Gebruik van like voor een like voor facebook marketing.

1
Haai,

Ik heb gezien dat een hoop mensen like voor een like gebruiken voor het krijgen van meer likes voor hun facebook pagina.
Ik weet niet of er op dit forum mensen zijn die dit ook doen, of dit overwegen, maar zo ja hieronder een link naar een artikel wat laat zien dat dit niet verstandig is.
http://bsronline.nl/online-marketing-bl ... ookpagina/
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: Gebruik van like voor een like voor facebook marketing.

2
stephan93 schreef:Haai,

Ik heb gezien dat een hoop mensen like voor een like gebruiken voor het krijgen van meer likes voor hun facebook pagina.
Ik weet niet of er op dit forum mensen zijn die dit ook doen, of dit overwegen, maar zo ja hieronder een link naar een artikel wat laat zien dat dit niet verstandig is.
http://bsronline.nl/online-marketing-bl ... ookpagina/
Zie ik inderdaad ook veel. Best wel irritant altijd. Ik ga dit delen met de mensen die ik ken die dachten dat het wel werkte :P
Brandbeveiligings webwinkel brandblusinstallaties, sprinklerinstallaties, co2 blussers, gasdetectiesystemen
De basketbal webshop van nederland
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Gebruik van like voor een like voor facebook marketing.

6
TiaID schreef:Je hebt er ook niets aan als men je pagina een like geven met hun bedrijfpagina.... Je hebt er pas echt wat aan als men je liked via hun persoonlijke pagina...

In bepaalde facebookgroepen zie ik veel shops elkaar liken via hun bedrijfspagina namelijk ... niet handig maar goed..... dat moeten ze zelf weten natuurlijk.
Ja precies, dat is wat ze vaak doen met dat like voor een like principe. Werkt totaal niet en is vaak zelfs alleen maar slecht.
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: Gebruik van like voor een like voor facebook marketing.

11
Faruk schreef:winacties nutteloos? absoluut mee oneens. Via de geforceerde like, kan een vriend van die liker jouw pagina alsnog spontaan liken. Ik heb heel veel te danken aan mijn winacties.
Dat is zo maar winacties zorgen er meestal op de lange termijn ook voor dat je pagina achteruit gaat. Omdat de geforceerde likes slecht zijn. Dit hoeft uiteraard niet altijd zo te zijn dus misschien werkte het bij jouw wel. Maar in de meeste gevallen is dit op de lange termijn slecht.

En like voor een like is sowieso helemaal niks inderdaad
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: Gebruik van like voor een like voor facebook marketing.

12
Faruk schreef:Ik heb heel veel te danken aan mijn winacties.
Zoals???

Mijn ervaring is dat deze doelgroep alleen actief is rond win acties en totaal geen binding hebben met de shop of producten (tenzij ze ze kunnen winnen).

Het budget van de winacties spenderen wij tegenwoordig aan betaalde advertenties met een veel actiever publiek.
(3-4x meer reacties dan bij de concurrent, terwijl deze 5x zoveel pagina likes heeft...)