Opslag spullen

1
Ik denk erover om begin volgend jaar een webwinkel te starten.
ik ben nu al aan het uitzoeken wat erbij komt kijken.
Ik vroeg me of hoe iedereen het doet met de opslag van spullen?
gewoon thuis of in een garagebox of iets anders?

2
Ik denk dat het sterk afhankelijk is van het soort producten dat je verkoopt, je ruimte en je budget.

Het makkelijkste en goedkoopste is uiteraard een plekje creëren vanwaar je ook verzend. Maar heb je "grote" producten dan zul je inderdaad op zoek moeten gaan naar een opslagruimte, denk ook aan Shugard of CityBox. Hier zijn je producten tevens beveiligd.
~ Yvo

3
Afhankelijk van je product kan je ook een leverancier zoeken die op back-order basis werkt. De bestelling gaat dan direct van de leverancier naar de klant, waardoor jij dus geen voorraad hoeft aan te houden.

Uiteraard zijn hier wel wat minpunten aan zoals bijvoorbeeld misschien minder marge of langere/duurdere verzending.

4
bedankt!
Ik denk dat het idd een garagebox wordt. Maar die heb ik helaas niet in ons dorp. De dichts bijzijnde is 15min rijden, dus dat is ook wel te doen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Wat ook een optie is, is het verwerken van je orders uitbesteden.
Je voorraad staat dan ook meteen bij die partner, dit is meestal veel goedkoper dan het huren van een box of garage.

Bijkomend voordeel is dat je meteen ook flink gaat besparen op je porti kosten.

Gaston

6
ow dat is ook wel handig.
maar waar vind ik zulke bedrijven?

7
mocht je voor een huurbox (Shurguard, allsafe, of ...) of een garagebox huren kijk dan wel uit met de waarde van je producten. Vaak is het bedrag waarvoor je verzekerd bent erg laag. Dus stel dat je box wordt leeggeroofd of de opslaghokjes hal vliegt in de fik (Amsterdam vorig jaar) dan blijft er weinig over.

10
Bedankt voor jullie reactie.
Ik ga erover denken wat ik ga doen.
zo'n garagebox is idd wel risicovol.
mss komt er tegen die tijd wel iets moois op men pad
of besteed ik het uit. ik kan het nog altijd vanuit huis doen.

12
Patty schreef:Bedankt voor jullie reactie.

zo'n garagebox is idd wel risicovol.
Zonder te willen spammen moet ik dit toch een beetje ontzenuwen.
Ik denk als medewerker van een Opslagbedrijf dat een garage (beter bekend als Self Storage oftewel zelf opslaan) veiliger is dan de situatie bij IEDEREEN thuis. Dit zowel qua brandveiligheid als inbraakbeveiliging. Bedrijven welke aangesloten zijn bij de NSSA dienen te voldoen aan vele veiligheidsvoorschriften.

Bij een goed opslagbedrijf vind je onder andere toegangscontrole, inbraakalarm, 24 uurs camerabewaking, surveillance door een bewakingsbedrijf en niet te vergeten een gecertificeerde brandmeldcentrale. Daarnaast wordt de individuele opslagruimte afgesloten met een eigen slot met unieke sleutels, je bent dus de enige die bij jouw opslag en jouw voorraad kan.

Door deze voorzieningen is het verzekeren van de goederen (wat altijd apart zal moeten aangezien het niet verzekerd is onder een inboedelverzekering) ook relatief goedkoop te regelen.

Hoop dat je hier wat aan hebt, als je nog vragen hebt kun je me altijd benaderen.

Patrick van Eurobox