Magento > automatisch factuur naar klant

1
Hallo,

Tot voor kort werden alle pakketten door ons zelf klaargemaakt en dus konden we de factuur aan het pakket toevoegen.

De pakketten worden nu extern ingepakt en ik ben eigenlijk opzoek naar de mogelijkheid om - automatisch - de factuur naar de klant te mailen.

Nu heb ik een soort tussenoplossing:
Bij de Magento mail met: 'bedankt voor uw bestelling' wordt nu automatisch een soort van factuur aan toegevoegd. Dit is gewoon de bestelbevestiging maar dan met het woord: 'FACTUUR' erop. Niet helemaal correct dus (factuurnummer ontbreekt) en veel mensen zien deze factuur niet. Ik weet dat je er invoice mail kan worden gestuurd, maar dit is dan geen automatisch handeling. Dan moet ik alle orders die op complete staan handmatig de invoice mail gaan sturen. Dat is geen doen.

Als module wordt de Fooman PDF customiser gebruikt. Heeft iemand misschien nog een idee om automatisch een factuur mail te sturen? Kan dit bijvoorbeeld als de order naar 'completed' gezet wordt? Dit gebeurd namelijk automatisch als de order geshipped is (' snachts).

[Edit] uiteraard heb ik zelf ook al een tijd lopen knutselen; maar het is me nog niet gelukt.

Gr,
ES01

Re: Magento > automatisch factuur naar klant

2
Het is mogelijk om de factuur automatisch te laten verzenden op het moment dat de bestelling afgerond is door de klant.

Het enige nadeel hiervan is dat in de backend de factuur ook aangegeven word als "betaald"
Wij doen dit ook aangezien veel van onze klanten de mogelijkheid hebben om op factuur te bestellen.

Hoe dit precies ingesteld is geen idee eerlijk gezegd.

Ik zal het eens navragen straks bij ons techneut.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.