Vraag met BTW

1
Hallo,

Ik heb afgelopen week iets gekocht uit China waarbij ik douaneplichtingen had zoals BTW betaling en inklaringskosten. Nu blijkt dat een viertal items van in het totaal defect is en ik deze laat terug sturen. Hierdoor is het dus niet mogelijk om het terug te vragen op basis van ontvangen BTW. Kan ik dit bedrag terugvorderen? Of kan ik de totale ontvangen BTW - de totale betaalde BTW aangeven bij de belastingdienst? OF gaat de BTW betaling per item, zodat je krijgt Totaal ontvangen BTW item 1 minus totaal betaalde BTW item 1.

Alvast bedankt.

Re: Vraag met BTW

2
Neem aan dat je jouw geld terug krijgen of nieuwe items? Krijg je je geld terug dan boek je hem toch negatief in.

Overigens zit er geen btw op import artikelen buiten de EU. Je mag ze dan ook niet inboeken met BTW als je geen art 23 hebt. Het beste kan je ze dan met 0% BTW inboeken.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Vraag met BTW

3
Electronixs.nl schreef:Neem aan dat je jouw geld terug krijgen of nieuwe items? Krijg je je geld terug dan boek je hem toch negatief in.

Overigens zit er geen btw op import artikelen buiten de EU. Je mag ze dan ook niet inboeken met BTW als je geen art 23 hebt. Het beste kan je ze dan met 0% BTW inboeken.
We krijgen het geld terug, maar we hebben wel degelijk btw betaald bij de invoer lijkt me? Kan ik deze BTW gewoon negatief inboeken en dus aftrekken van de btw over de omzet?

En hoe bedoel je dat je geen BTW op import artikelen betaald?

Re: Vraag met BTW

4
Hmm zit niet natuurlijk verschil tussen BTW en invoerbelasting.


EDIT: Nog steeds niet bekend, je hebt invoerrechten (invoerbelasting lijkt mij) en BTW?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Vraag met BTW

5
Staat apart op de rekening gespecificeerd als het goed is: BTW, invoerrechten, inklaringskosten. Betaalde BTW trek je af als voorbelasting bij de BTW aangifte, invoerrechten en inklaringskosten zijn aftrekbaar van de winst als kosten.

Hoe je bij retour de BTW precies moet verwerken weet ik niet, maar de kosten zijn gemaakt en mag je dus aftrekken en de betaalde BTW is na aftrek weer 0, dus op zich zit dat ook goed.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Vraag met BTW

6
Cardexchange.com schreef:Staat apart op de rekening gespecificeerd als het goed is: BTW, invoerrechten, inklaringskosten. Betaalde BTW trek je af als voorbelasting bij de BTW aangifte, invoerrechten en inklaringskosten zijn aftrekbaar van de winst als kosten.

Hoe je bij retour de BTW precies moet verwerken weet ik niet, maar de kosten zijn gemaakt en mag je dus aftrekken en de betaalde BTW is na aftrek weer 0, dus op zich zit dat ook goed.

Heel erg duidelijk. Dankjewel! Lijkt me inderdaad ook dat het dus gewoon aftrekbaar is. Misschien kan Electronicx nog uitleggen wat hij precies bedoelde?