Retour/ indien afwezig

1
Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd wat jullie doen bij retourzendingen als je niet thuis bent
Ik verzend vanaf thuis, mijn opslag is thuis, nu was ik aan het nadenken over retouren.
Stel ik ben niet thuis ( want ik ben ook nog gewoon in loondienst )
dan is er niemand om pakketjes aan te nemen.

Hoe lossen jullie dit op? iemand tips?

( ik heb een webwinkel in kleding en sieraden )

Re: Retour/ indien afwezig

2
Wachten tot je het kunt afhalen bij het postkantoor is een optie. Wij hebben een postbus, niet omdat we er niet zijn, maar daar liggen pakketten 's morgen om 8 uur gewoon al klaar. Klanten die perse met DPD/DHL/UPS willen verzenden mogen dat wel rechtstreeks naar kantoor doen, met het risico dat het langer onderweg is (we beginnen om 10:00 en gaan om 17:00 weg).

Re: Retour/ indien afwezig

3
Klanten kunnen bij mij terugsturen naar een Postbus adres en naar een kluiswand van DeBuren (met DHL). Vooral de kluiswand is voor mij handig, is van 8 tot 22.00 beschikbaar en het kost de klant "maar" 5 euro tov 6.75 euro naar een Postbus.

Re: Retour/ indien afwezig

4
Een postbus is inderdaad een oplossing, dat kost 140 euro per jaar ongeveer. Dat is een hoop geld als startende webshop. Inmiddels heb ik het al jaren, tot volle tevredenheid.
Ik heb te lang zonder gedaan en mijn buren hebben zoveel pakketjes aangenomen dat ze het helemaal zat waren, voor die 140 euro had ik liever nog de goodwill van mijn buren gehad.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Retour/ indien afwezig

6
In de meeste gevallen red je het prima als de buren het voor je aannemen in het geval dat je zelf een keer niet in de gelegenheid bent. Als dit veel voorkomt, is het toch verstandig om gebruik te maken van een postbus. Logischerwijs vallen die kosten ook wel weer mee, als je er vaak gebruik van moet maken (blijkbaar is er reden voor je om je voorraad vaker aan te vullen).

Voor grote leveringen zou ik proberen altijd aanwezig te zijn (bijvoorbeeld op een thuiswerkdag, of regel een avond levering).

Succes.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop