Webwinkel loopt niet

1
Hallo,

Ik ben sinds een maand gestart met een webwinkel in baby- en kinderkleding. www.4luckykidsonly.nl
Nu adverteer ik met Adwords, wat veel klanten in de winkel oplevert en behoorlijk wat geld kost. Ik adverteer met gratis advertenties op marktplaats en ik heb Admarkt genomen. Tevens adverteer ik via Advertentieplanet. Lokaal adverteer ik via flyers en visitekaartjes en binnenkort ook in de gratis krantjes in de omgeving.

Eigenlijk ben ik best al heel wat geld kwijt aan adverteren, maar het heeft nog 0 opgeleverd. Ik weet ik ben pas kort bezig, maar ik had toch wel verwacht dat er iemand iets gekocht zou hebben.

Het valt mij op dat de meeste klanten niet langer dan een minuut in de winkel blijven. Sommige doen iets in het winkelwagentje, maar gaan niet verder.

Kan iemand mij advies geven over mijn website, wat houdt mensen tegen om langer op mijn site te zitten.

Ik hoop dat iemand mij een reaktie kan geven.


Alvast bedankt
Mireille
4luckykidsonly.nl. De baby- en kinderkleding webshop voor iedere portemonnee.

2
Misschien zou je de optie om niet te hoeven inloggen kunnen invoeren.
Als je een t-shirtje van € 3,- bij je koopt en na het winkelwagentje moet inloggen/registreren dan heb je kans dat ze je shop verlaten.

In sommige branches, bv. met luxere artikelen zou ik denk ik wel de moeite nemen om in te loggen.

Sommige kleuren in je shop komen nogal fel over, terwijl de buttons en tekst qua kleur best wegvallen, maar lekker veel kleur past wel bij je doelgroep.

Als je een artikel vergroot wilt bekijken, krijg je het artikel nog kleiner te zien dan het origineel. Het pop-up venster formaat is te klein.
Pas als je het venster maximaliseert krijg je een vergroting.

Ik mis bij de kleding een beschrijving van materialen. Is het van katoen, polyester of wol etc.? Er zijn volgens mij genoeg kinderen die niet tegen bepaalde materialen (stoffen) kunnen.
Eh ik ben geen kind :wink: , maar ik kan dus niet tegen wol, dus omdat ik die info niet kan vinden in je shop, koop ik dus niks.
Zag hetzelfde bij schoenen. Een Italiaans schoentje, maar is het leer?

De websitenaam: alleen gelukkige kinderen mogen jouw kleding dragen?
Of bedoel je het anders?

In over ons, staat:
>4luckykidsonly.nl bestaat alleen uit een webwinkel, dus wij hebben geen stenen winkel. Dit betekent, helaas, wel dat wij niet alle merken mogen inkopen. Een groot aantal merken eist dat er naast de webwinkel ook een stenen winkel bestaat. Gelukkig blijven er nog genoeg merken over die wel aan onze webwinkel willen verkopen en daaruit zullen wij dan ook zorgvuldig onze kleding selecteren.<

Een klant hoeft deze info niet te weten vind ik, heeft er geen belang.
Het komt bij mij een beetje over alsof je een uithaalt naar de groothandelaren, maar misschien lees ik het verkeerd.
Ik weet dat er genoeg zijn niet niet in zee willen gaan met webwinkels, maar dat is helaas eenmaal zo.

Eigenlijk geef je nu op deze manier ook toe dat je een incompleet assortiment hebt. Maar als een klant dit niet zou lezen zou hij dit niet weten toch?!
En wie weet kan je in de toekomst wel uitbreiden?! Als je winkel eenmaal gaat lopen kan dat misschien ook andere leveranciers overhalen aan je te leveren :D :D

Succes

3
Hallo Miep,

Je bent inderdaad nog meer kort bezig, maar als je wel veel bezoek krijgt dan zou je ook verkopen moeten hebben. Dan kan het een aantal dingen betekenen.

a) Je conversie is laag doordat er in de shop iets niet werkt en mensen dus niet tot aankoop over gaan.

b) Je conversie is te laag omdat je niet aan de verwachting van de klant voldoet (product klopt niet, te duur, verzendkosten, moeten inloggen, etc)

c) Je conversie is te laag omdat je de verkeerde bezoekers naar je site trekt. Dit kan bv doordat je adwords campagne niet de juiste bezoekers oplevert omdat je je zoekwoorden / advertentie niet kloppen met je webwinkel.

