aanpassing is de gehele template verdwenen.

11
Lees nu net dat je de database verwijderd en opnieuw geïnstalleerd hebt .... tja dan kan onderstaande niet meer. Als je alsnog ff een zetje in de goede richting wil kan je me ff PMen.
Let wel: Magento is een zeer uitgebreid maar ook een vrij pittig pakket met een steile leercurve !


Ik krijg idd een foutmelding op: http://www.walletcases.nl/ecommerce
en daarbij een foutmelding 325290970937 en dit nummer wijzigt zich iedere keer als je die url opent. Deze foutmelding kan je inzien op /var/report/ met bv FTP en daar vind je een omschrijving van je de fout en aan de hand daarvan kan je mogelijk een oplossing vinden.

Let op: Op http://www.walletcases.nl/ staat de wizard nog steeds open en da's niet zo veilig

Als je me vertrouwd :lol: mag je me de inloggegevens mailen (PM !!) dan kan ik eens voor je kijken, ik kan echter niets beloven ! Denk hierbij aan FTP-gegevens (FTP-adres, naam en ww) en het inloggen op Magento (admin-adres (bv http://www.domein.nl/admin ofzo), naam en ww)
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.

Re: Na aanpassing is de gehele template verdwenen.

12
qwyrp schreef:Lees nu net dat je de database verwijderd en opnieuw geïnstalleerd hebt .... tja dan kan onderstaande niet meer. Als je alsnog ff een zetje in de goede richting wil kan je me ff PMen.
Let wel: Magento is een zeer uitgebreid maar ook een vrij pittig pakket met een steile leercurve !


Ik krijg idd een foutmelding op: http://www.walletcases.nl/ecommerce
en daarbij een foutmelding 325290970937 en dit nummer wijzigt zich iedere keer als je die url opent. Deze foutmelding kan je inzien op /var/report/ met bv FTP en daar vind je een omschrijving van je de fout en aan de hand daarvan kan je mogelijk een oplossing vinden.

Let op: Op http://www.walletcases.nl/ staat de wizard nog steeds open en da's niet zo veilig

Als je me vertrouwd :lol: mag je me de inloggegevens mailen (PM !!) dan kan ik eens voor je kijken, ik kan echter niets beloven ! Denk hierbij aan FTP-gegevens (FTP-adres, naam en ww) en het inloggen op Magento (admin-adres (bv http://www.domein.nl/admin ofzo), naam en ww)
Heb je een PM gestuurd.