Maximaal 7 producten kunnen importeren met csv-import

1
Hoi,

Op het forum vasn Prestashop schiet het niet op dus hopelijk kan iemand mij hier helpen.

Ik probeer een csv-import te doen met een bestand van max 500 producten. Deze zitten in een aantal categorieen. Dit bestand heeft het eerder altijd gedaan maar opeens dus niet meer. Er zitten bv 7 categorieen in en hij laat dan bij de producten ook maar 7 artikelen zien. Van elke categorie 1. Als ik dus 500 producten in 5 categorieen importeer laat hij maar 5 producten zien bij products in de BO. Bij 3 categorieen dus 3 producten.

Weet iemand hier waar dit aan kan liggen? Ik kan zo namelijk niet door als ik dit niet werkend krijg.

Alvast bedankt voor het antwoord.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Maximaal 7 producten kunnen importeren met csv-import

2
PeterPastoor schreef:Dit bestand heeft het eerder altijd gedaan maar opeens dus niet meer.
Om te beginnen: vergelijk het nieuwe bestand eens met een oudere versie die het wel goed deed? Misschien kun je een klein maar funest verschil ontdekken. Let vooral op de volgorde van de kolommen en eventuele kolomkoppen (want een CSV-parser gebruikt die meestal om kolommen in het spreadsheet te relateren aan kolommen in de database).
PeterPastoor schreef:Er zitten bv 7 categorieen in en hij laat dan bij de producten ook maar 7 artikelen zien. Van elke categorie 1. Als ik dus 500 producten in 5 categorieen importeer laat hij maar 5 producten zien bij products in de BO. Bij 3 categorieen dus 3 producten.
Dat is inderdaad nogal typisch gedrag: x categorieën ≡ x producten. De exacte oplossing weet ik niet, maar je zou het volgende eens kunnen nagaan of proberen:
  • Zijn de kolommen voor categorieën en producten toevallig verwisseld?
  • Kun je eerst de categorieën importeren en daarna alle producten?
  • Kun je eerst de categorieën aanmaken in PrestaShop en daarna de producten importeren?
  • Laatste poging: kun je eerst de categorieën importeren/aanmaken en daarna aparte CSV-bestanden per categorie importeren?
StoreCore.io