hallo,
Ik ben Jaron en ik ben nieuw op dit forum. Ik ben van plan een eigen dropship webshop te beginnen.
Ik ben op google al opzoek geweest naar leveranciers, ik kwam een geschikte leverancier tegen maar de verzendtijd kon oplopen tot 4 dagen..
Als mijn producten iets goedkoper zijn dan bij andere webshops, zouden consumenten dan minder betalen en dan tot 4 dagen wachten, of betalen ze liever wat meer en dat het dan binnen 1-2 dagen al binnen is?
verder nog tips/commentaar ?
alvast bedankt!
mvg, Jaron
Re: leveringstijd
2Mijn ervaring is dat klanten het zo snel mogelijk willen hebben.
Zelf zou ik ook niet 4 dagen willen wachten, tenzij het een speciaal geproduceerd/ontworpen product is.
Zelf zou ik ook niet 4 dagen willen wachten, tenzij het een speciaal geproduceerd/ontworpen product is.
Re: leveringstijd
4Een langere levertijd is niet zo erg.
Veel belangrijker is dat je de toegezegde levertijd structureel haalt.
Dus niet "2 tot 3 werkdagen" is bij nader inzien altijd één week.
En in jouw geval dus ook niet "tot 4 dagen" is gemiddeld anderhalve week.
Enkele grote dotcoms, waaronder die dikke blauwe, halen hun toegezegde levertijd lang niet altijd. Dat wijten ze dan vrijwel altijd aan "de leverancier". Dat zou je als dropshipper dus ook nog kunnen doen, maar ik denk persoonlijk dat dit "afschuiven" van de schuld niet werkt.
(Wij leveren zelf in dropshipment voor andere webwinkeliers. Het komt regelmatig voor dat die pas na 2 of 3 dagen een order naar ons doorzetten voor de fulfilment. Vervolgens krijgt de klant te horen dat de vertraging aan ons ligt; niet dus, dat was de webwinkelier zelf.)
Veel belangrijker is dat je de toegezegde levertijd structureel haalt.
Dus niet "2 tot 3 werkdagen" is bij nader inzien altijd één week.
En in jouw geval dus ook niet "tot 4 dagen" is gemiddeld anderhalve week.
Enkele grote dotcoms, waaronder die dikke blauwe, halen hun toegezegde levertijd lang niet altijd. Dat wijten ze dan vrijwel altijd aan "de leverancier". Dat zou je als dropshipper dus ook nog kunnen doen, maar ik denk persoonlijk dat dit "afschuiven" van de schuld niet werkt.
(Wij leveren zelf in dropshipment voor andere webwinkeliers. Het komt regelmatig voor dat die pas na 2 of 3 dagen een order naar ons doorzetten voor de fulfilment. Vervolgens krijgt de klant te horen dat de vertraging aan ons ligt; niet dus, dat was de webwinkelier zelf.)
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
Re: leveringstijd
5Een goede vriend van mij runt een webshop in drogisterij spullen en is één van de goedkoopsten in NL. Hij heeft een redelijke lange levertijd (soms tot een week) maar hij krijgt heel veel bestellingen per dag binnen, dus dit weerhoudt de klant blijkbaar niet omdat, ondanks dat ze iets langer moeten wachten, wel euro's en euro's besparen. Denk dat communicatie en duidelijkheid naar de klant toe wel heel belangrijk is als je niet de tegenwoordige huidige standaard red van 'vandaag besteld = morgen in huis'. Maar als je daarnaast duidelijk kunt communiceren dat ze dan wel het goedkoopst uit zijn, zou ik hier zelf ook niet zo moeilijk over doen als consument.
Re: leveringstijd
7Ik ben het eens met W. de Jong. Een lange levertijd is alleen acceptabel wanneer de artikelen elders veel duurder zijn of sowieso niet te krijgen. Kijk eens goed naar de concurrentie, hebben zij dezelfde lange levertijd? Hoeveel goedkoper kun je de producten aanbieden?
Eigen webshop starten? Probeer Shoppagina nu 30 dagen gratis!
Re: leveringstijd
8Dat denk ik ook!w.dejong schreef:Ik denk dat het heel sterk afhankelijk is van de branche waarin je actief bent.
Mijn branche is detailhandel en de shopping queens van tegenwoordig
kunnen geen dag wachten op hun outfit!

Ook zijn de grotere bedrijven in deze branche ontzettend snel hun met verzending,
Dus voor 16:00 besteld, morgen in huis..