Verzendkosten informatie delen Frankrijk, Italie en Spanje

1
Hoi, ik heb meerdere webshops over heel Europa, best wel wat volume. Inmiddels scherpe tarieven voor NL, BE en DE. Via Amazon hebben we ook toegang tot tarieven naar FR, IT, ES en UK dus dat geeft wel een beetje een benchmark (laag).

Ben met name benieuwd naar scherpe tarieven richting Italie, Frankrijk en Spanje. En tevens ervaring met de pakketvervoerders in die landen. Ik heb nu ervaring met GLS en Bpost in die landen en op zijn kort gezegd is de service in die landen belabberd. Ik heb het nog niet uitgerekend maar ik denk dat het percentage "probleemzendingen" voor die landen wel tussen de 5 en 10% ligt. Denk dan aan dingen aan "pakket beschadigd", "pakket verloren", "kan adres niet vinden terwijl klant zegt dat adres toch echt klopt", "zogenaamde briefje achtergelaten om op te halen bij depot maar niet echt gebeurd".

Benieuwd naar jullie reacties...

Re: Verzendkosten informatie delen Frankrijk, Italie en Span

3
Wij zijn als webshop aanbieder al een tijdje actief in Spanje. E-commerce werkt er niet zoals in België en Nederland. Logistiek en betalingen willen nog wel eens mislopen.

Spanje is na Zwitserland het meest bergachtige land in Europa. Sommige wegen zijn niet officieel (aangelegd door bewoners) en er zijn huizen die midden in de bergen liggen en moeilijk of niet bereikbaar zijn zonder terreinwagen.

Onze ervaringen:
Pakketdiensten ASM, DHL en GLS lijken goed te werken.
Met MRW en SEUR zien we meer problemen.

Best altijd een telefoon (mobiel) nummer meegeven, zodat de koerier belt als hij het adres niet kan vinden. Klanten geven soms GPS coördinaten mee bij hun bestelling, maar dat helpt meestal niet.

Betaalproviders bij Spaanse banken is een ander verhaal. Daar werken kredietkaarten buiten Spanje in sommige gevallen niet.

Succes!
EasyWebshop