Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

32
Lian1966 schreef:
Royk schreef:Potverdriedubbeltjes, duizend bommen en granaten nog aan toe. Ze zitten er nog steeds tussen. Grrrrr Het lijkt wel of hij mijn filters negeert.
Ik heb er ook last van, heb de filteropties gehanteerd en toch blijf ik ze zien.
Enorm vervelend.

Iemand nog meer tips?
Ik heb ze ondanks alle tips en tricks van hier en op internet er ook nog niet uit de overzichten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

36
Ward schreef:Je kunt bijvoorbeeld dit in het Apache-bestand .htaccess eens proberen:

Code: Selecteer alles

SetEnvIf CF-IPCountry CN Oprotten=1
SetEnvIf CF-IPCountry RU Oprotten=1
Order allow,deny
Allow from all
Deny from env=Oprotten
Hiermee blokkeer je CN voor China en RU voor Rusland; deze lijst kun je uitbreiden met andere afkortingen voor meer landen.
Dank je wel.
Ik ga het voorleggen aan mijn websitebeheerder.
Vriendelijke groeten,

Lian
https://slingerlandwinkel.nl

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

37
Voor degene die hier nogsteeds last van hebben.
Ga naar analytics-> klik bij property op trackinginfo -> klik op "lijst met verwijzingsuitsluitingen" -> klik op verwijzingsuitsluiting toevoegen -> voer alleen het domein toe. Dus voor dat forum.darodar ding doe je gewoon darodar.com dan sluit die alles van die domeinen uit.

Werkt perfect!
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

38
stephan93 schreef:Voor degene die hier nogsteeds last van hebben.
Ga naar analytics-> klik bij property op trackinginfo -> klik op "lijst met verwijzingsuitsluitingen" -> klik op verwijzingsuitsluiting toevoegen -> voer alleen het domein toe. Dus voor dat forum.darodar ding doe je gewoon darodar.com dan sluit die alles van die domeinen uit.

Werkt perfect!
Zover ik nu kan zien werkt dat inderdaad beter, behalve priceg.com, die krijg ik op beide manieren niet gefilterd.
Vriendelijke groeten,

Lian
https://slingerlandwinkel.nl

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

39
Lian1966 schreef:
stephan93 schreef:Voor degene die hier nogsteeds last van hebben.
Ga naar analytics-> klik bij property op trackinginfo -> klik op "lijst met verwijzingsuitsluitingen" -> klik op verwijzingsuitsluiting toevoegen -> voer alleen het domein toe. Dus voor dat forum.darodar ding doe je gewoon darodar.com dan sluit die alles van die domeinen uit.

Werkt perfect!
Zover ik nu kan zien werkt dat inderdaad beter, behalve priceg.com, die krijg ik op beide manieren niet gefilterd.
Ik heb pas sinds vandaag last van priceg. Heb hem nu uitgesloten laat het je morgen weten :).
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

40
En jawel hoor, er heeft zich weer een nieuwe zichtbaar gemaakt in mijn Google Ananlytics.

blackhatworth.com

Deze vind ik echt vervelend in mijn statistieken aangezien de sessieduur hiervan nu gemiddeld 16:38 min is. Dit vertroebelt op meer vlakken mijn overzicht.

Ik heb inmiddels ook voor deze een filter en uitsluiting gemaakt dus ik hoop dat ik er snel vanaf ben.
Vriendelijke groeten,

Lian
https://slingerlandwinkel.nl

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

41
Lian1966 schreef:En jawel hoor, er heeft zich weer een nieuwe zichtbaar gemaakt in mijn Google Ananlytics.

blackhatworth.com

Deze vind ik echt vervelend in mijn statistieken aangezien de sessieduur hiervan nu gemiddeld 16:38 min is. Dit vertroebelt op meer vlakken mijn overzicht.

Ik heb inmiddels ook voor deze een filter en uitsluiting gemaakt dus ik hoop dat ik er snel vanaf ben.
Die heb ik nu helaas ook, mijn bouncepercentage gaat hierdoor ook echt naar z'n grootje! 57%!!! Normaal zit ik op 38% a 42%. Word er een beetje moedeloos van.

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

43
stephan93 schreef:Ik snap niet echt waarom dit gebeurd... wat hebbben hun eraan om fake traffic naar ons te sturen......
Dat is nog maar de vraag: is het wel fake traffic of dient die traffic een duidelijk doel?!

Daarom zou ik er bewuster mee omgaan dan enkel en alleen een filter in Google Analytics instellen. Vertrouw je het zaakje niet, blokkeer de traffic dan liever helemaal.
StoreCore.io

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

44
Ward schreef:
stephan93 schreef:Ik snap niet echt waarom dit gebeurd... wat hebbben hun eraan om fake traffic naar ons te sturen......
Dat is nog maar de vraag: is het wel fake traffic of dient die traffic een duidelijk doel?!

