Re: Prijsvraag promotie

31
Wat is jouw meerwaarde dan? Eigenlijk is jouw site niet veel anders dan een papieren reclame... Je geeft ook zelf al aan dat je conversie lager zal zijn. Net als met folderen, daarvan is ook bekend dat de conversie laag is. Alleen is het bij jou dan goedkoper, ook dat is nog discutabel, afhankelijk van wat je weg wilt geven.

Re: Prijsvraag promotie

32
De discussie over reclame zie ik als appels met peren vergelijken. Soms wil je nl. gewoon derderangs klanten. Neem de voetbalplaatjes bij de supermarkt. De klant heeft er niets aan, zijn kind van tien vindt het misschien leuk. Een derderangsklant die alleen een gratis plaatje wil, maar hij zorgt wel dat zijn ouders er nu wat gaan kopen. Een kind die wat kan winnen en zijn ouders overhaalt er later ook wat te kopen, het zou zomaar kunnen. En als het je niet lijkt en je betere manieren kent, sla de site dan gewoon over?
ikkrijg schreef: Dat Twitter-bericht wat niet handig, eens. (hoewel ik het wel een goede aktie vind, om iets te doen aan dat leed) Ik merk trouwens wel dat mensen het ook niet waarderen wanneer je alleen tweets verstuurd ter promotie van je website. Luchtige berichten worden vaak gewaardeerd.
Over Twitter: Natuurlijk worden luchtige berichten gewaardeerd. Mensen willen weten wat voor type mensen shophouders zijn. Maar dat kan ook anders! Je hoeft niet direct heel erg offtopic te gaan. Ik vind deze uitleg van Rian Visser erg mooi.

Nu is Rian Visser niet direct erg commercieel actief. Ze vind actie en interactie leuk op Twitter, maar weet zelf volgens mij ook niet wat een Tweet oplevert. Maar voordat je wilt dat jouw Tweet wat opleveren (zowel aan goodwill als aan business) zul je eerst moeten zorgen dat jouw Twitter volgers weten wie je bent. Je zult eerst credit moeten opbouwen voor je aan beinvloeden kunt denken. Allerlei offtopic berichten over jou persoonlijk, maken jouw zakelijke Twitter eigenlijk alleen.... Offtopic.
Nu op mijn weblogs:

Re: Prijsvraag promotie

33
ikkrijg schreef:@Ward Wat bedoel je met de site draait op derderangs emailadressen? Waar haal je deze wijsheid vandaan?
Aan de goede argumenten van Meesleepbeest heb ik weinig meer toe te voegen. We hebben zelf wel eens een kleurwedstrijd gehouden waarbij gratis speelgoed te winnen was. Daarmee trokken we grotendeels bezoekers die niets kochten, dus zaten we te veel in de verkeerde vijver te vissen. Voor de ervaring goed om het eens geprobeerd te hebben, maar het blijft dan bij één keer.
StoreCore.io

Re: Prijsvraag promotie

34
@Meesleepbeest De kosten voor de webshop bestaan uit het artikel en de verzendkosten. Dit artikel gaat natuurlijk weg tegen inkoopsprijs. (of iets uit een oude voorraad). De kosten zijn minimaal. De campagnepagina blijft op Ikkrijg staan, dus alleen voor je SEO is het dan al goed.

Het heeft geen zin om een heel duur artikel weg te geven, het effect wordt dan niet groter.

Ik ben er van overtuigd dat naamsbekendheid van een webshop/merk langzaam moet groeien. Mijn site is een middel dat ingezet kan worden.
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.