ben bezig met een marktonderzoek en op zoek naar een bepaald concept die ik in NL nog niet echt ben tegenkomen.
Iemand hier misschien een voorbeeld van een ecommerce platform voor multi-vendors?
Hiermee doel ik op een site die een beetje tussen dropshipping en een site als marktplaats inzit.
Dus een platform waarbij de site zelf geen producten/voorraad in huis heeft, maar alles via 'leveranciers' laat lopen. In tegenstelling tot bij Dropshipping is dit hier dan ook bekend bij de klant, dus men kan zelfs op leverancier zoeken bijv.
En in tegenstelling tot bijv. marktplaats bedoel ik niet een advertentiesite waar jan-en-alleman produkten kan verkopen. De site zelf bepaalt wat er wel of niet op de site komt te staan. Alle leveranciers komen zeg maar door een keuring. Een goed voorbeeld is Amazon, die naast veel eigen producten ook veel externe leveranciers/partners op 't platform heeft staan als verkopers.
In NL schiet mij eigenlijk alleen Bol.com te binnen, die 2e hands boeken verkoopt via partners/leveranciers.
Iemand nog andere voorbeelden van een soortgelijk concept?
Bvd,