Logistieke oplossing

1
Hallo allemaal,

Sind kort ben ik bezig met het verkopen via eBay (andere platforms en een webshop staan op de planning). Op dit moment verzend ik de pakketjes (ongeveer 100 per maand) nog zonder automatisering en met de standaard prijzen van DHL. Waar ik nu naar op zoek ben is een goede oplossing om op een goedkope manier mijn pakketjes te kunnen verzenden en de labels gemakkelijk te kunnen printen.
Hiervoor heb ik de volgende vragen aan jullie:
- Welke oplossing gebruiken jullie voor het gemakkelijk en goedkoop verzenden (liefst ook meteen met de mogelijkheid om labels te kunnen printen)
- Wat vinden jullie belangrijk wanneer het aankomt op een dergelijke service? En wat zijn voorbeelden van services die tegenvallen?
- Hoe hebben jullie je oplossing gevonden?

Alvast bedankt voor de hulp.

Marius

Re: Logistieke oplossing

3
Bovendien zou ik eerst ook de vraag stellen: Waar zend je naar toe? Is het binnen Nederland, of is je vraag gericht ook naar buiten Nederland (België, Duitsland, wellicht andere landen?)?
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Logistieke oplossing

4
Bedankt voor de duidelijke reacties. Wat ik me met name afvraag is of jullie bijvoorbeeld DHL gebruiken voor de verzending en het printen van labels of dat jullie een andere service gebruiken voor het printen van labels.
Ik vraag dit omdat ik op dit moment veel naar Duitsland verzend (50%+) en hier wil ik me zeker ook op blijven richten. Zeer binnenkort wil ik me ook gaan richten op het verkopen via Amazon en eBay in Duitsland en het zou super zijn als er een oplossing is om vanuit een platform alle orders te beheren en de labels te printen. Via DHL zal dit gaan via CSV imports als ik het goed heb begrepen, maar misschien is er een handigere oplossing?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Logistieke oplossing

5
Ik gebruik zelf MyParcel. Zij hebben een plugin of api voor verschillende platvormen. Maar voor Duitsland zou ik niet via MyParcel gaan verzenden omdat ze waarschijnlijk duurder zijn.

Verder lijkt me DHL dan een goede partij ook kan je misschien DPD voor een prijsopgave vragen. Zij zitten ook goed bezet en de pakketten worden dan afgehaald.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Logistieke oplossing

6
Bedankt voor de reactie's. Omdat er geen totale oplossing is, zal ik inderdaad offertes gaan aanvragen bij een aantal partijen om te zien welke de beste prijzen i.c.m. services kan geven.

Re: Logistieke oplossing

7
Electronixs.nl schreef:Ik gebruik zelf MyParcel. Zij hebben een plugin of api voor verschillende platvormen. Maar voor Duitsland zou ik niet via MyParcel gaan verzenden omdat ze waarschijnlijk duurder zijn.

Verder lijkt me DHL dan een goede partij ook kan je misschien DPD voor een prijsopgave vragen. Zij zitten ook goed bezet en de pakketten worden dan afgehaald.

Valt wel mee hoor wij verzenden ook (redelijk) veel richting duitsland. Maar bij mij is DHL of DPD nog niet onder de prijs door gegaan.
Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik met dhl en dpd niet heel hard onderhandeld heb.

Re: Logistieke oplossing

8
Mijn advies is om eens contact op te nemen met MyParcel, goedkope tarieven en super service. Gratis etiketten worden geleverd en hulp bij alle mogelijke plugins voor webwinkels. Alles is transparant en een makkelijk systeem om mee te werken.
http://www.myparcel.nl 023 30 30 315