Verdiep je vooral in conversieverhoging en welke factoren daarin van belang zijn en richt je dan pas op het verhogen van de bezoekersaantallen.

Ik kan zo snel niet beoordelen uit welke hoek de oorzaak komt, het kan ook uit alledrie zijn. Dit kun je zelf uitzoeken of laten doen. Het is echter de sleutel tot een succesvolle webwinkel!

Succes!
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

4
Nog ter aanvulling op bovenstaande.

Ik vind je blauwe kleur echt TE fel, wellicht ligt dat aan mijn monitor instellingen maar ik vind het ronduit onprettig en zal dus niks kopen simpelweg omdat ik niet prettig winkel.

Neem een midden tussen wat je nu hebt en de achtergrond blauw van het beertje bijvoorbeeld. Die vind ik namelijk weer wel heel erg leuk.

En ik zou ook de datum van toevoegen van je artikelen weghalen, daardoor laat je klanten zien dat je shopje er nog niet heel erg lang is en dat schept minder vertrouwen. Mensen zien immers anders toch niet hoelang je shopje al bestaat, geef ze beter een indruk van een goedlopende lang bestaande shop ;)

Sommige foto's laden traag.

Op de home pagina valt de naam en aanbieding voor gratis verzending niet op tegen de drukke beertjes achtergrond, ik denk als je de achtergrond half transparant maakt het al veel beter opvalt.

Op dit moment is het zo dat vrouwen vaak binnen 2 seconden en mannen binnen 4 seconden beslissen of ze langer op je site willen blijven of niet. Je moet ze dus direct vangen met iets.

De home pagina vind ik ook wat rommelig en niet met de standaard indeling, men moet teveel nadenken/zoeken. Rommelig vooral door de vele kleurtjes en verschillende lettertype/lettergrootte. Ik zou dit hele stuk niet eens vermelden, of naar beneden verplaatsen: "Uiteraard vindt u bij ons de bekende merken kinderkleding, zoals Dirkje, Vinrose, Ton Tin en andere exclusieve merken, maar wij bieden u ook een ruim assortiment betaalbare kinderkleding van uitstekende kwaliteit. Bij ons kunt u 24 uur per dag terecht voor al uw kinderkleding, babykleding en kinderschoenen. Makkelijk vanuit uw luie stoel."

Hier moeten mensen nadenken, dat willen ze niet: "Wij verzenden uw aankopen met TNT, maar u kunt ook afhalen in Oostvoorne. Daarnaast bezorgen wij voor maar € 2,50 in Oostvoorne, Brielle, Tinte en Rockanje!" Het hoeft ook niet bovenaan, de doelgroep daarvoor is immers klein vergeleken met heel nederland. En je levert al voor 3,50 je orders, ik zou dat hele stuk laten vervallen, ook in je 'over ons'. Gewoon 1 tarief.

Verwachte artikelen... Tja persoonlijk heb ik daar helemaal niks mee, als ik aan het shoppen ben wil ik het nu, ik ga geen maand wachten tot je het hebt. Voor mij mag dat geheel weg.

Dit is ook een reden voor mij om nooit te kopen: "U moet het dan wel binnen 8 dagen naar ontvangst retourneren" Zover ik weet is het volgens de wet dat men 30 dagen de tijd heeft om het terug te sturen. Ze moeten het wel in de tijd van 7 dagen melden, of een langere tijd als jij dat aangeeft. Ook is vragen naar een 'gegronde' reden onzinnig. De klant is koning, willen ze het niet dan komt het retour. En je bent zelf al in strijd met je eigen voorwaarden: "Artikel 6b - Herroepingsrecht bij levering van diensten 1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende zeven werkdagen, ingaande op de dag van het aangaan der overeenkomst."

