AfterPay - Doen of niet doen? Iemand ervaring?

1
Hoi allemaal,

Enige tijd zit ik te denken om misschien iets te gaan doen met Afterpay.
Nu vraag ik me af hoe dit in zijn werk gaat en of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben?

Op 1 of andere manier word het mij ook niet helemaal duidelijk wat er gebeurd als de klant niet betaald.
Ik neem aan dat hun er dan achteraan gaan? En hoe reageren klanten op de stappen van AfterPay bij het niet betalen binnen het termijn?

Ik hoor het graag! :)

Re: AfterPay - Doen of niet doen? Iemand ervaring?

2
Boss schreef:Hoi allemaal,


Op 1 of andere manier word het mij ook niet helemaal duidelijk wat er gebeurd als de klant niet betaald.
Ik neem aan dat hun er dan achteraan gaan?

Ik hoor het graag! :)
Ik kan me voorstellen dat je voor dit stukje het beste contact op kan nemen met iemand van Afterpay zelf. En als je op deze link klik: https://www.afterpay.nl/nl/zakelijk/waarom-afterpay

kun je zien dat jij gegarandeerd je geld krijg en zij dat stuk voor hun rekening nemen.

Re: AfterPay - Doen of niet doen? Iemand ervaring?

3
Thanks HappyGirl,

Dat gedeelte had ik al gelezen maar ik vraag me dus af wat de klant vind van de stappen van AfterPay wanneer er niet betaald word.
Ik kan me namelijk voorstellen dat de klant het bedrijf erop aankijkt en niet AfterPay,
Zeker als je zoals mij, ook klanten hebt van 14-15 jaar.

Mijn vraag is dan ook hoe bedrijven die AfterPay gebruiken dit ervaren?
Want na de betalingstermijn is het niet meer "jou probleem" zeg maar.
Maar hoe gaan hun dan te werk? Zijn ze schappelijk of niet met de termijnen daarna, administratiekosten, extra kosten omdat het factuur niet is betaald? enzovoort..

Ik wil ze ook binnenkort gaan bellen maar ik wilde eerst graag ervaring van andere.
Die zijn vaak toch wat oprechter dan de ervaring van zo'n bedrijf zelf.

Re: AfterPay - Doen of niet doen? Iemand ervaring?

4
Ik begrijp wat je bedoeld. Persoonlijk kan ik je daar niets over vertellen, want ik werk niet met AfterPay. Maar er zullen vast wel leden zijn op dit forum die daar ervaring mee hebben en hun ervaring hier willen delen.

Ik vraag me nu ook af of er voor minderjarige iets bijzonder is waar je rekening mee zou moeten houden?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: AfterPay - Doen of niet doen? Iemand ervaring?

5
Boss schreef:Dat gedeelte had ik al gelezen maar ik vraag me dus af wat de klant vind van de stappen van AfterPay wanneer er niet betaald word.
Ik kan me namelijk voorstellen dat de klant het bedrijf erop aankijkt en niet AfterPay,
Zeker als je zoals mij, ook klanten hebt van 14-15 jaar.
Artikel 1.4.3 in de betalingsvoorwaarden van AfterPay sluit minderjarigen uit:
U bent beschikkingsbevoegd of u wordt vertegenwoordigd door degene die u rechtsgeldig kan vertegenwoordigen en bevoegd is namens u te handelen.
Een minderjarige is namelijk niet "zelfstandig beschikkingsbevoegd".

Daarnaast zijn er bij minderjarigen nog andere complicaties die betaalsystemen zoals AfterPay buiten spel zetten. Zo mag een minderjarige geen lening aangaan (en kopen of afbetaling is lenen) en mag je zonder toestemming van ouders of voogd geen persoonsgegevens van minderjarigen opslaan.

Meer praktisch denk ik: als je nu al juist van de 14- en 15-jarigen onder je klanten geleur en gezeur verwacht met achteraf betalen, waarom zou je er dan aan beginnen? Je kunt niet van een partij zoals AfterPay verwachten dat ze dat gedoe allemaal geruisloos van je overnemen.
StoreCore.io