Daarom zou ik er bewuster mee omgaan dan enkel en alleen een filter in Google Analytics instellen. Vertrouw je het zaakje niet, blokkeer de traffic dan liever helemaal.
Zoals wat? Wat zouden hun er voor voordelen uit kunnen halen?
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

45
Om te beginnen moet je bedacht zijn op spiders die naar exploits zoeken. Die weten bijvoorbeeld dat versie x van programma y een bepaald beveiligingslek bevat. Ze struinen het web daarop af en draai jij die versie, dan ben je de klos.

Andere robots komen content roven (met name foto's) of prijzen vergelijken, bijvoorbeeld voor een van je directe concurrenten die daarvoor speciaal een abonnementje heeft afgesloten.

Verder zijn er bijvoorbeeld nog kwaadaardige SEO-tools die bijvoorbeeld je bounce rate expres opvoeren voor belangrijke keywords.
StoreCore.io

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

46
In Google Analytics kun je ook de (bij Google) bekende bots en spiders uitsluiten van je statistieken. Doe je dit niet zitten er zeker meer in. Of het ook voor deze speciale gevallen geldt weet ik niet.
Beheerder > Dataweergave > Instellingen weergeven > Vink "Alle treffers van bekende bots en spiders uitsluiten" aan > Opslaan.

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

47
PaulG schreef:In Google Analytics kun je ook de (bij Google) bekende bots en spiders uitsluiten van je statistieken. Doe je dit niet zitten er zeker meer in. Of het ook voor deze speciale gevallen geldt weet ik niet.
Beheerder > Dataweergave > Instellingen weergeven > Vink "Alle treffers van bekende bots en spiders uitsluiten" aan > Opslaan.

Helaas werkt dit niet voor de hier voor vermelde URL's, want die instelling heb ik al een poos aanstaan.
Vriendelijke groeten,

Lian
https://slingerlandwinkel.nl

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

48
Ze schieten nu wel als paddenstoeltjes uit de grond. Ik denk dat dit een gevecht zonder eind gaat worden als Google hier zelf niet iets aan gaat doen in analytics. Als een heleboel mensen url x geblokt hebben starten ze gewoon een nieuwe. Wel typisch dat deze zooi allemaal uit Rusland lijkt te komen

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

49
Royk schreef:Ze schieten nu wel als paddenstoeltjes uit de grond. Ik denk dat dit een gevecht zonder eind gaat worden als Google hier zelf niet iets aan gaat doen in analytics. Als een heleboel mensen url x geblokt hebben starten ze gewoon een nieuwe. Wel typisch dat deze zooi allemaal uit Rusland lijkt te komen
Ik vraag me ook af wat het nut van dit alles is. Wat zit erachter?
Iemand hier enig idee over?
Vriendelijke groeten,

Lian
https://slingerlandwinkel.nl

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

52
Kan gebeuren. Ik maakte er een punt van omdat vervuiling van Google Analytics-statistieken een marginaal probleem is: kwaadaardige robots, spiders en crawlers kunnen andere, veel grotere schade aanrichten. Als die veelvuldig opduiken in de statistieken, zou ik daarom drastischere maatregelen nemen, anders doe je slechts aan symptoombestrijding, maar verhelp je de kwaal niet.
StoreCore.io

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

53
stephan93 schreef:Voor degene die hier nogsteeds last van hebben.
Ga naar analytics-> klik bij property op trackinginfo -> klik op "lijst met verwijzingsuitsluitingen" -> klik op verwijzingsuitsluiting toevoegen -> voer alleen het domein toe. Dus voor dat forum.darodar ding doe je gewoon darodar.com dan sluit die alles van die domeinen uit.

Werkt perfect!
Dankje :) dit ga ik proberen ;)
Brandbeveiligings webwinkel brandblusinstallaties, sprinklerinstallaties, co2 blussers, gasdetectiesystemen
De basketbal webshop van nederland

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

57
iedere dag komt er wel een nieuwe bij die je kunt blokken.

Ze zijn allemaal van dezelfde gast, en die gast geeft het ook toe. Had ik vandaag ergens gelezen, ben alleen die link kwijt.

Hij draait een script en gaat gewoon random analytictrackingscode langs, heeft ie er 1 gevonden, zal hij deze toevoegen en zo iedere dag een aantal keer "doen" alsof hij je website bezoekt. Wat dus inderdaad niet is.

Het nadeel is dat je bounce percentage zo omhoog kan schieten waardoor je in de zoekmachines kunt dalen.

Blok je 1 url , dan komt ie morgen via een andere url en zo blijft het door gaan....

Enige wat je echt zou kunnen doen is nieuwe trackingcode aanvragen, helaas dat je je analytics geschiedenisoverzicht etc niet mee kunt nemen.....
Muurstickers & Sjablonen

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

58
die rus laat zelf ook reacties achter op andere forums, blogposts etc over zijn spam gedoe :

Vitaly
December 26, 2014 at 7:50 am
Good job! Vitaly Popov is my real name. [links verwijderd] is my real sites.
I don’t need to hide my personality, because what I’m doing it isn’t a crime as minimum in Russia. It is just creative marketing.

And yes, I’m having a lot of fun and laughing at you all!
Muurstickers & Sjablonen