En ik vraag me af van welke site je de algemene voorwaarden hebt gekopieerd en blind op je site hebt gezet.... Dit kan echt niet:
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
1. Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door de ondernemer alleen worden uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
1. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
2. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4. die snel kunnen bederven of verouderen;
5. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
6. voor losse kranten en tijdschriften;
7. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a) betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b) waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c) betreffende weddenschappen en loterijen.


Buiten dat vele onderdelen niet van toepassing zijn mag een klant zijn spulletjes dus ook niet terugsturen als ze het niet mooi vinden, want dat is immers van persoonlijke aard... etc. etc.

Ik ben verder maar opgehouden, die voorwaarden slaan als een kip op een geit.

In de FAQ staat trouwens weer "U kunt binnen 14 dagen na ontvangst een artikel ruilen." Dat klopt ook weer niet met de rest...

Ook hier overtreed je de wet, dit mag niet. Je mag nooit de verzendkosten in rekening brengen bij retouren, dat is je bedrijfsrisico.
"U mag een artikel ook retour sturen. Wij storten, na ontvangst van het artikel, het aankoopbedrag excl. verzendkosten zo spoedig mogelijk aan u terug"

Alle knoppen zijn te onopvallend. Iets klikbaars mag eruit springen, graag zelfs.

Bij het aanmaken van het account kan je dus elk land ter wereld invullen. Ik wil dus graag mijn bestelling in Angola krijgen, zorg je daar ook voor?

De site bleef vrij lang hangen na het aanmaken van een account.

De verzend soorten zijn mij ook abracadabra, wat zijn de verschillen? weegt het pakje maar 3 gram? En je bezorgt voor 9 euro aangetekend naar Angola :D Wat is ook het nut voor de klant om aangetekend te laten versturen? Weet je wel dat jij verantwoordelijk bent voor je goederen tot aan de aflevering? De klant zal dat dus (als het goed is) nooit kiezen. Waarom zouden ze ook? Dus ik kan ook het pakje gratis laten versturen naar Angola op dit moment.

TNTPakket: (1x3 gr)
Pakketpost Priority €0.00
Pakketpost Priority Plus
Aangetekend €9.00
Aangetekend €9.00


Bij de volgende stap koos ik voor betaling onder rembours, hier komen echter geen extra kosten voor bij. Al staat dit in de algemene voorwaarden, je laat me nergens deze voorwaarden accepteren. Dus mag je er ook niets voor rekenen en dien je dit dus voor de standaard verzendkosten te doen.

Ik zie je onderstaande order niet graag krijgen, maar het kan gewoon:

Verzendadres (Wijzig)
Meesleep beest
Eikenboom 2
Sprookjesbos, 3700ZZ
Angola
Verzendmethode (Wijzig)
TNTPakket: (1x3 gr) (Aangetekend)

Artikelen (Wijzig)
1 x Kort broekje
- Maat: 74 €3.00


Factuurinformatie
Factuuradres (Wijzig)
Meesleep beest
Eikenboom 2
Sprookjesbos, 3700ZZ
Angola
Betaalwijze (Wijzig)
Rembours


Ik hoop dat je nu niet boos op me bent, maar ik schrok hier toch wel van. Ik hoop dat je jezelf goed in kunt dekken nu je de valkuilen uit je shop hopelijk kan ondervangen. Veel succes gewenst, het komt vast goed :)

ps. je kan mijn account verwijderen hé ;)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Bedankt voor alle commentaren.
Zo te zien deugt er nog niet veel van mijn winkel.

Ik ga hier mee aan de slag.

Mvg
Mireille
4luckykidsonly.nl. De baby- en kinderkleding webshop voor iedere portemonnee.

