veilig en anoniem ideal betalingen aannemen

1
hallo allemaal,
ik ben erg gehecht aan mijn privacy en ik ben op zoek naar het volgende:
een e-wallet, bitcoin wallet, online betaalrekening o.i.d. waarmee ik een betaalverzoek kan sturen, die betaald kan worden met ideal.
het is de bedoeling dat klanten een email bericht krijgen met een link naar een ideal betaling.
die wil ik vervolgens ontvangen op iets zoals een e-wallet om het vervolgens naar een andere rekening over te zetten.

iets vergelijkbaars wat ik gevonden heb is paypal.
daarmee kan je een email betaalverzoek naar iedereen zonder account versturen die ze dan kunnen betalen met creditcard. dit zoek ik dus maar dan met ideal. het liefst iets waar je je niet voor hoeft te registreren omdat dat voor veel mensen al te veel moeite of te moeilijk is.

Re: veilig en anoniem ideal betalingen aannemen

2
Dus je wilt klanten met iDEAL laten betalen, maar zij mogen daarbij niet kunnen achterhalen aan wie ze nu eigenlijk betalen? En dat met een betaalsysteem waarbij betalingen niet kunnen worden geannuleerd of gestorneerd?

Dat is dubieus... Zó dubieus zelfs dat Nederlandse banken en andere aanbieders van iDEAL er niet aan mee kunnen of zullen werken. Betalen met iDEAL kan gelukkig uitsluitend van en naar gecontroleerde Nederlandse bankrekeningen.

Re: veilig en anoniem ideal betalingen aannemen

3
@Ward
Niet zo achterdochtig gelijk! :wink:

Wellicht bedoeld TS een betaalprovider als Sisow, waarmee de iDEAL betaling eerst op een derden rekening (van Sisow) gestort, waarna deze wekelijks uitbetaald wordt aan de verkopende partij.
Het rekeningnummer van TS is dan niet direct zichtbaar voor de klant.

Waarom hecht je zoveel waarde aan de anonimiteit? Je zult toch je gegevens moeten publiceren op je website en je inschrijven bij de kvk.
Zonder inschrijving bij de kvk zal het (gelukkig) niet mogelijk zijn om iDEAL betalingen te ontvangen!

Re: veilig en anoniem ideal betalingen aannemen

4
oke mijn vraag is wel redelijk beantwoord. het houdt dus helaas op via ideal.
het probleem is dat ik geen webshop heb en mijn reclame van mond tot mond gaat.
ik verkoop het vanuit huis dus ik wil niet dat er ooit een ontevreden klant straks bij mijn deur aan komt kloppen.
hebben jullie nog andere suggesties hoe ik geld kan ontvangen en terugstorten zonder dat de gebruiker een heel nieuw account moet instellen enzo?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: veilig en anoniem ideal betalingen aannemen

5
ivodulac schreef:oke mijn vraag is wel redelijk beantwoord. het houdt dus helaas op via ideal.
het probleem is dat ik geen webshop heb en mijn reclame van mond tot mond gaat.
ik verkoop het vanuit huis dus ik wil niet dat er ooit een ontevreden klant straks bij mijn deur aan komt kloppen.
hebben jullie nog andere suggesties hoe ik geld kan ontvangen en terugstorten zonder dat de gebruiker een heel nieuw account moet instellen enzo?
Je bent een ondernemer dus je moet je registreren bij de KvK. Daarmee komen ook de opties vrij waar ondernemers van gebruik kunnen maken.

Wat jij wilt is niet toegestaan, en in die mate illegaal.
Als het gaat om sporadisch iets verkopen is het natuurlijk geen probleem, maar het klinkt alsof jij wel meer dan dat doet.
Er zijn een aantal betaalmethodes waarbij je anoniem kunt blijven, en die staan ook allemaal bekend als niet betrouwbare methodes.

Waarom zou je overigens een ontevreden klant aan je deur hebben? Als je je zaakjes gewoon goed regelt gebeurd dat niet zo snel.

Re: veilig en anoniem ideal betalingen aannemen

6
ivodulac schreef:ik verkoop het vanuit huis dus ik wil niet dat er ooit een ontevreden klant straks bij mijn deur aan komt kloppen.
Daar zijn veel starters bang voor! Er zijn online ook veel spookverhalen over bekend. Natuurlijk kan het voorkomen dat een boze klant langskomt, of dat als jij veel goederen thuis hebt liggen je minder lekker slaapt. Een oplossing daarvoor is een bedrijvenverzamelgebouw.

Dat klinkt bij starters al snel als duur maar valt soms reuze mee. Ik heb zelf een tijdje bij een bouwbedrijf een bureau kunnen huren. Dat was vrij goedkoop. Maar hier in Utrecht bij een bedrijvenverzamelgebouw was ik ook het eerste jaar echt heel weinig kwijt. Zelf zat ik bij UtrechtInc. Bij dat soort incubators zitten veel kleine bedrijven bij elkaar en dus zal een boze klant daar minder snel herrie schoppen omdat je met vele ondernemers samen, vrij sterk staat en de incubator vaak ook wel extra barrières biedt zoals een receptie waar smorgens vroeg of savonds een bewaker zit.
Nu op mijn weblogs: