Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

31
Wij zijn overgestapt van iDEAL Lite naar Rabobank Omnikassa. In eerste instantie lijkt het een prima pakket qua betaalmethodes en het is eenvoudig op Magento te installeren.

Alleen gaan we waarschijnlijk toch overstappen op iets anders. Waarom?

- Het grootste probleem voor ons is dat mensen na betaling niet automatisch naar de bedanktpagina van de webshop worden gestuurd. Dit lijkt geen probleem maar hierdoor missen wij 30% van de bestellingen in Analytics. Erg irritant als je bijvoorbeeld Adwords campagnes hier op af moet stemmen.

- Service is erg traag en je krijgt mensen aan de telefoon die amper Nederlands spreken.

- Betaalservice is af en toe down. Misschien hebben andere providers hier ook last van, dat kan.

- Het Dashboard komt in plaats van anno 2012 uit anno 1912.
Badkamer & sanitair artikelen

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

33
BadkamerXXL schreef:
- Het grootste probleem voor ons is dat mensen na betaling niet automatisch naar de bedanktpagina van de webshop worden gestuurd. Dit lijkt geen probleem maar hierdoor missen wij 30% van de bestellingen in Analytics. Erg irritant als je bijvoorbeeld Adwords campagnes hier op af moet stemmen.
Dat ligt niet aan de Rabobank maar aan degene die de module heeft gemaakt voor de webshop. Het is mogelijk dit te doen.
BadkamerXXL schreef: - Service is erg traag en je krijgt mensen aan de telefoon die amper Nederlands spreken.
Dit is de bank wel aan te rekenen
BadkamerXXL schreef: - Betaalservice is af en toe down. Misschien hebben andere providers hier ook last van, dat kan.
Hebben anderen ook last van. ING en ABN voorop
BadkamerXXL schreef: - Het Dashboard komt in plaats van anno 2012 uit anno 1912.
Liever een dashboard uit 1912 dat werkt dan een gelikte backend met problemen. (If it ain't broke, don't try to fix it)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

34
Beste Eentje,

Het is dus NIET mogelijk om dit te doen. Dat is het hele probleem.
Ik heb veel contact met zowel de module ontwikkelaar gehad als met rabobank/omnikassa medewerkers. Beide zeggen ze dat het in de koppeling van Rabobank zelf zit.

Ook gaven ze aan dat ze niet weten wanneer dit veranderd wordt en of het überhaupt veranderd wordt.
Badkamer & sanitair artikelen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

36
Ik heb niet alle reacties hier gelezen, maar op Omnikassa wel een leuke anekdote.

Zelf gebruik ik ideal professional.

Ik belde met de Rabobank om dit te regelen en toen zei ze 'U kunt ook Rabo Omnikassa overwegen'. Toen zei ik 'Als je wilt dat ik je dit gesprek serieus neem, kun je beter niet meer over Omnikassa beginnen'.

Daarop moest mevrouw hard lachen en zei 'Ja, het is nog niet wat het moet zijn. Ik snap helemaal wat u bedoelt, laten we het er maar niet meer over hebben.'

Verder denk ik dat op Google en op dit Forum genoeg te vinden is over Omnikassa om dit te ondersteunen.

Kortom, ik zou Ideal Lite of Pro doen!
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

39
Je kan er wel voor kiezen, maar heb al 3 klanten gehad die dat hebben gedaan maar er geen contract meer voor kregen (div. regio's in NL).

Van mijn 'relatiemanager' bij de Rabo kreeg ik te horen dat ze de contracten er in Utrecht (hoofdkantoor) niet meer doorkrijgen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

40
Wie heeft ervaringen met de VISA en Mastercard betalingen?

12 augustus is er bij mij een bestelling gedaan met VISA betaling. Nu heb ik dat nog steeds niet op rekening mogen ontvangen. Terwijl IDEAL betalingen met een paar dagen al op mijn rekening staat.

Weet iemand hoe lang als het duurt??

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

41
Ter info: bericht van Rabo OmniKassa op 5 - 10 - 2012:
Het soms niet verkrijgen van de automatische responsemeldingen van transacties is een tijdelijk storing aan de OmniKassa.
Het gevolg hiervan is dat de transactie wel succesvol uitgevoerd kan zijn en deze transactie ook succesvol op uw Rabo OmniKassa dashboard staat vermeld, maar er geen automatisch bericht naar uw webshopomgeving wordt gestuurd.
We zijn op dit moment de oorzaak en omvang van de storing aan het onderzoeken.

Bij twijfel over transacties, kunt u het beste uw Rabo OmniKassa Dashboard raadplegen. Daar staat steeds de juiste status van de transactie.
Op dit moment kunnen we geen exacte datum geven over het einde van de storing. Er wordt hard gewerkt aan het vinden van oorzaak en oplossing.

