Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

61
Misschien even aan een mod vragen?

On topic: het illustreert wel goed waarom je bezoeken uit bepaalde landen soms beter kunt uitsluiten. En niet slechts in Google Analytics, maar gewoon drastisch de deur op slot doen.

Als dergelijke bezoekers je helemaal niets goeds brengen, heeft het geen zin ze te faciliteren.

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

63
Hoe vaak heb je dan bestellingen van Nederlanders of Vlamingen vanuit Rusland?
En hoe vaak gebruiken ze daarvoor een robot?

Ik niet zo heel vaak... Veel vaker merk je wel dat je site traag wordt door overactieve robots. Heb je de hosting niet op orde, dan kan je site er tijdelijk uit liggen. Beide effecten zijn zeker nadelig, voor klanten en voor Google.
StoreCore.io

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

64
Ik las hier gisteravond een heel artikel over!
(Zal de link ff opzoeken)

Wat ik eruit begreep is dat alleen Google Analytics beïnvloed wordt, op basis van de GA tracking code, je site zelf wordt NIET bezocht en het is daarom ook onmogelijk om deze uit te sluiten!

Wij gebruiken ook analytics van onze SAAS provider, hier heb ik ze sowiedo niet voorbij zien komen, zal eens kijken of ze wel bij Google voorbij komen!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

65
Mick schreef:Ik las hier gisteravond een heel artikel over!
(Zal de link ff opzoeken)

Wat ik eruit begreep is dat alleen Google Analytics beïnvloed wordt, op basis van de GA tracking code, je site zelf wordt NIET bezocht en het is daarom ook onmogelijk om deze uit te sluiten!

Wij gebruiken ook analytics van onze SAAS provider, hier heb ik ze sowiedo niet voorbij zien komen, zal eens kijken of ze wel bij Google voorbij komen!
Dat klopt. Ik was bezig voor een klant van me en hij had de analytics code niet geplaatst maar kreeg toch bezoekers van deze bots.
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

66
Hier is mijn code, staan nog allerlei andere klonen tussen. Met name semalt.com is irritant. Ook 'hulfingtonpost.com', wat moet lijken op de bekende site 'huffingtonpost.com' maar dat natuurlijk niet is.
Dit begon een half jaar geleden ineens, bij al mijn sites. Bijna iedere week kan ik een nieuwe referral-spammer toevoegen. Na het plaatsen van deze code in je .htaccess is het niet meteen over, maar na een dag of 2 wel.

Code: Selecteer alles

SetEnvIfNoCase Referer fbdownloader.com spammer=yes
SetEnvIfNoCase Referer descargar-musicas-gratis.com spammer=yes
SetEnvIfNoCase Referer baixar-musicas-gratis.com spammer=yes
SetEnvIfNoCase Referer savetubevideo.com spammer=yes
SetEnvIfNoCase Referer srecorder.com spammer=yes
SetEnvIfNoCase Referer kambasoft.com spammer=yes
SetEnvIfNoCase Referer semalt.com spammer=yes
SetEnvIfNoCase Referer buttons-for-website.com spammer=yes
SetEnvIfNoCase Referer blackhatworth.com spammer=yes
SetEnvIfNoCase Referer darodar.com spammer=yes
SetEnvIfNoCase Referer adviceforum.info spammer=yes
SetEnvIfNoCase Referer hulfingtonpost.com spammer=yes

order allow,deny
deny from x.x.x.x.x (vul hier eventuele andere ip's in die je wilt blokken)
deny from y.y.y.y (vul hier eventuele andere ip's in die je wilt blokken)
deny from env=spammer
allow from all

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

67
ikwilzitzakken schreef:Maar wat als iemand op zakenreis in Rusland even iets voor zijn kinderen wil bestellen?
Fuck hem.

Ik zou het liefst alles buiten Europa blokkeren maar wie weet spidert Google ook wel vanuit andere landen dan alleen de USA. Ze bouwen immers ook een datacenter in Groningen nu. Dus doe ik dat maar niet.
Maar het is wel dodelijk vermoeiend. Je moet voor de aardigheid eens in je logfiles kijken hoe vaak men op je admin-gedeelte probeert in te loggen vanuit Rusland. Dit is vooral erg als je een open source CMS gebruikt.

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

68
Captain Pervert schreef:Dit is vooral erg als je een open source CMS gebruikt.
Daarom nooit de standaarddirectory gebruiken.
En een IP-whitelist toevoegen: deny from all behalve de eigen IP-adressen.

Dat is alleen wel lastig als je weer eens in Rusland zit.