6
Succes, als we nog een keer moeten kijken/testen geef je maar een gil hier of stuur me een pb-tje. Ik ben geen professional maar ik weet wel wat ik wil zien ;)

7
Beste Mireille,

Ik heb net even op je site gekeken.
Wat me direct opviel was dat de site niet op mijn beeldscherm paste, hij was veel te breed.
Ook een ergenis 1e klas is dat klanten moeten inloggen om wat te mogen kopen.
We merken regelmatig dat klanten zelfs niet hun juiste naam willen / durven op te geven.
Deze gegevens zien we soms niet vereenkomen met de betaal / bank gegevens.
Dus ze willen eigenlijk niet te veel informatie geven....
Verder kan de site wel wat kleurtjes gebruiken, de opmaak ziet er niet echt vrolijk uit en dat zou in mijn beleving wel moeten.

Het e-ondernemen is een continu doorlopend proces van aanpassen en verbeteren, en kijk ook eens naar collega's hoe hun site werkt.

Succes,

Bart

http://www.dhzbeveiliging.nl

8
Bart,

Ik denk dat je eerst even je scherm grootte op 100% moet zetten, dan past de site en waarschijnlijk ook andere sites wel goed op je scherm.

Als je terug had gelezen op dit forum, had je kunnen zien, dat ik met de commentaren aan de slag ga. Helaas ben ik afhankelijk van iemand die de website gemaakt heeft en zijn de aanpassingen niet binnen een uur gedaan.


Mijn mening is hoe meer kleuren je gebruikt, hoe drukker het wordt en hoe onoverzichtelijker een site wordt. Maar hierover heb je wel duizenden meningen.

In ieder geval bedankt voor je commentaar.

Mireille
4luckykidsonly.nl. De baby- en kinderkleding webshop voor iedere portemonnee.

9
dhzbeveiliging.nl schreef:Wat me direct opviel was dat de site niet op mijn beeldscherm paste, hij was veel te breed.
Op welke resolutie staat jouw scherm?

10
Mijn resolutie is 1920 x 1080
Het zoomniveau staat bij mij op 100%
4luckykidsonly.nl. De baby- en kinderkleding webshop voor iedere portemonnee.

11
Naar mijn mening, teveel wit op wit.
Misschien de achtergrond veranderen?

sommige foto's hebben een zwarte achtergrond, best deze met een bewerkprogramma veranderen in wit.

Beperkte keus: als je iets aanbied moet je keuze hebben.
bijvoorbeeld maar 2 paar jongensschoenen.

bij chavi en floc baby button zie ik geen foto.

12
Tot nu toe ben je de enige die het teveel wit vindt, dus ik ga daar niets aan veranderen. Ik zelf vind dit namelijk niet storend in tegendeel zels.

Een wit t-shirt komt niet goed uit met een witte achtergrond, dit heb ik al geprobeerd. Ik heb gekozen voor een witte en zwarte achtergrond, ligt aan de kleur van het kledingstuk.

Zoals je in mijn vraag hebt kunnen lezen, ben ik pas begonnen en ik heb helaas geen liggende gelden om direct collecties aan te kopen zoals kleertjes.com. Je moet ergens beginnen. Er moeten nog wintercollecties binnenkomen, deze worden vanaf half augustus uitgeleverd. Dus er komt echt nog wel meer keuze in de shop. En schoenen die doe ik er een beetje bij. Nadruk ligt in het begin op kleding en af en toe koop ik wat schoenen in.

Bij Chavi en Floc Baby zijn de foto's weer terug gezet. Ik weet niet waarom deze verdwenen waren.
4luckykidsonly.nl. De baby- en kinderkleding webshop voor iedere portemonnee.

13
Miep schreef:Mijn resolutie is 1920 x 1080
Het zoomniveau staat bij mij op 100%
Met die resolutie vind ik het niet gek dat hij bij jou past. Meesten hebben niet zo'n grote. Resolutie dan hè ;)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

14
Inderdaad is de site te breed, bevat informatie die niet rechtsgeldig is, kvk nummer ontbreekt... wit in combinatie met felle kleuren doet mij grijpen naar de paracetamol.

Teksten lijnen niet goed uit bij mij (Firefox 3.6 op Ubuntu) en die achtergrond beer die mee beweegt naar onderen vind ik storend.

