Ervaringen Kiala?

1
Graag hoor ik de ervaringen van jullie met Kiala. Op hun website lees ik; "De leveringstermijn bedraagt gemiddeld 4 werkdagen voor een nationale verzending (voor een internationale mag je 2-3 extra dagen rekenen naar gelang het land van bestemming), vanaf het moment dat de verzender het pakket heeft afgegeven in zijn Kiala Punt."

Zijn de leveringstermijnen inderdaad in de praktijk zo lang? Vinden de klanten dit acceptabel?
Zijn er nog andere opmerkingen aangaande Kiala?
Bij voorbaat dank voor de input!
Grtz, Hans
No guts no glory!

Re: Ervaringen Kiala?

2
Als er een "gemiddeld 4 werkdagen" wordt beloofd, mag je er inderdaad van uitgaan dat het gemiddeld klopt, maar moet je veiligheidshalve aannemen dat tegenover leveringen binnen 3 werkdagen ook leveringen binnen 5 werkdagen staan.

Voor pakketvervoerders zijn ritten een enorme kostenpost. Je betaalt dus navenant minder wanneer een vervoerder niet 5 keer per week elke werkdag rijdt, maar slechts 1 of 2 keer per week.

We hebben zelf wel eens een goedkoper alternatief voor PostNL gezocht. Eén keer per week op vrijdag verzenden met een leveringstermijn van 3 tot 5 werkdagen bleek het goedkoopste alternatief, alleen zit de klant die dan in het weekend bestelt effectief bijna twee weken op levering te wachten.

Voor ons was dat onacceptabel, maar in andere branches kan het anders liggen.
StoreCore.io

Re: Ervaringen Kiala?

4
ik koop zelf zo ongeveer alles online en buiten dat het goedkoper is weet je tenminste ook dat het aankomt en niet ergens in een verkeerde brievenbus word gedropt.dus als het mogelijk is kies ik altijd voor levering bij kiala punt.gemiddeld duurt de levering bij mij 3 dagen van nederland naar belgie
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.