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

70
Na het plaatsen van deze code in je .htaccess is het niet meteen over, maar na een dag of 2 wel
Ik begrijp dat deze spam niet echt op je site komt maar alleen in GA
Dan heeft de code in .htaccess ook geen zin.
En als het na een paar dagen over is dan was dat ook over als je het niet in het bestand had gezet. Als je iets in .htaccess zet werkt het meteen! Als het niet meteen werkt is er iets mis met de code of het is deze spam die helemaal niet op de site komt :wink:

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

71
PaulG schreef:
Na het plaatsen van deze code in je .htaccess is het niet meteen over, maar na een dag of 2 wel
Ik begrijp dat deze spam niet echt op je site komt maar alleen in GA
Dan heeft de code in .htaccess ook geen zin.
Ze hebben je Analytics-accountcode nodig, dus daarvoor moeten ze eerst in je HTML kijken. Dat wordt lastiger wanneer je alle verkeer uit Rusland blokkeert. :)

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

72
Ward schreef:Ze hebben je Analytics-accountcode nodig, dus daarvoor moeten ze eerst in je HTML kijken.
Of een 'Google-analytics-accountcode-GENERATOR' in elkaar frutsellen... :wink:

Zoals eerder gezegd wordt de site niet bezocht en heeft Stephan93 ook vermeld dat een site 'bezoek' heeft van deze Rus, zonder dat de GA-code in de site was opgenomen.

Zoals beschreven in het artikel wat ik eerder vandaag gepost hebt, is het een pesterijtje richting Google of mogelijk een voorbereiding voor een grotere stap...

Ik neem aan dat Google hiervan ook op de hoogte is en het 'lek' zal dichten! :?

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

74
Ward schreef:
Mick schreef: of mogelijk een voorbereiding voor een grotere stap...
Dat zeg ik: blokkeren dus.
Zoals ik het nu zie hebben ze alleen een ingang bij google analytics gevonden en kunnen ze hooguit schade op je analytics account aanrichten.
Hoe verklaar je anders dat hij niet via andere analytics software opduikt?

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

77
nou ik vind dat het moet. Echt waarom als ik de filter wil gebruiken tegen deze gevallen in GA werd er gewoon een halve dag niets meer gemeten? Ik had de domeinen echt gefilterd, de rest niet, maar nadat ik de filters verwijdert had werkte het weer.

Ik baal hier echt van.

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

80
Dit komt helaas zeer vaak voor, maar er zijn een aantal manieren:
Stop dit in je .htaccess:

Code: Selecteer alles

SetEnvIfNoCase Referer semalt.com spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer buttons-for-website.com spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer darodar.com spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer 7makemoneyonline.com spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer ilovevitaly.co spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer myftpupload.com spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer econom.co spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer iskalko.ru spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer ilovevitaly.ru spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer ilovevitaly.com spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer o-o-8-o-o.ru spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer o-o-6-o-o.ru spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer cenoval.ru spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer priceg.com spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer cenokos.ru spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer seoexperimenty.ru spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer gobongo.info spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer vodkoved.ru spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer adcash.com spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer websocial.me spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer cityadspix.com spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer luxup.ru spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer ykecwqlixx.ru spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer superiends.org spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer slftsdybbg.ru spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer edakgfvwql.ru spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer socialseet.ru spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer screentoolkit.com spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer savetubevideo.com spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer blackhatworth.com spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer prlog.ru spambot=yes
SetEnvIfNoCase Referer hulfingtonpost.com spambot=yes
Order allow,deny
Allow from all
Deny from env=spambot
Ook wel referrer spam genoemt:
https://en.wikipedia.org/wiki/Referer_spam

Een methode om ze uit Google Analytics te halen:
http://www.analyticsedge.com/2014/12/re ... analytics/

Nog meer info & methodes:
http://intergeek.co.uk/block-analytics- ... ly-semalt/

Groet.
Plaats gratis artikelen op Idres en zorg voor krachtige, relevante linkbuilding naar uw website.

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

83
Ik begin het middels wel een beetje ongelofelijk schijtzat te worden al die static verkloters. Zit ik deze ochtend even in mn analytics te turen wat het weekend heeft gedaan omdat ik een nieuwe adword campagne heb lopen, en lijkt het op het eerste gezicht een succes te zijn omdat ik echt een heleboel meer bezoekers heb ontvangen. Nu ik echt aan het kijken ben blijft dus dat afgelopen zaterdag maar liefst 34 bezoekers zijn geweest van site34.social-buttons.com en 9 bezoekers van s.click.aliexpress.com. En iedere keer verzinnen ze weer een nieuwe naam dus ze duiken toch steeds weer op. Het is maar een kansloos project google zelf blijkbaar ook weinig tegen kan doen.

Zijn er alternatieve meetinstrumenten die net zo goed werken als analytics en hier geen last van hebben?

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

86
TiaID schreef:
Nell001 schreef:Het vreemde aan die social-buttons.com is dat er tegelijkertijd 34 clicks binnenkomen vanuit de hele wereld. Zie ik nu al een paar dagen achterelkaar gebeuren.

Ik heb laatst wel een sharebutton toegevoegd aan de website, wellicht heeft het hier mee te maken?

nee heeft er niets mee te maken ...

Gewoon deze site uitsluiten in je htaccess
Het is wel een beetje dweilen met de kraan open. Ook met htaccess en filters. Ze verzinnen elke dag gewoon weer een nieuwe url.

Re: econom.co / referral - Zeer actieve Russische bot

88
Nog 1: googlsucks.com

Royk ik ben het met je eens, ik word er ook moe van. Heb zelfs via Magento zoekwoorden een irritante tussen zitten. Die had ik met IP uitgesloten, maar na een maand is die weer terug gekomen.

Word een beetje moe daarvan en zoek ook een goed alternatief.