Alles bij elkaar vind ik persoonlijk de winkel weinig uitstraling hebben en nodigt niet echt uit om te kopen.

Verder zit je in een branche die na sexartikelen op de nummer 2 staat van aantallen webwinkels dus is het een vechtmarkt.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

15
Welke informatie is niet rechtsgeldig.
KvK no. staat vermeld bij privacy en de algemene voorwaarden.
4luckykidsonly.nl. De baby- en kinderkleding webshop voor iedere portemonnee.

17
Ja, als eentje op hetzelfde doelt, dan had hij/zij het niet hoeven te vermelden. Nu wekt dit verwarring bij mij.

Die algemene voorwaarden zijn trouwens opgemaakt door de KvK in samenwerking met de consumentenbond speciaal voor webwinkels, dus er zal toch wel iets van kloppen. Trouwens de grootste kinderkledingwebsite van Nederland heeft exact dezelfde algemene voorwaarden overgenomen van de KvK. Ik vraag me ook af in hoeverre mensen deze ook echt lezen. Naar mijn idee is het zo, als ze er maar staan dan is het goed. En wat in het wetboek staat, overrult algemene voorwaarden, toch!
Ik heb de algemene voorwaarden trouwens wel ietwat aangepast. Dit geldt ook voor de FAQ, privacy en Over ons, alleen moeten ze opnieuw geplaatst worden. Dit vergt ietwat tijd, omdat er ook wat andere veranderingen nog gedaan moeten worden.
4luckykidsonly.nl. De baby- en kinderkleding webshop voor iedere portemonnee.

18
Miep schreef: [..]
Ik vraag me ook af in hoeverre mensen deze ook echt lezen. Naar mijn idee is het zo, als ze er maar staan dan is het goed. En wat in het wetboek staat, overrult algemene voorwaarden, toch!
[..]
Als ik dit zo lees denk ik dat je voor dit stuk het beste eens kunt gaan praten met een jurist..

Uitbesteden kost wat geld maar als je zelf niet de kennis in huis hebt, wat helemaal niet erg is, is het dat zeker waard. Dit geldt trouwens voor meer dingen (boekhouding, ontwikkeling webshop, onderhoud auto, bouwen van je huis, etc).
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

19
Miep schreef:Die algemene voorwaarden zijn trouwens opgemaakt door de KvK in samenwerking met de consumentenbond speciaal voor webwinkels, dus er zal toch wel iets van kloppen.
Dat kan wel wezen, maar dit zijn hele 'algemene' voorwaarden, die voor alle takken toepasbaar zijn. In deze moet elke webshop voor zichzelf nagaan welke onderdelen op hem/haar van toepassing is/zijn en de voorwaarden hierop aanpassen. En eerlijk is eerlijk, toen je erop gewezen werd had je die eigenlijk dezelfde/of volgende dag eigenlijk al op orde moeten hebben... Het is de basis van je shop, en dus het vertrouwen van je klant.
Miep schreef: Trouwens de grootste kinderkledingwebsite van Nederland heeft exact dezelfde algemene voorwaarden overgenomen van de KvK. Ik vraag me ook af in hoeverre mensen deze ook echt lezen.
De grootste heeft het minste te duchten van rechtszaken en die hebben toch wel conversie, iets wat jij nog niet hebt. Maar als de grootste van de brug valt, val jij dan vrijwillig mee? Een webshop is niet zomaar van zij doen het ook dus ik ook, dan onderscheid je jezelf nooit en zal het ook niks worden denk ik dan. Ik neem ook aan dat je niet hetzelfde verkoopt?

En of mensen het lezen maakt toch niet uit? Beter dan een Meesleepbeest die een broekje van 3 euro naar Angola laat sturen, voor nop ;) Kort gezegd, men kan er ook misbruik van maken, vooral als je het niet verwacht.
Miep schreef: Naar mijn idee is het zo, als ze er maar staan dan is het goed. En wat in het wetboek staat, overrult algemene voorwaarden, toch!
Dat is hetzelfde als tegen je klant zeggen, ja die prijzen staan daar nou wel maar als je af gaat rekenen dan doe ik er misschien wel wat bovenop. Want wat aan het einde van de rit staat is geldig... Daarmee flikker je het vertrouwen van je klant overboord. De meeste zijn niet zo gek als dat je misschien wel niet denkt. Zeker in deze tijd dat de webshops in grote opkomst zijn gaan mensen dingen nazoeken. En slechte reclame is iets wat jij je niet kan veroorloven.

Trouwens ben je dus wettelijk verplicht al je zendingen over de hele wereld te sturen voor niks, want de wet zegt dat dat moet, en jij hebt die mogelijkheid op je site... Hmmm... Nepal, vind ik ook wel een leuke!
Deze mogelijkheid kan je ook simpelweg in je algemene voorwaarden zetten, maar die heb je niet op orde. Daar kan je een landsbepaling in gooien bijvoorbeeld. Tis maar een idee ;)

De regel in slechte reclame is over het algemeen, om 1 slechte recensie teniet te doen moet je er minimaal 10 goede tegenover zetten. En dan alleen maar om die ene teniet te doen... Zonde toch, als dit zo simpel en makkelijk is op te lossen door je voorwaarden op orde te hebben..... ?

Het is eigenlijk heel simpel, de grote jongens zijn grotendeels al klaar. Jij moet bewijzen dat je meer te bieden hebt. Dus zul je je stinkende best moeten doen. En anders kan je er ook nog gewoon mee ophouden, hoewel dat nergens voor nodig is. Maar als ik als klant algemene voorwaarden van een restaurant lees in een kleding webshop, dan is mijn eerste gedachte: 'Daar heb je weer zo een zolderkamer weekend shop, daar verwacht ik niks van'. Je kan je klant ook laten denken dat je een bedrijf bent die alles goed op orde heeft, als je ze maar een goed beeld geeft om naar te kijken. Wat er achter de schermen gebeurt hoeft nooit niemand niet te weten.

En euhm, de meeste hier draaien al weer wat jaartjes mee en weten wat wel of niet werkt, het lijkt me zinvol om daar toch iets van mee te pakken. ;)

Nou, je niet aangevallen voelen maar je gesterkt voelen in het feit dat je shop er alleen maar beter van wordt. :)

21
Miep schreef:Ja, als eentje op hetzelfde doelt, dan had hij/zij het niet hoeven te vermelden. Nu wekt dit verwarring bij mij.

Die algemene voorwaarden zijn trouwens opgemaakt door de KvK in samenwerking met de consumentenbond speciaal voor webwinkels, dus er zal toch wel iets van kloppen. Trouwens de grootste kinderkledingwebsite van Nederland heeft exact dezelfde algemene voorwaarden overgenomen van de KvK. Ik vraag me ook af in hoeverre mensen deze ook echt lezen. Naar mijn idee is het zo, als ze er maar staan dan is het goed. En wat in het wetboek staat, overrult algemene voorwaarden, toch!
Ik heb de algemene voorwaarden trouwens wel ietwat aangepast. Dit geldt ook voor de FAQ, privacy en Over ons, alleen moeten ze opnieuw geplaatst worden. Dit vergt ietwat tijd, omdat er ook wat andere veranderingen nog gedaan moeten worden.
Als eerste is het hij... :)

Ten tweede als iets is gemaakt door de consumentenbond weet je al voor wie de voorwaarden het voordeligst zijn... :)

Ten derde waar ik op doel is dat jhe juist veranderingen hebt gebracht aan deze algemene voorwaarden waardoor alle voorwaarden niet meer voldoen en het kleine beetje ruimte die de wetgever de online retailer geeft dus onbenut laat. :!:
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Webwinkel loopt niet

22
Ok ik ben vrouw, heb kids in alle leeftijden dus vind het des te interessanter om eens te komen kijken.
Wat mij opvalt is de collectie, het is koud en guur buiten, maar zie hempjes, korte broeken verschijnen op mijn scherm.

