Google Analytics verwerkt niet alle verkopen

1
Ik maak gebruik van Magento 1.8.1 en een één responsive design voor alle apparaten. Het valt me echter op dat Google Analytics (=GA) de aankopen niet 100% goed verwerkt. Gemiddeld zo'n 5% van de aankopen mist GA op weekbasis. De betaalwijze maakt niet uit want de ene keer is het een IDEAL betaling en de andere keer PayPal of een overschrijving.

Wat kan ik doen om GA zo goed mogelijk (liefst 100%) te laten functioneren?
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.

Re: Google Analytics verwerkt niet alle verkopen

3
Vreemd, want dat heb ik juist weer niet en berekend hij zelfs geannuleerde orders bij het totaal. Het is een leuke indicatie, maar verder kun je er niet op aangaan.

Hmmmm wat mij nu opvalt is dat in April wel alles goed is gegaan, maar mijn bestellingen vanaf 1 mei zijn niet vindbaar en gister toevallig wel 1. En dan kijk ik wel op een app van mijn telefoon en die is een paar dagen terug geüpdatet en ze hebben ook weer iets nieuws toegevoegd (rapporten aanmaken).

Dus krijg het idee dat ze ergens wat steekjes hebben laten vallen.

Re: Google Analytics verwerkt niet alle verkopen

4
Bij mijn weten is dat gewoon de foutmarge van Analytics (of webstatistieken in het algemeen) waar je rekening mee moet houden. Om verschillende redenen kunnen niet alle bezoekers geregistreerd worden. Als de browser van een bezoeker aan je website geen cookies of Javascript accepteert, wordt deze al niet meegeteld.

Het probleem zit dus niet in het feit dat 5% (uitgaande van jouw bewering) van je verkopen niet geregistreerd worden, maar 5% van je bezoekers worden niet gezien door Analytics.

Hier meer info: http://blog.crazyegg.com/2013/01/31/why ... naccurate/
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Google Analytics verwerkt niet alle verkopen

6
Zitten er toevallig quotes (' of ") in je productnamen, categorieen of plaatsnamen? En worden deze niet goed genoeg als zodanig aangemerkt in de code (lees: excluded)? Dan is dit hoogstwaarschijnlijk het probleem waar jij tegenaan loopt. In 99% van de gevallen die ik ken is dit de veroorzaker van het probleem.

Zou je dit eens kunnen controleren?

Groeten,
Adriaan
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.

Re: Google Analytics verwerkt niet alle verkopen

7
Moet zeggen dat ons het ook opvalt dat analytics lang niet alles goed oppikt. Hetzelfde geldt voor Adwords overigens. Heeft niks te maken met de code, die is goed verspreid over de hele site, maar op een of andere manier is het niet waterdicht.
Wat daarentegen wel goed werkt is de analytics functie op youtube. Ondanks dat het altijd 2 dagen achter loopt is het wel representatief.
http://www.ikfix.nl/
https://www.youtube.com/channel/UCxg5K- ... qCMBjMNzYA

Re: Google Analytics verwerkt niet alle verkopen

9
Vaak is het zo dat conversies op de bedankpagina worden geregistreerd, niet elke bezoeker komt op die pagina, denk aan een ideal betaling die na betaling wordt weggeklikt.

Andere mogelijkheid is een javascript block bij de klant.

Sinds een tijdje heeft Analytics echter ook een serverside oplossing voor registratie van verkopen. Mits goed ingesteld zou die 100% waterdicht moeten werken...

Ik zou zeggen, ga er mee aan de slag, want goede statistieken zijn erg belangrijk.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Google Analytics verwerkt niet alle verkopen

10
libertes schreef:Sinds een tijdje heeft Analytics echter ook een serverside oplossing voor registratie van verkopen. Mits goed ingesteld zou die 100% waterdicht moeten werken...
Ik ben heb net gisteren GA weer eens doorlopen maar ben die instellingen niet tegen gekomen (of ws niet herkent als dusdanig). Kan je ms aangeven waar ik deze kan vinden want zoals je al zeg: Statistieken zijn enorm belangrijk !
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.

Re: Google Analytics verwerkt niet alle verkopen

11
DJdeRidder schreef:Bij mijn weten is dat gewoon de foutmarge van Analytics (of webstatistieken in het algemeen) waar je rekening mee moet houden. Om verschillende redenen kunnen niet alle bezoekers geregistreerd worden. Als de browser van een bezoeker aan je website geen cookies of Javascript accepteert, wordt deze al niet meegeteld.

Het probleem zit dus niet in het feit dat 5% (uitgaande van jouw bewering) van je verkopen niet geregistreerd worden, maar 5% van je bezoekers worden niet gezien door Analytics.

Hier meer info: http://blog.crazyegg.com/2013/01/31/why ... naccurate/
Als een bezoeker geen cookies accepteerd kan hij niet inloggen en zo doende kan er ook geen sessie geïnitialiseerd worden.

Re: Google Analytics verwerkt niet alle verkopen

12
Hier ook dat probleem. Sterker nog:
Wanneer we met e-commerce tracking werken neemt analytics lang niet alle verkopen op.
Werken we met een conversie doel (dan heb je minder gegevens zoals orderwaarde) dan neemt GA bijna alle verkopen op. Maar bv. ook de geannuleerde.

Dit probleem is dus niet te wijten aan het blokkeren van cookies. Ik lees aandachtig verder mee want het is me een raadsel.
Marketing voor je webshop: Tips en inspiratie.
Webshop hoger in Google? Zo doe je dat.
Morris zoekt gastbloggers! Interesse? Laat iets weten.

Re: Google Analytics verwerkt niet alle verkopen

13
Morris schreef: Werken we met een conversie doel (dan heb je minder gegevens zoals orderwaarde) dan neemt GA bijna alle verkopen op. Maar bv. ook de geannuleerde.
Dan heb je niet de juiste "doel-link" ingesteld. Het lijkt me dat je niet op de succes-pagina, of uw-bestelling-is-gelukt-pagina komt bij een geannuleerde bestelling.
De voordeligste autopoetsproducten vind je bij www.123carcleaning.nl!