Hoe klanten binden online?

1
Dag allen,

Ik vroeg mij af hoe jullie, je klanten binden online.
Soms verkoop ik wel eens wat aan bedrijven. Die halen het dan gewoon via de webshop , maar ik wil natuurlijk een relatie opbouwen met diegene. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik zit zelf er aan te denken om te e-mailen.

Ben benieuwd op jullie reacties.
Uw geliefde verrassen met zijden rozenblaadjes? http://www.rosensueel.nl

Re: Hoe klanten binden online?

2
1. Excellente uitvoering van je core business: probleemloos leveren.

2. Indien niet 1: excellente klantenservice.

3. De rest.

Ik denk dat velen zich bijvoorbeeld bij Coolblue nogal verkijken op dat eerste: alle marketing en reclame die zoveel lof oogst, is de slagroom op de taart. Het gaat er vooral om dat je een voldoende goed product voor een acceptabele prijs probleemloos bezorgt.
StoreCore.io

Re: Hoe klanten binden online?

3
Ward schreef:1. Excellente uitvoering van je core business: probleemloos leveren.

2. Indien niet 1: excellente klantenservice.

3. De rest.

Ik denk dat velen zich bijvoorbeeld bij Coolblue nogal verkijken op dat eerste: alle marketing en reclame die zoveel lof oogst, is de slagroom op de taart. Het gaat er vooral om dat je een voldoende goed product voor een acceptabele prijs probleemloos bezorgt.
Bedankt! Je core business is natuurlijk het belangrijkste. Als je dat niet in orde hebt dan houd het op. Ik ben zelf van mening dat persoonlijk contact beter is voor de klantbinding. Anders ben je maar 'gewoon' een website
Uw geliefde verrassen met zijden rozenblaadjes? http://www.rosensueel.nl

Re: Hoe klanten binden online?

4
Vandaag een goed verhaal van loavies mogen ervaren tijdens de Shopping2Day. Hoe ze iedere keer weer hun doelgroep betrekken is echt geweldig.

Het bedrijf richt zich op meiden welke erg met mode bezig zijn. Alles wat ze doen heeft die stijl uitstraling en op veel manieren weten ze met infuencers als b(v)loggers samen te werken.

Uiteraard zijn er een aantal basisvoorwaarden zoals Ward ook al aangeeft. Dat moet je minimaal voor elkaar hebben om in ieder geval bestaansrecht te hebben. Wordt in dit geval uitgevoerd door ActiveAnts.

Wat betreft het persoonlijker contact; oftewel je website een menselijke factor geven, dan ben je ook altijd welkom in de Clip2Go studio ;)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe klanten binden online?

5
Jeetje wat een vraag... dat is niet 1 simpel dingetje. Daar zijn vele manieren voor. Uiteraard is service en nette prijzen 1. Maar daarbij merk ik dat klanten het ook fijn vinden als het een tintje persoonlijk is. Daarmee bedoel ik niet tutoyeren, maar bedoel ik dat je ze blijk van waardering geeft door de vaste klanten acties voor te doen en als je ze spreekt ook ter sprake te brengen, dat je weet dat ze vaste klant zijn.

Ook merk ik, dat expertise gewaardeerd wordt. Interessante artikelen bloggen, zorgt ook voor binding heb ik gemerkt.

Verder zijn er denk ik nog wel 1001 andere punten te noemen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Hoe klanten binden online?

6
Vaste klanten zouden vanzelf naar je toe moeten komen.

Zorg voor een nette levering. Nieuwe dozen met opvulmiddel (dus geen bananendoos vol met kranten)

Zelf gebruik ik altijd tape met opdruk. Mocht de klant die doos na een maand nog tegenkomen dan zal die reclame toch een herinnering op doen. Je hebt ook kans dat ze jou verpakking gebruiken om het product op te slaan in het magazijn. Als ze er bijna doorheen zijn zien ze gelijk waar ze dus de nieuwe kunnen bestellen.

Vaak bellen vaste klanten voor een nieuwe levering. Ik laat ze dan ook nooit naar de webshop gaan maar pak hun bestelling direct aan en lever op rekening. Zo geef je aan dat je vertrouwen hebt in een klant. Ik doe dit dus ook bij klanten die slecht betalen.

Kleine tip. Als een klant traag is van betalen en de klant heeft betaald. Bedank hem dan alsnog voor de "snelle" betaling. Je zou denken dat de klant nu nog later gaat betalen maar dit is meestal niet zo.

Doe absoluut niet moeilijk bij garantie gevallen. Stuur direct een nieuw product op. Laat zien dat je service bied die ze misschien niet direct verwachten. Zo beperk je ook het risico dat ze naar een andere leverancier overstappen. Mochten ze overstappen naar een andere leverancier en die doet wel moeilijk met een garantie geval dan zullen ze snel weer aan jou denken. Komt de klant weer terug omdat deze een slechte ervaring had met wisselen leverancier dan is de kans zeer kleine dat deze weer dat avontuur aan gaat. Ook al ben je misschien iets duurder.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Hoe klanten binden online?

7
Ik weet niet of rosensensueel aan de buitenland van zijn verzendverpakking reclame wil maken.
Denk niet dat iedereen zich gemakkelijk voelt bij zo een naam.

Nu gaat het om rozen (als ik mij niet vergis), maar met die naam kan het alles zijn.

Re: Hoe klanten binden online?

8
bertje schreef:Ik weet niet of rosensensueel aan de buitenland van zijn verzendverpakking reclame wil maken.
Denk niet dat iedereen zich gemakkelijk voelt bij zo een naam.

Nu gaat het om rozen (als ik mij niet vergis), maar met die naam kan het alles zijn.
Gaat voornamelijk om rozen(blaadjes) inderdaad.
Ik wil mij voor nu ook gewoon richten op Nederland en België. Dit is nog te doen voor mij naast mijn studie.

Wat ik zelf doe is. Als ik een bestelling krijg van een zakelijke klant , bedank ik ze voor hun bestelling en vraag of het ze bevalt. Ik bied ze ook meteen een kortingscode van 5 a 10% op hun volgende bestelling. Zodat een vervolg order aantrekkelijker word voor ze.
Uw geliefde verrassen met zijden rozenblaadjes? http://www.rosensueel.nl

Re: Hoe klanten binden online?

9
Niet te snel korting geven. Zo kan iemand het gevoel krijgen dat deze eigenlijk dus teveel betaald heeft.

Misschien is het handiger om in de webshop een pagina te maken met zakelijke verkopers te die grotere aantallen afnemen en dan direct een goede prijs af te spreken.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Hoe klanten binden online?

10
Vergeet niet om, waar mogelijk, de verwachting van de klant te overtreffen. Houd hierbij rekening met de wensen en verwachtingen van je specifieke doelgroep. Niet alleen zal de klant hierdoor terugkomen, hij zal in veel gevallen ook zorgen voor aanbevelingen bij vrienden, familie, etc.

Je kunt klanten ook korting bieden als zij aanbevelingen doen. Dit zorgt automatisch voor een stukje betrokkenheid bij jouw bedrijf. Doe dit echter wel in beperkte mate, anders wordt het gewoon een manier om wat van de prijs af te krijgen.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop