Re: DHL 4 You ervaring?

32
Is het met DHL4You eigenlijk mogelijk om meerdere zendingen tegelijk in te voeren en alles op 1 factuur? Of moet je elke zending apart invoeren en betalen?

Re: DHL 4 You ervaring?

33
Meerdere zendingen tegelijk met 1 factuur is mogelijk.
www.blijfvitaal.nl, voedingssupplementen, sportvoeding en spierverzorgingsproducten.
Alleen het beste is goed genoeg.

Re: DHL 4 You ervaring?

34
Daantje schreef:Mijn DHL ervaringen zijn toch wel iets anders hoor.

Oke je kunt alles thuis klaar maken, en het service punt is toevallig bi jons erg dichtbij, dus makkelijk langs te brengen.
Kosten per pakket 4,5o of 4,95 euro, maar dan...stel je bied het aan voor woensdag 12 uur smiddags, dan is er misschien een kans dat het er voor/rond het weekend er is.Maar ben je later dan dat op je servicepunt, dikke kans dat het dinsdag dan ergens aankomt.
En voor internetkopers is dat veel te lang.

Dus ik doe het de ene deel van de week met DHL en na woensdagmiddag met TPG

Ik heb even aan de servicepunt eigenaar gevraagt wanneer de chauffeur altijd langs komt. Die van ons Servicepoint komt altijd om half 1. Als ik pakketten heb voor vrijdag lever ik deze voor half 1 in. Dan blijft de doorlooptijd gereduceerd tot 2 werkdagen.

Ik heb ook een tijd gekozen om TNT en DHL 4 you aan te bieden.
In de praktijk werkt dit niet. Klanten kozen (ik denk wegens lage kosten) voornamelijk voor DHL 4 you. Ik heb dus destijds gekozen om alleen met DHL 4 you te verzenden.

Ik merk dat de consument toch gevoeliger is voor lage kosten dan voor een snellere doorlooptijd.
Dit zal waarschijnlijk anders zijn als je dure producten verkoopt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: DHL 4 You ervaring?

35
blijfvitaal schreef:Meerdere zendingen tegelijk met 1 factuur is mogelijk.
Waar geef je dat aan? Wij krijgen tot nu toe van elke zending 1 factuur. We hebben inmiddels wel al informatie gehad van DHL for you dat er het een en ander wordt verbetert. Een van de punten is dat je inderdaad 1 factuur kan gaan krijgen van meerdere zendingen.

On topic:
Verder zijn wij ook erg tevreden met DHL for you. Wij bieden onze klanten ook de keuze: TNT, de volgende dag, maar duurder of DHL for you, 2-3 werkdagen maar goedkoper. 75 % kiest voor DHL for you.
Een keer of 5 het afgelopen jaar een 'verdwenen' pakket gehad. DHL start dan een onderzoek. Duurt 5 tot 10 werkdagen (erg lang). In ons geval waren alle 5 de pakketten toch nog boven water gekomen (huisgenoot pakket aangenomen, bij de buren afgeleverd zonder dat de chauffeur dit gemeld had ed.)

Re: DHL 4 You ervaring?

36
Ook wij bieden onze klanten de mogelijkheid tussen het kiezen voor het verzenden met TNT en DHL4you.
Met beiden wel eens wat meegemaakt, daarbij werd voor ons snel duidelijk de klantvriendelijkheid bij DHL/Selectvracht een stuk beter was dan bij TNT (maar dat zal bij anderen vast wel anders ervaren worden). Met DHL4You hebben we het afgelopen jaar zo'n 500 pakketten verzonden waarbij er bij eentje iets niet helemaal goed is gegaan. Zo af en toe hebben we vragen en gelukkig hebben we een normaal telefoonnummer van DHL gekregen zodat het dure 0900 nummer niet gebruikt hoeft te worden.

Wij blijven deze twee aanbieders naast elkaar gebruiken, tenzij iemand ons een voordeligere en net zo betrouwbare verzendwijze aan kan bieden.

Re: DHL 4 You ervaring?

37
Loopt het vervoer van DHL For You via Selektvracht? Of zijn dat twee aparte vervoerders?

Zal meteen uitleggen waarom ik het vraag.

Onze bezorger van DHL is een professionele en vriendelijke chauffeur in uniform met een fatsoenlijke vrachtwagen. Prima in orde. Onze bezorgster van Selektvracht is echter een chagrijn in een oude roestbak, die voortdurend klaagt over te grote en te zware dozen. Als je toevallig eens niet thuis bent, leest mevrouw je ook nog eens bestraffend de les. Met zo'n negatieve "user experience" kan ik bij mijn klanten gewoon niet komen aanzetten.

Een keer heb ik meegemaakt dat één aan ons gerichte zending met twee colli beide routes volgde. De ene doos kwam via DHL, dan andere een dag later via Selektvracht. Moet ik daaruit afleiden dat de gevolgde route bij DHL For You c.q. Selektvracht niet vastligt?
StoreCore.io

Re: DHL 4 You ervaring?

38
Er staat overal in het groot DHL maar in werkelijkheid vindt de verzending plaats met Selectvracht. Het kan dus zijn dat er iemand met een 'rammelbak' het pakket komt bezorgen maar hierover heb ik nog nooit een opmerking of klacht over ontvangen. Bij mij in de regio rijdt de bezorger in een nette, vrij nieuwe, zwarte bestelauto. Helaas zie je ook wel eens bezorgers van Selectvracht in auto's rijden die tot aan het dak volgepropt zijn met pakketten.

Re: DHL 4 You ervaring?

39
@speurder, daar was ik al bang voor, dank voor de opheldering. DHL For You wordt dus in de markt gezet als A-merk DHL en is in werkelijkheid B-keuze Selektvracht. Wel slim van die marketeers.
StoreCore.io

Re: DHL 4 You ervaring?

40
Haha... Dit verbaasde me dus ben ik es gaan bellen naar DHL 4 You met de vraag wie de pakketjes bezorgd, maar dit is inderdaad gewoon Selektvracht. Niets mis mee (@Ward volgens mij heb jij toevallig pech met je bezorger) maar wel apart dat ze het zo overduidelijk aanbieden in de DHL huisstijl (met naam nog wel!) inderdaad.
Nu op mijn weblogs:

Re: DHL 4 You ervaring?

41
@Dirkjan, hartelijk dank voor de snelle follow-up met een telefonisch fact check. Vakwerk!

Ik kan niet spreken namens anderen, maar van vrienden met webwinkels weet ik dat ik niet de enige ben die niet met Selektvracht voor de dag durft te komen. Je schaamt je de ogen uit de kop als exclusieve artikelen van een A-merk worden bezorgd in een uitpuilende roestbak.

Hopelijk doorzien webwinkeliers de marketingblurb: DHL For You is dus niet die bekende gele vrachtwagen van DHL, maar die privé-auto van (meestal) een huisvrouw die bij Selektvracht wat bijverdient. Op zich niets mis mee, maar misschien ook niet helemaal je-van-het voor elke webwinkel.
StoreCore.io

Re: DHL 4 You ervaring?

42
Ward ik vind wel dat je het wat overdrijft. Selektvracht is gewoon heel professioneel met mooie auto's en professionele bezorgers die het werk vaak jaren doen en passie hebben voor hun vak. Bron: Almeloos Weekblad.
Afbeelding

Maar ze zijn mogelijk niet wat je zou verwachten van een webwinkel die op zijn webwinkel beloofd dat jouw bestelling in goede handen is bij DHL.
Afbeelding

Beiden zijn ongetwijfeld prima bezorgers, maar zijn in mijn ogen inderdaad niet direct met elkaar te vergelijken.
Nu op mijn weblogs:

Re: DHL 4 You ervaring?

