Betatesters gezocht voor nieuwe winkelsite

1
Hoi allemaal,
wij zijn druk bezig met de bouw van een nieuw platform voor de promotie van middelgrote en kleine webshops. Door nieuwe collecties en aanbiedingen van diverse webshops op een site te combineren en beschikbaar te maken via web, mailinglist en mobiel bundelen we de marketingkracht. De site doet een beetje denken aan Pinterest: webshopeigenaren kunnen zelf een selectie maken van producten uit hun webshop, vergelijkbaar met het maken van een "board" Pinterest. Zo kan er ingespeeld worden op bijvoorbeeld het seizoen en feestdagen.
Voor de betafase zoeken wij nog enkele webshops die tenminste eens per week een nieuwe campagne willen aanmaken. Interesse? Laat een berichtje achter.

Re: Betatesters gezocht voor nieuwe winkelsite

2
Interessant, leuk voor webshops vooral. Nu ben ik juist nieuwsgierig wat het verdienmodel hierachter zit. Aangezien ik het voorgevoel krijg dat het niet gratis is. Dus waarom zouden we het moeten gebruiken i.p.v. Pinterest? Ik en vele andere zitten op Pinterest en dat is ook zakelijk gewoon gratis te gebruiken.

Graag dus meer informatie hierover.

Re: Betatesters gezocht voor nieuwe winkelsite

3
Zyra,

Bedankt voor je reactie. We zullen misschien verschillende modellen moeten uitproberen maar in eerste instantie gaat de voorkeur uit naar pay-per-click of pay-per-sale (te kiezen door de adverteerder). Vergelijkbaar met AdWords wordt je positie in de resultaten bepaald door RPM (CTR * bid per click). Dit biedt een goede balans tussen wat bezoekers interessant vinden (hoge CTR) en wat adverteerders graag in beeld brengen (hoog bod). In het geval van pay-per-click wordt met "click" de click-out naar de webshop bedoeld. Je betaalt dus alleen voor de bezoekers of sales die je daadwerkelijk ontvangt.
Daarnaast willen we de eerste cent per klik gratis geven zodat iedereen kostenloos kan deelnemen. Enige punt waar we nog wat voor moeten bedenken is hoe we dan voorkomen dat fraudeurs met nep-shops misbruik gaan maken (suggesties welkom). Het wel zo dat iemand die een cent per klik meer biedt waarschijnlijk een hogere RPM zal hebben en dus hoger in de lijst uitkomt.
Het is vervolgens onze taak te zorgen dat er ook daadwerkelijk bezoekers en transacties komen. Onze verdiensten worden in ieder geval voorlopig direct weer in marketing geinvesteerd om meer publiek te bereiken. Doordat we de krachten (marketingbudget) van meerdere shops combineren kunnen we effectiever adverteren en gebruik maken van kanalen die anders voor de kleine ondernemer niet bereikbaar zijn.
Ik hoop dat dit je vraag beantwoord :)