te koop: webwinkel + groothandel in de kado branche (7 jaar)

1
De webwinkel bestaat al zo'n 7 jaar. Daarnaast is er 5 jaar geleden een groothandel aan gekoppeld. Beide websites zijn afgelopen jaar (2014) vernieuwd en aangepast aan de laatste standaarden voor optimalisatie zoals bijvoorbeeld een responsive design.

De websites draaien op een open source pakket maar zijn uitgerust met alle denkbare opties voor het volledig runnen van de hoeveelheden orders. Denk aan specifieke koppelingen zoals ex btw prijzen voor groothandel, gescheiden pakbonnen, look & feel en indeling.

Voorraad
Uiteraard betreft het hier een voorraad houdend bedrijf. Deze is echter niet opgenomen in de overname. Uiteraard brengen we de nieuwe koper in contact met de leverancier.

Cijfers
De webwinkel en groothandel hebben een stabiele omzet. In 2013 was deze 51.000 en in 2014 was deze 49.000 De gemiddelde winstmarge van de producten ligt op 50% (webwinkel hoger dan groothandel). In een persoonlijk gesprek kunnen we de cijfers onderbouwen met een jaarverslag van de accountant.

Bezoekers & Conversie
We houden alleen de statistieken bij voor onze Nederlandse consumentenshop. Hierbij is het bezoekersaantal (afgelopen maand) 1807 en conversie ratio 1,1% (bron: Google Analytics)

Bereik
Op dit moment zijn ca. 85% Nederlandse klanten en zo'n 15% Belgische klanten. Overigens zijn ook de (.)de en (.)co(.)uk extensies inbegrepen maar hier is geen activiteit.

De groothandel heeft een koppeling met een groot Nederlands webwinkel platform en in totaal zo'n 500 (nieuwsbrief) klanten.

Marketing
Op dit moment doen we alleen aan affiliate marketing (voor de consumenten website) en e-mail marketing voor de groothandel.

Informatie
Meer informatie omtrent de verkoop zal alleen in een persoonlijk gesprek worden toegelicht en niet via e-mail of telefoon. Neem voor vragen of het maken van een afspraak contact op via een PB.

Vraagprijs
We hebben een redelijke vraagprijs in gedachte waarbij het voor zowel ons als verkoper maar ook voor de potentiële verkoper een reële terugverdien periode moet zijn. Denk hierbij aan ca. 25% van de jaar omzet

Re: te koop: webwinkel + groothandel in de kado branche (7 j

2
wat me enigzins zorgen maakt is de teruglopende omzet in een verder groeiende markt.
Kunnen jullie dit verklaren?

En 50% marge is op de producten. Maar zijn de kosten van marketing onderhoud retouren verzenden verpakking transactiekoste beheer etc. hierin meegerekend? Of is dit simpelweg verkoop - inkoop?

Re: te koop: webwinkel + groothandel in de kado branche (7 j

3
bertje schreef:wat me enigzins zorgen maakt is de teruglopende omzet in een verder groeiende markt.
Kunnen jullie dit verklaren?
Dit is vrij relatief over het jaar gemeten en hebben het verder niet geanalyseerd.
bertje schreef:En 50% marge is op de producten. Maar zijn de kosten van marketing onderhoud retouren verzenden verpakking transactiekoste beheer etc. hierin meegerekend? Of is dit simpelweg verkoop - inkoop?
50% marge is inderdaad over de producten (gemiddeld). Kosten van marketing zijn nihil, alleen affiliate marketing. Retouren zijn vrijwel niet aan de orde, dit is onder de 0,5%. Verpakkings- en transactie kosten zijn uiteraard afhankelijk van de condities die je zelf afspreekt. Ditzelfde geld natuurlijk voor eventuele huur opslagruimte en verzendkosten welke je al dan niet ook doorberekend aan je klanten. Wij hebben hiervoor een aantal partijen met scherpe prijzen maar dat wil uiteraard niet zeggen dat dit doorvertaald word naar de nieuwe koper. Natuurlijk kunnen we hierin wel voorzien van contract overname of adviezen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: te koop: webwinkel + groothandel in de kado branche (7 j

5
SemKeon schreef:Zou u mij misschien de url van shop kunnen mailen.Misschien dat het iets voor ons is.
Wilco
Beste Wilco, in een persoonlijk gesprek wil ik graag een toelichting geven en uiteraard ook de urls. Niet via een openbaar forum of via de mail.

Je kunt je wellicht voorstellen dat ik deze vraag meerdere malen per dag te horen krijg en het 99% van de vragers alleen geïnteresseerd is om eens te kijken welke website het is en er verder niets mee doet. De informatie die ik verstrek zegt al best veel en ben bereid om overig gevraagde informatie te verstrekken maar alleen als er ook commitment is van de potentiële koper.

Neem even contact met me op via een PB dan verstrek ik mijn contact gegevens.
Informatie
Meer informatie omtrent de verkoop zal alleen in een persoonlijk gesprek worden toegelicht en niet via e-mail of telefoon. Neem voor vragen of het maken van een afspraak contact op via een PB.

Re: te koop: webwinkel + groothandel in de kado branche (7 j

7
Ugo schreef:We hebben nog twee weken voor het vinden van een koper en willen hierin concessies doen op de vraagprijs. Jaarcijfers zijn bij ons op te vragen en we nemen elke vraagprijs vanaf 2500/3500 euro mee in de overweging.
Ik neem aan dat je elk BOD tussen €2500,-/€3500,- bedoeld! :wink:

Zoals eerder aangegeven zal de verkoop een stuk sneller gaan als je een stuk opener/makkelijker bent met het delen van de URL!
Niemand zal half Nederland doorrijden voor een persoonlijk gesprek om daarna pas de URL te kunnen bekijken, zeker niet in deze prijsklasse!

Suc-6 met de verkoop