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

43
Update,

had in september dit jaar al eens een vraag gesteld op het forum. maar alles is op dit moment in kannen en kruiken, omnikassa werkt, je moet ff geduld hebben met de belgen maar in ieder geval werkt alles nu zoals het moet werken.

de grote fout wat er bij omikassa is gemaakt is de grote administratiefe rompslomp. er wordt zoveel van je gevraagd terwijl ze zelf niet weten wat ze ermee aan moetten. Een eenvoudig mail adres wat ik door mijn eigen schuld foutief had ingevoerd bij inschrijving, kon naderhand gewoon niet worden gewijzigd. Na ruim 2 maanden lang bellen en communicatie met mijn locale rabobank zei ik tegen omnikassa dat ik waarschijnlijk de stekker eruit haalde. de derde maand heb ik ze weer gebeld en gezecht ik ben er klaar mee annuleer maar en we zetten alles opnieuw op, incl. inschrijving als jullie nog geen mail adres kunnen wijzigen?.

was het al opgezegt terwijl ik nooit een schriftelijke bevestiging heb ontvangen. te zot van woorden, heb ik een maand lang ook nog voor niks aan het bellen geweest en tegen bomen gepraat.
Heb zelf een webshop van biedmeer.nl werkt perfect. scripts enzovoorts wordt automatisch geregeld.
In augustus dit jaar wordt me verteld dat ik inmiddels betalingen kon uitvoeren, dus yeah dacht ik alles voor elkaar. een 10tal betalingen gedaan waaronder visa en ideal.
kreeg ik IDEAL wel uitbetaald maar visa niet. hmmm nadenken en weer kontakt met omnikassa.
"ja maar meneer u bent nog niet online, u zit nog in de test FASE" whatt te f....
een groot probleem VISA betalingen wel goedgekeurd volgens administratiefe gedeelte van omnikassa maar geen uitbetalingen en dat terwijl de klant de produkten al had..

maar goed ben bezig vanaf Maart dit jaar en heb uiteindelijk half september uiteindelijk een werkende OMNIKASSA..
Beste omnikassa maak onderscheid tussen opensourse websites en webwinkels onder licencie, ik denk persoonlijk dat de webwinkels onder licencie normaal niet in een testfase hoeven, dat scheeld al heel veel rompslomp en zet ze direct online.
O ja en betalingen zoals ideal snap niet waarom ik een dag moet wachten hierop, het duurt 2 dagen voordat die centen op mijn rekening staan idem met visa. DIT KAN ook anders. en maar rente trekken van ons webwinkels.

in ieder geval bedankt voor het lezen mensen. mijn frustratie is eruit..

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

45
PeterPastoor schreef:Ik was er al na een maand weg als ik dit zo lees...

mijn lokale rabobank was ook al verbaasd over mijn geduld, maar achterstallige betalingen zijn allemaal uitbetaald en het werkt nu perfect.
zo zie je maar, je kunt heel kortaf en denken bekijk het maar, maar het werpt toch zijn vruchten af als je wat geduld toont.

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

46
Hallo,
Ook voor ons bedrijf Parel Passie proberen we de Omnikassa van de Rabobank werkend te krijgen, Ideal betaling + Maestro en Visa credit card.
Mij werd toegezegd, bij het afsluiten van een zakelijke rekening bij de Rabobank, dat het 2 a 3 weken zou duren. Voordat de eerste klanten konden betalen.
Degenen die mijn webshop heeft gemaakt had het vrij snel geïnstalleerd. Dat ging goed:D .

:? De webshop moest eerder de lucht in omdat een creditcard aanvraag alleen mogelijk was wanneer de webshop al werkte.

Helaas. Inmiddels ben ik 9 weken verder en ik krijg nog steeds allerlei Errors :x . 1 1!/2 maand is het dus niet mogelijk om op de webshop te kopen via de Omnikassa.

Zelfs het indienen van een officiële klacht heeft daar niets aan kunnen veranderen :x :x .

Een week of 3 later krijgt doodleuk een mailtje dat betaling met credit card is afgewezen en of ik als ik meer wilde weten contact op kon nemen met de Rabobank :shock: :?: .
Dat is een. Maar dat ook Ideal niet werkt is helemaal ongepast.

Even voor alle duidelijkheid, Parel Passie is 100% kredietwaardig en onze onderneming is voor 100% uit eigen middelen gefinancierd. Dus geen enkele lening. Betere klanten kun je toch niet treffen??

Om moedeloos van te worden. Het zal je inkomen maar zijn als ondernemer zit je dan 2 maanden zonder inkomsten. Geen probleem voor de Rabobank.

Blijkt volgens de Rabobank bij de KvK registratie een verkeerde SBI code te zijn gebruikt.
Dat zou kunnen zijn, maar kan iemand die ingeschreven is onder de code vrijetijdsartikelen geen credit card betaling krijgen??? Werkelijk ongepast en van een kwaliteitsbank, dat de Rabobank zegt te zijn, had ik een pro-actievere houding verwacht.
De klant staat toch centraal. Of toch niet?

http://Parelpassie.nl de grootste collectie parelsieraden van Nederland en Europa

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

50
Wij hebben vijf weken geleden Rabobank Omnikassa aangevraagd maar het werkt nog steeds niet. Denk er dus aan dat je een lange adem moet hebben om deze internetkassa online te krijgen. Telefoontjes gaan via Belgie en daar kunnen ze je alleen met technische vragen helpen. De afdeling van Omnikassa zit in Eindhoven maar die zijn telefonisch en per mail niet bereikbaar. Je wordt steeds verwezen naar de lokale bank maar die hebben weer geen verstand van Omnikassa. De brief met codes die je nodig hebt, gaat via Frankrijk en die schijnt ook minstens vier dagen onderweg te zijn. Al met al vrezen we nu het ergste, temeer ook dat we via de mail al een paar keer bericht hebben gehad van storingen bij Omnikassa. Dus ook dat gaat niet lekker.