43
Dirkjan, ik denk dat we de vergelijking als professionals wel degelijk mogen maken. Morgen thuisbezorgd in de gele vrachtwagen van DHL is toch anders dan pas overmorgen in een privé-auto via Selektvracht. En dat voor een verschil van grosso modo één euro.

Over het vakwerk van individuele bezorgers zegt het inderdaad niets. Afgaande op de foto van de passievolle bezorger van Selektvracht heb ik het met mijn zuurpruim niet getroffen.
StoreCore.io

Re: DHL 4 You ervaring?

44
DHL4u doet hier altijd lang over het bezorgen, een dag of 3 schijnt heel normaal te zijn waar anderen 99% binnen 24 uur halen. Om vervolgens over het weekend maar niet te spreken; donderdag verzenden is dinsdag afleveren.

Re: DHL 4 You ervaring?

45
Als je je pakket op donderdag inlevert (en doet dat uiteraard wel voordat deze op wordt gehaald) dan wordt het pakket op zaterdag bezorgd. De pakketten van de vrijdag worden op dinsdag bezorgd. Ook op zaterdag worden pakketten opgehaald, die worden dan pas woensdag bezorgd.
Helemaal leuk is als je op zaterdag net iets te laat bent, die pakketten blijven staan totdat ze op dinsdag worden opgehaald. Dit betekent bezorging op donderdag. Dan ben je dus bijna een week verder. Ze geven zelf aan dat de verzendduur 2 tot 3 werkdagen is maar ik reken op 3 tot 5. Richting mijn klanten geef ik dit ook aan. Vandaar dat ze ook voor TNT kunnen kiezen.

Re: DHL 4 You ervaring?

46
Goed om te weten dat het dus selektvracht is. DHL4You laten wij dus aan ons voorbij gaan. Leuk voor de Wehkamp en Neckemannspulletjes maar ik ben het wel met Ward eens. Hier komt iemand langs met een enorm roestige en tot het dak toe afgeladen oude slopel astra station langs de deuren. steunend en kreunend met een bak commentaar als je niet binnen 10 seconden bij de voordeur staat.

Vorig jaar is er een levering van één van onze leveranciers (uit de UK) ook via selektvracht gegaan, bleek dat meneer een last minute naar Spanje had geboekt maar wel zijn garage nog vol had liggen met pakketjes. Twee weken later kwam werd het pakketje bezorgd wederom met zijn chagrijnige kop op klachten bij het hoofdkantoor wordt gereageerd met "tsja het is goedkoop wat wil je anders"

Voor ons geen selektvracht

Re: DHL 4 You ervaring?

47
Bij DHL4You / Selektvracht worden de pakketjes op Di t/m Vr tussen 12 en 14 uur opgehaald bij de depots. Zaterdag weet ik niet uit het hoofd. Levertijd gemiddeld 3 werkdagen.
Voor zover ik weet in regio Delft worden er met nette auto's gereden. en vriendelijke chauffeurs.
Gebruiker van:
Logivert 6 Extended
https://www.pawsandclaws.nl

Re: DHL 4 You ervaring?

48
Selektvracht is een volle dochter van DHL en DHL verwijst je ook door naar Selektvracht als je grote hoeveelheden wilt gaan verzenden. Op zich dus geen verrassing dat Selektvracht aan de deur komt als je met DHL verzend.

Re: DHL 4 You ervaring?

49
En nu wordt Selektvracht wss overgenomen door Sandd. Nou vraag ik me af.. gaan die pakjes van DHL4you dan nu wel met de echte DHL rond of gaat Sandd dat ook overnemen ( en blijft dat dus gewoon Selekt). Lijkt me iig een goeie zet van DHL want ook ik ken veel te veel horrorverhalen over Selekt.

Dat systeem van per pakketje betalen is ook waardeloos.

Re: DHL 4 You ervaring?

50
Wouter Hol schreef:Op zich dus geen verrassing dat Selektvracht aan de deur komt als je met DHL verzendt.
Voor sommigen zal het toch een (onaangename) verrassing zijn. Als de voorkant (DHL of TNT) zo verschilt van de achterkant (Selektvracht en lokale koeriers), mogen we ons afvragen of er geen knollen voor citroenen worden verkocht.

