Marktonderzoek dieren drogisterij webshop

1
Hallo leden van webwinkelforum.nl,

Mijn naam is Joyce Vondenhoff en ik ben momenteel een examenstudent op het Citaverde College te Heerlen.

Voor mijn examen moet ik 'fictief' een bedrijf opstarten en hiervoor een ondernemingsplan schrijven.

Mijn idee is om een dierendrogisterij(De naam nog in ontwikkeling) op te starten in de vorm van een webshop.
In deze webshop ga ik de volgende producten verkopen als hoofdassortiment:
- 'Vrije' medicatie
- Homeopathische middelen
(Beiden van verschillende merken)

Op dit moment ben ik bezig met het marktonderzoek en vroeg mij af of jullie mij hierbij zouden willen helpen?
Het enige wat jullie hoeven te doen is mijn enquête in te vullen.

Ook zou ik het geweldig vinden als jullie een mening over dit idee willen geven en wellicht wat tips hebben over het doen van een marktonderzoek voor een webshop?

Als beginnend ondernemer heb ik namelijk nog genoeg te leren.

Hieronder is de link naar mijn enquête:
http://www.survio.com/survey/d/U9B9H4C4C7L8Z9W3L

Bedankt voor het lezen van mijn post, ik hoop veel reacties te mogen ontvangen.

Met vriendelijk groet,

Joyce Vondenhoff
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: Marktonderzoek dieren drogisterij webshop

5
Hij is ook door mij ingevuld!

Een dieren drogist zou ik niet heel snel op komen om op internet naar te zoeken. De dierenwinkel om de hoek heeft deze middelen ook en kan mij precies voorlichten. (Het gaat wel om je dier) voor me zelf zou ik ook naar de apotheek gaan.

Dus ik zou goed marktonderzoek doen naar de vraag, want op google zijn er per maand 270 mensen die het woord "diergeneesmiddel webshop intypen". Dit zijn vaak de manieren die mensen gebruiken om webshops te vinden. En de concurrentie bij dat zoekwoord is normaal dus er worden relatief veel websites gevonden die het daarover hebben.

Ik wens je veel succes met je examen en hoop op veel succes met het toekomstige ondernemen!