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

52
@overonlinebetalen

PSP's die binnen een paar dagen creditcardacceptatie aanbieden? Welke? Precies geen een.
Ja er zijn er een paar die dat aanbieden en alvast activeren voordat de contracten rond zijn maar als de contracten niet rond komen heb je de grootste problemen.

@yvenka

Dit duurt inderdaad heel lang. De kink in de kabel is vaak de lokale Rabobank. Haak daar nog eens na. Zij zijn het die eigenlijk er voor jou horen te zijn.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

53
Gelijk even nagevraagd bij MultiSafePay en die geeft aan dat je na implementatie direct ook MasterCard en Visa transacties kan accepteren. Dat geld komt dan op je rekening bij MultiSafePay.

Als nieuwe klant word je wel eerst gescreened om fraude en witwassen te voorkomen. Na goedkeuring kan je ook jezelf uitbetalen. De keuring duurt ongeveer 1 week.

Lijkt me een goed alternatief.
Het team van OverOnlineBetalen
http://overonlinebetalen.nl/mobiele-kassa
http://www.creditcard-wijzer.nl

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

56
Als je slechts weinig CC betalingen verwacht te krijgen is PayPal inderdaad een mooie en niet te dure oplossing zonder veel problemen.

Mooie is natuurlijk dat bij Omnikassa als bij MSP, Ogone, Cardgate etc. alles binnenkomt op een account en alles ook in een keer binnenkomt als betaling zodat je niet elke keer 2 x moet boekhouden en niet er aan moet denken om af en toe je PayPal tegoed te laten storten naar je bankrekening.

Had een keer een klant die er niets van snapte, verkocht zo goed maar had geen geld meer op zijn bankrekening, totdat hij er achter kwam dat er nog voor 25.000 euri op zijn PayPal account had staan.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

57
Mijn boekhouder beschouwt PayPal gewoon als een soort bankrekening en dan is het boekhouden niet zo lastig. Van binnenkomende creditcardbetalingen is de info bij mij (via Cardgate-EMS) soms heel summier en een puzzle, omdat ze niet via de PSP worden uitbetaald maar rechtstreeks op de bankrekening: de kosten worden er ook direct afgehaald. Niettemin mis je klanten wanneer je alleen Paypal als creditcard-kanaal hebt en niet rechtstreeks creditcards accepteert. Overigens is PayPal ook bezig met het introduceren van betaalde versies die rechtstreeks in de webwinkel kunnen worden geintegreerd zonder een tussenscherm van PayPal en die ook creditcards accepteren. Dat lijkt mij een interessante ontwikkeling. (Helaas nog niet beschikbaar voor Zen Cart, Eentje :( )

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

58
Is Omnikassa een Probleemloos&Betaalbaar alternatief voor iDeal Lite?
Graag jullie ervaringen, hieronder de onze …


Een mopperende collega zette mij in een vrijdagmorgen versnelling na z’n beheerste woede aangehoord en z’n reactie gelezen te hebben:

“…..

Vervolgens krijg ik zojuist een brief te zien over het afschaffen van iDeal Lite, waarbij in de eerste alinea nog fijntjes staat aangegeven ‘Soms betekent dat het einde van bestaande producten’.

Bij een dergelijke brief gaan mijn nekharen recht overeind staan. Er worden zogenaamde ‘voordelen’ vermeld, waar ik sterk mijn twijfels over heb. Voorts wordt er totaal niet bij stil gestaan wat de impact zou kunnen zijn indien er meer dan 20 websites operationeel zijn. Wie moet deze wijzigingen uitvoeren en wie gaat dat betalen?

Kortom, extra kosten waar wij niet op zitten te wachten. De strekking van de brief is duidelijk: ‘Wij stoppen met iDeal Lite en je zoekt het maar uit.’.

Is dit de nieuwe benadering van een bank naar haar klanten, zodat klanten vertrekken en er minder personeel nodig is?

… “

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

59
Ik verbaasde mij er ook al over. Een beetje Microsoft style verkopen. Je kan klanten niet overtuigen een product af te nemen door ze te overtuigen van de meerwaarde? Zoek dan een manier om het ze gedwongen door de strot te duwen. Rabobank probeert al jaren klanten over te halen om dat gedrocht van een Omnikassa af te nemen. Blijkbaar wil dat niet erg lukken.

Ik heb de brief ook gehad van de Rabobank, omdat ik begonnen was met ideal lite. Me oude account was nog actief. Ik gebruik het al jaren niet meer, dus voor mij kon de brief zo het oud papier in. Echter deel ik de verbazing en verontwaardiging wel!
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!