Ik vind je kleuren juist wel aanspreken, het doet vriendelijk aan, en past ook bij de doelgroep, prettig om naar te kijken.

Verder denk ik dat je aanbod te weinig is, er zijn 1001 winkels met deze artikelen maar die hebben veel meer keuze, of een trui met veel maten.

En ik vrees dat het allergrootste struikelblok is de naam van je shop.
het is moeilijk te spellen voor mensen, dus zullen vaak verkeerd zitten, met als pech dat je dan niet een keer 'per ongeluk' gegoogled gaat worden.
In de mond klinkt het misschien leuk, maar het schrijven is voor sommige mensen een crime, persoonlijk vindt ik dat het grootste struikelblok.

Ik hoop dat je inmiddels al wat verkocht hebt, want je hebt er veel werk van gemaakt en je lijkt op de goeie weg.
Heb er niet 1 maar 4 ;)

Re: Webwinkel loopt niet

23
Hallo,

Ik heb je webwinkel bekeken en het is al enkele keren gezegd maar toch wil ik je ook mijn feedback geven:

- De kleurstelling is niet aantrekkelijk
Felle kleuren en lichte (laag contrast) kleuren.
De grijze tekst is moeilijk te lezen.

- De plaatjes van artikelen zijn te groot. neemt teveel ruimte in beslag.
Je kunt best met 75% af.
Je gebruikt de originele plaatjes en gebruikt height / width, dit betekent dat
bezoekers het grote bestand moeten ophalen wat trager is dan een plaatje dat je hebt
verkleind. Soms zijn er goede redenen voor maar als het anders kan dan moet je je plaatjes verklienen en een kleiner bestand gebruiken.

- de breedte van de site is fixed en te breed.
Het is goed te kijken naar andere professionele sites die gebruiken een
breedte van ca 980px die in het midden van het scherm wordt geplaatst.


Succes.

Groet,
Tim
Steun GRATIS goede doelen met je online aankoop bij bekende webshops.
http://www.winkelenmeteengoeddoel.nl

Re: Webwinkel loopt niet

24
Ik zie ook dat je een kopje in het menu hebt met '' uitverkocht'' .
Persoonlijk vind ik dit ook overbodig. Zet het gewoon tussen je gewone artikelen met de tekst '' tijdelijk uitverkocht'' . Niemand die nu gaat kijken wat er uitverkocht is want de consument kan het toch niet aanschaffen. Wanneer het tussen je normale artikelen staat en de consument wilt het graag hebben kunnen ze nog eens bij je terugkomen.

Verder is het ook wel vreemd dat je de uitverkocht artikelen wel gewoon in het winkelmandje kunt plaatsen.

Ook vind ik het storend dat wanneer ik artikelen in het winkelmandje heb geplaatst ik niet meer kan zien zonder in te loggen wat ik in het winkelmandje heb zetten. Tenzij je nog iets nieuws in het winkelmandje plaatst.

Ook heb je paarse tekst staan met '' Welkom, u kunt hier inloggen'' . Er zit echter geen hyperlink in om direct een account te maken of in te loggen.

Tot slot zie ik ook dat je bij heel veel artikelen geen keus hebt in verschillende maten. Als een consument iets leuks ziet, moet het dus bij toeval maar de juiste maat zijn. In deze branche heb je tal van concurenten. Je zal van zeer goede huizen moeten komen om je in deze branche te vestigen.

Al met al nodigt het nog niet uit om tot een aankoop over te gaan.Ik denk dat je beter eerst een hoop puntjes kunt verbeteren voordat je meer geld uitgeeft aan het adverteren.

Re: Webwinkel loopt niet

25
Hai Mireille,

Ik heb net even meegekeken naar jouw website.

Om te beginnen conversie bestaat uit heel veel deel ingrediënten.
Die ook nog eens onderling verband houden met elkaar.

Ik haal even de 'conversie krenten' uit de pap.
En in mijn ogen start dat met de 'eerste online indruk'

De minuut die je noemt is de verblijfsduur.
Maar het weigeringspercentage zal waarschijnl ook best hoog zijn?