Het heeft bovendien consequenties voor webwinkeliers die kopers een vervoerder laten kiezen. Je kunt als webwinkelier immers niet meer garanderen dat de gekozen vervoerder een bestelling inderdaad bezorgt bij de klant. En dan is je klant misschien degene die een onaangename verrassing te wachten staat.
StoreCore.io

Re: DHL 4 You ervaring?

51
Ward schreef: En dan is je klant misschien degene die een onaangename verrassing te wachten staat.
Daarom geldt ook hier voor: vermeld het op je site! Zet het bij je Klantinformatie onder het kopje 'Verzending'. Dan weet de klant wie ze aan de deur kunnen verwachten.

Re: DHL 4 You ervaring?

52
Cactus77 schreef:Daarom geldt ook hier voor: vermeld het op je site! Zet het bij je Klantinformatie onder het kopje 'Verzending'. Dan weet de klant wie ze aan de deur kunnen verwachten.
Dat eigenlijk juist het probleem. De webwinkel is klant bij DHL 4 you, maar er blijkt met Selektvracht geleverd te worden.
Je zou ook beide logo's op je site vermelden of iets vermelden in de trant dat er via Selektvracht met DHL geleverd wordt.

Re: DHL 4 You ervaring?

53
Wat hier voor komt rijden met Selectvracht is een ouwe stationwagen uit de 80er jaren met een opa van 70+. Aardige man maar verder... Niet echt representatief voor mij denk ik dan.

Vraag is eigenlijk wat de klant meer interesseert. De persoon of zijn wagen. Zoals ik in de andere post aangaf zijn de ingehuurde vaak aardiger dan het TNT personeel zelf.

Re: DHL 4 You ervaring?

54
Meesleepbeest schreef:Vraag is eigenlijk wat de klant meer interesseert. De persoon of zijn wagen.
Of dat zijn pakket wordt afgeleverd binnen de afgesproken termijn en tegen zo laag mogelijke kosten? ;)

Re: DHL 4 You ervaring?

55
Cactus77 schreef:
Meesleepbeest schreef:Vraag is eigenlijk wat de klant meer interesseert. De persoon of zijn wagen.
Of dat zijn pakket wordt afgeleverd binnen de afgesproken termijn en tegen zo laag mogelijke kosten? ;)
Ja precies, wat volgens mij boeit het de klant echt helemaal niks WIE of WAT er uiteindelijk komt afleveren. Als het pakket maar heel is (en de inhoud ook ;) ) en het een beetje vlot geleverd is.

Re: DHL 4 You ervaring?

57
Hoe maak je een printlabel om met DHLFORYOU te gaan verzenden?
Op de site staat er niks over geschreven, je komt er alleen achter als je een pakket verzendklaar maakt, in de laatste stap van proces.

Specale printer, speciale labels en/of software.

Re: DHL 4 You ervaring?

58
glaasje schreef:Hoe maak je een printlabel om met DHLFORYOU te gaan verzenden?
Op de site staat er niks over geschreven, je komt er alleen achter als je een pakket verzendklaar maakt, in de laatste stap van proces.

Specale printer, speciale labels en/of software.
Als je betaald hebt kunt je een label uitprinten. Doe je in zo'n doorzichtige plak enveloppe (hoe je het ook noemt) en plak je die op de doos. Zo doe ik het. Misschien kan het ook wel op een labelprinter hoor :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: DHL 4 You ervaring?

59
@PeterPastoor
dank voor het snelle antwoord, ik heb wat rondgesurfd en redelijk wat mindere ervaringen gelezen over dhlforyou.
Nu gaat er overal wel eens iets fout, dan is van belang hoe een bedrijf het probleem oplost.
Wat ik gelezen heb, laat dhlforyou je met het probleem zitten.

Dan betaal ik liever een paar euro meer bij TNT