Even voorstellen

1
Beste webwinkeliers,

Na al jaren regelmatig mee te lezen op dit forum ook maar een keer een account aangemaakt. Ik ben Casper en de co-founder van Picqer, online voorraadbeheer software voor magazijnen. Geen eigen webwinkel dus, maar wel dagelijks veel met webwinkels te maken en daardoor kan ik op veel topics wel wat toevoegen.

Picqer zijn we 2,5 jaar geleden begonnen. Daarvoor hebben we meer dan 7 jaar lang maatwerk webshops gebouwd voor uiteenlopende klanten. We hebben de start van osCommerce meegemaakt, de komst van Magento, komst van WooCommerce en alles wat daar tussen en daarna is gekomen. Naast implementaties van deze open source tools ook veel webshops vanaf 0 opgebouwd. En uiteraard veel met webwinkelondernemers samengewerkt en van advies voorzien.

Toen zagen we dat alle webwinkelsoftware eigenlijk totaal geen ondersteuning geeft voor de processen in het magazijn. En dat de bestaande WMS systemen allemaal oude logge Windows (of erger) systemen zijn. Dat leek ons een mooie kans om voor webwinkeliers iets moderns te maken waarmee ze zelf hun magazijn kunnen beheren en zich een stuk minder zorgen hoeven te maken. Zo is Picqer ontstaan.

Mijn doel bij Picqer is om zoveel mogelijk webwinkeliers te helpen met hun magazijn beter te laten draaien. Zowel met onze software, maar ook door het geven van talks of het uitbrengen van whitepapers en blogs. En op zo'n forum als hier regelmatig bij te dragen aan de discussies lijkt me daar een perfecte aanvulling op.

Groet,
Casper
Picqer online voorraadbeheer software voor webshops

Re: Even voorstellen

2
Casper, welkom op het forum!

Ik ken verschillende tevreden gebruikers van Picqer; het lijkt me een prachtig product.

Vreemd inderdaad dat een fatsoenlijk WMS ontbreekt in veel webwinkelsoftware. Voor een snelle en foutloze pick & pack kun je eigenlijk niet zonder. Het scheelt enorm veel tijd, uren per dag, en kan een enorme besparing opleveren.

Het onze heb ik dus maar zelf geprogrammeerd. 8)
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.