Adwords tool om meerdere links in 1x aan te passen

1
Sinds enige tijd doen wij de adwords zelf. Voorheen deed een bureau dat. Dat bureau gebruikte echter eigen software om de advertenties te beheren. Daarmee kwam ook bij elke advertentie een eigen link via hun tracking software.

Deze links wil ik er weer uit halen zodat er 'schone' links staan. Nu moet ik dus voor duizenden advertenties de links allemaal aanpassen.

Weet iemand een tool waarmee je dat gemakkelijk kan doen?

Re: Adwords tool om meerdere links in 1x aan te passen

3
Ik begrijp niet helemaal precies hoe je links er nu uitzien en wat je eraan wil veranderen, maar ben je bekend met de mogelijkheden van AdWords editor? Dit is een handig programmaatje van Google om je advertenties makkelijker op grote schaal aan te passen. Ook in AdWords zelf kan je meer dan veel mensen weten. Zo heb je de mogelijkheid om van zoveel advertenties als je wilt tegelijk de URL te wijzigen of zelfs 'Find And Replace' te gebruiken..

Re: Adwords tool om meerdere links in 1x aan te passen

4
Adwords editor heb ik, maar die biedt geen eenvoudige oplossing om een kleine 10.000 links aan te passen.

Sowieso wordt het lastig, want de huidige links zijn compleet random. Nu zijn het links als

Code: Selecteer alles

url.hurra.com/cgi-local/ProxyUrl.cgi?ad_id=598483301&GOOGLE_TYPE={ifsearch:SEARCH}{ifcontent:CONTENT}&dev={device}&kw={Keyword}&GOOGLE_PLACEMENT={placement}&devm={devicemodel}
Je kan aan de link dus niet zomaar aflezen waar hij eigenlijk naar toe gaat.

Ik vrees dat ik hem bij de programmeur neer ga leggen zodat hij een scriptje schrijft om de huidige link op te volgen en de doelpagina vervolgens op te slaan. Dat allemaal in een csv bestand knallen om vervolgens alles aan te passen door dat bestand te uploaden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.