Als nieuwe bezoekers (en via AdWords zijn ze dat in 90% van de gevallen) op je site komen...
Willen ze direct zien en snappen waar het om gaat.

Je homepage moet dienen als 'springplank' naar het aanbod / producten / rest van de site.
Als ik binnenkom (net even 5 minuten geleden)... dan zie ik heel veel.

En alles vraagt om aandacht. Het logo (op een linker plaats) en 'Gratis verzendkosten'
Ik zie heel veel dezelfde beertjes en een prominent aanwezig navigatiemenu.

Maar wat ik eigenlijk wil zien is 'waar ben ik nou'?
Wat heeft 4 lucky kids onlly mij nu te bieden?
Waar blinken ze in uit?
Waarom zou ik hier gaan bestellen?
Geeft deze site (homepage) mij een betrouwbaar gevoel?

Antwoord geven op deze vragen in een plaatje dat 'snapt' en uitstraalt...
Doet het weigeringspercentage dalen en het 'doorklik gedrag' stijgen.

Prijs of korting is prima, maar alleen daarop red je het niet.

Ik wil zeker niet afkraken, ik hoop dat je mijn input als opbouwende kritiek ervaart.

Hartelijke groet,
Marco Bouman
Maak van je webshop een online marketingmachine http://www.online-marketingmachine.nl

Re: Webwinkel loopt niet

26
Beste Miep, en lukt het al of niet? Als ik eerlijk ben denk ik dat het komt doordat je webshop er amateuristisch uitziet dus denken heelveel mensen dat het niet klopt. Een paar tips, geen felle kleuren gebruiken, webshop keurmerk nemen, betalingsmogelijkheden tonen, kortom investeer eerst in je shop en dan in advertenties.

Re: Webwinkel loopt niet

27
Volgens mij is het even feedback genoeg? Zo niet dan nog een puntje. Ik keek even op de webwinkel en zag in de footer de link met omschrijving kinderkleding.

Ik verwacht met zo'n link een sitemap, SEO geoptimaliseerde pagina of RSS feed maar kwam op een heel andere website terecht? Een zoekmachine? Is die site ook van jou? Anders verlies je volgens mij traffic aan je concurrenten want ik kwam nu bij tien andere webwinkels terecht. Daarnaast is die footer met de hoeveelheid kinderkleding erin volgens mij ook niet helemaal acceptabel voor Google en kun je er daarom beter niet naar linken.
Nu op mijn weblogs:

Re: Webwinkel loopt niet

28
Hallo,

Loopt je website ondertussen beter of heb je ten onrechte veel 'uitverkocht' op je website staan?
Wat ik 'vervelend' vind, is dat als ik ik zie dat ik leuk vind, er alleen maar 1 maat beschikbaar is...dat zou ik graag gelijk bij het artikel zie, zonder dat ik erop hoef te klikken, dat kost me teveel tijd.

SUCCES!!

Groetjes,
Mireia
http://www.regenboogschaap.nl alles voor vilten, (antroposofische)poppen maken, breien, haken Veel gevilte slofjes, kralen, mutsen sieraden bloemen etc.

Re: Webwinkel loopt niet

29
Aflopende zaak ben ik bang... Bijna alles staat voor halve prijs of minder. Met zulke prijzen zou ik niet meer kopen in ieder geval. Veel is er, in mijn mening, nog niet op orde.

Re: Webwinkel loopt niet

30
misschien wat aan late kant maar zal mijn mening ook nog even geven.

Als ik jou website open stoor ik mij er aan dat ik voor het menu links naar beneden moet scrollen en niet gelijk kan klikken.

Ook als je in het menu klikt krijg je in het volgende scherm boven aan een wit vlak en moet je weer naar beneden scrollen voor de producten vrij irritant.

Als ik jou was zou ik hier wat aan doen. Het is niet zo dat ik zelf een webwinkel heb of enige ervaring heb maar het is wel storend.

groeten