Wil webwinkel beginnen

1
Hallo,

Ik Marcel en ben nieuw hier.
Graag wil ik een webwinkel gaan beginnen, maar daar het nieuw voor mij is, heb ik dus een hoop hulp nodig denk ik.

Eigenlijk wil ik een webwinkel starten en dan Rushcommerce produkten gaan promoten.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Rushcommerce?

Graag jullie tips hoe ik dat moet aanpakken.

gr,

Marcel

Re: Wil webwinkel beginnen

3
want, zoals?

Ik denk dat daar altijd vraag naar is en, ondanks de vele webwinkels die er in die richting al zijn.
Ze verkopen die ook "gewone" producten of is Rushcommerce niet goed?

Overigens vroeg ik alleen maar om hulp bij het opzetten van een webwinkel.

Marcel
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wil webwinkel beginnen

5
Ja dat weet ik

Misschien heb ik de term webwinkel dan misschien niet goed gebruikt.
Ik wil dat dus inderdaad gaan doen.
Maar dan moet je toch eerst een webwinkel opzetten om hun producten te gaan promoten.

Want, schrijven ze, iedereen met een webwinkel kan mee doen.

kweet alleen niet of er veel goede-slechte ervaringen met Rushcommerce zijn.

Marcel

Re: Wil webwinkel beginnen

7
Ik heb even het Googletje gedaan :wink: :roll:

Je hoeft geen webshop te hebben alleen een site. Staat ook op deze pagina http://www.rushcommerce.com/home/faq.ph ... om=&promo=

Het is inderdaad Multi-Level-Marketing (MLM), wellicht klinkt piramide verkoop bekender in de oren. Net als de vroeger de fameuze piramide spellen. (Wat veel mensen alles gekost heeft...)

Het werkt ongeveer zo:

* Jij meld je aan en krijgt een code.
* Jij maakt een website en plaats daar je code
* Jij probeert nu via jouw site mensen over te halen in de shops van Rush te bestellen en(/of) zich ook in te schrijven
* Van elke bestelling die zij doen, via jouw code, krijg jij een percentage
* De mensen die zich aanmelden herhaalt bovenstaande.
* Als deze weer anderen overhalen krijg jij ook van die verkopen weer een percentage, vanwege doorkoppeling van de code
* enzovoorts

Pure piramide opzet. Of jouw code inderdaad oneindig doorwerkt, zoals zij zeggen weet je nooit. Ze kunnen ook makkelijk claimen dat de nieuwe klanten elders vandaan komen. Dit is voor jou niet te controleren, en ze kunnen dus naar hun believen jou de verdiensten wel of niet geven.

Ze kunnen het ook anders doen, net als in de piramide, een tussenpersoon weghalen.
Stel jij brengt 1 persoon aan, deze persoon brengt weer 100 anderen aan. Hey dat kost erg veel zo denkt Rush, dus halen ze die eerste van jou uit de piramide, de rest valt dan niet meer onder jouw, omdat de gekoppelde code niet meer werkt. Zijn code is immers weg. Jouw verdienste? 0,00

Dus vandaar, als je echt kunt verkopen doe je het wellicht beter zelf. En dan heb je een webshop. Anders blijft het een website als je met Rush werkt. (Je kan natuurlijk ook beide doen)

Ik houd niet van MLM.

Re: Wil webwinkel beginnen

9
Als het strafbaar zou zijn, hoe kan het dan dat Rushcommerce al geruime tijd bestaat en dat er dan niet tegen opgetreden wordt?

Dus als ik het goed begrijp is het niet meer dan een domeinnaam registreren en dan een site maken.

Waar kan ik die site mee maken, met oscommerce of een ander programma?
Ben nog van de tijd van frontpage, heb daar mijn eerste website op gemaakt, die site (http://www.meteodekempen.nl) is nu inmiddels met Joomla gemaakt, maar wel met enige hulp van een mede weeramateur.

Zijn er hier geen mensen die ervaring hebben met Rushcommerce?

Marcel

Re: Wil webwinkel beginnen

11
Ik denk dat de meeste mensen die op dit forum zitten teveel ECHTE ondernemers zijn om ook maar iets te willen met bedrijven zoals Rush.

Wat Rush doet is niet strafbaar, wat eventueel strafbaar zou kunnen zijn is dat jij de constructie verbergt voor jou nieuwe 'klanten' of dat men zich in moet kopen. Het precieze hoe of wat weet ik ook niet.

In wezen maakt het ook niets uit waar jij je site mee maakt omdat het geen webshop hoeft te zijn. De webshops zijn namelijk van Rush en niet van jou. Jij linkt er alleen maar naartoe.

Re: Wil webwinkel beginnen

12
Maar dit forum is voor webwinkeliers, niet voor affiliate mensen (of hoe die zichzelf ook noemen). Daar zijn andere forums voor met meer kennis over dat soort zaken. Op het forum wat ik linkte is een heel sub-forum voor rush commerce gebruikers. Daar kan de topic starter dan beter kijken en dat houdt het op dit forum iets schoner. :)