Webshop dampwaren te koop:

1
Te koop:
Goedlopende webwinkel met artikelen voor elektrisch roken.
Elektrisch roken is nog steeds een groeiende en opkomende markt.
Wij doen zaken met een goede Nederlandse groothandel.
Hier kopen wij onze voorraad en ook kunnen wij dropship bestellingen wij hun plaatsen.
We zijn een van de goedkoopste van Nederland!

We doen nauwelijks aan promotie. Dus groei is kinderspel!
Grote naamsbekendheid binnen deze markt.

Reden verkoop: We gaan ons richten op een andere business.

URL: http://www.rokendoejezo.nl
Omzet in 2 jaar: € 75.000
Aantal bezoekers: 1000 - 1500 per maand
Aantal bestellingen per maand: 50-100
Gemiddelde marge: >50%
Huidige voorraad: € 5000,00 (verkoop)
Facebook likes: 1862 (geen fake)
Kosten per maand aan hosting is € 35,00 (CCV shops)

Verkoop is incl. huidige voorraad.

Vraagprijs € 60.000

Ik ben er van overtuigd dat met een beetje marketing de omzet significant zal stijgen en de vraagprijs binnen een jaar is terug verdiend.

Re: Webshop dampwaren te koop:

2
Je vraagprijs is (veel) te hoog, maar daar kom je nog wel achter.
Men betaald niet voor potentie, maar voor resultaten.
Maar je weet nooit wat de gek ervoor geeft:).

Verder succes met de verkoop.

Re: Webshop dampwaren te koop:

4
Ik denk dat ook dat de prijs aan de hoge kant is. Vooral door de bekende teksten als
We doen nauwelijks aan promotie. Dus groei is kinderspel!
Grote naamsbekendheid binnen deze markt.
Het zijn ongeveer 3 bestellingen per dag.
De navullingen kosten slechts 2,50 waarbij de verzendkosten 1,38 zijn. Verpakkingskosten, handelingen ect heb je zeker een marge van 50% nodig om uit de kosten te komen.

Maar ik denk wel dat de waarde van de shop flink kan stijgen als er aantoonbaar terugkerende klanten zijn.

Maar wie weet. Wie niet waagt wie niet wint :wink:
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshop dampwaren te koop:

5
Vraagprijs heb ik laten berekenen aan de hand van de resultaten.
En wordt als reëel gezien. De mogelijke potentie is hier niet in opgenomen.
Ik ben er van overtuigd dat met een beetje marketing de omzet significant zal stijgen en de vraagprijs binnen een jaar is terug verdiend.
De potentie zit er dus wel in.
De vraagprijs bij webwinkels ligt meestal eerder bij een terugverdientijd van 6 maanden.
Dus 6 maanden de winst uit de onderneming. Met 70000 omzet in 2 jaar, dus 35000 per jaar, kom je misschien op 10000 winst per jaar en dat is dus 5000 voor de verkoop. Paar duizend voor de voorraad maakt een reële prijs van 7000 tot 8000 euro.
En nu zijn het aannames die ik maak en is er niet gekeken naar domeinnaam, score in zoekmachine enz. Kan dus nog iets omhoog of veel omlaag.

Re: Webshop dampwaren te koop:

6
robbert73 schreef:Vraagprijs heb ik laten berekenen aan de hand van de resultaten.
En wordt als reëel gezien.
Dan vrees ik ook dat je je slecht hebt laten adviseren.
robbert73 schreef:Aantal bezoekers: 1000 - 1500 per maand
[...]
Vraagprijs € 60.000
Dat zijn gemiddeld 12 × 1.250 = 15.000 bezoekers per jaar à € 60.000, dus € 4 per bezoeker.
robbert73 schreef:Aantal bezoekers: 1000 - 1500 per maand
Aantal bestellingen per maand: 50-100
Dan is je gemiddelde conversie 75 / 1.250 = 6%.

Met die twee cijfers kunnen we nog even doorrekenen...
Je hebt gemiddeld (100 / 6) × € 4 = € 66,67 marge per bestelling nodig om alleen al de overname in een jaar terug te verdienen. En dan heb je nog geen cent uitgegeven aan iets anders (zoals marketing) en nog geen cent verdiend.

Laat je door "adviseurs" niet gek maken. De prijsbepaling van Paul is veel realistischer.
StoreCore.io

Re: Webshop dampwaren te koop:

7
Beste lezers,

Kan dit bericht worden verwijderd?
Ik ben de eigenaar van o.a. deze webshop. Een ex werknemer heeft een account aangemaakt (via een oude VPN verbinding naar ons netwerk.) en deze onzin geplaatst.

Webwinkel is niet te Koop, vraagprijs zou in de buurt komen maar natuurlijk niet met de opgegeven gegevens.

groet,
Robbert

Re: Webshop dampwaren te koop:

8
robbert73 schreef: Ik ben de eigenaar van o.a. deze webshop. Een ex werknemer heeft een account aangemaakt (via een oude VPN verbinding naar ons netwerk.) en deze onzin geplaatst.
Gelukkig kon je nog via zijn account inloggen! :?

Re: Webshop dampwaren te koop:

11
robbert73 schreef:Ja dat was niet moeilijk als het via ons eigen netwerk is gedaan.
Maar hoe verwijder ik een bericht?
Een ex-werknemer logt in via jullie netwerk? Je verhaal rammelt aan alle kanten. Zeg gewoon dat je fout zat met je topic, er is echt niemand die dit verhaal geloofd ;-)

Re: Webshop dampwaren te koop:

12
robbert73 schreef:Maar hoe verwijder ik een bericht?
Gezien de moeite die anderen hebben genomen om dit topic te verrijken met informatie waar velen wat van kunnen opsteken, lijkt verwijdering me niet op zijn plaats. Je kunt echter een van de mods vragen het topic te anonimiseren en er dan een slotje op te doen.
StoreCore.io

Re: Webshop dampwaren te koop:

13
Moet ik mij hier ook nog eens gaan verdedigen...

Hij kon via een VPN verbinding via ons IP adres een account aanmaken.
Zodat het dus lijkt het van ons af komt.

Mijn goede naam beschadigen en onzinnige omzet gegevens vermelden.
Als ik werkelijk een van onze shops zou willen verkopen doe ik dat echt niet hier.

Re: Webshop dampwaren te koop:

14
UH en waarom zou hij al die moeite nemen?

Gebruikers hebben helemaal geen inzicht in een IP adres.
En beheerders kunnen het IP adres niet traceren naar jullie shop...
---
Ben je overigens geen eenmanszaak?

Re: Webshop dampwaren te koop:

18
Hoe weten wij nu wie reageert..
Is dit de eigenaar?
On een ex-medewerker die het wachtwoord van de eigenaar heeft achterhaald en via een VPN onder het ip adres van zijn voormalig baas op dit forum iets plaatst?

Re: Webshop dampwaren te koop:

19
robbert73 schreef:Rechtsvorm "eenmanszaak" heeft helemaal niets te maken met het wel of niet hebben van personeel hoor.
Naast de rechtsvorm staat bij de KvK ook het aantal personeelsleden ;-)

Re: Webshop dampwaren te koop:

20
Oh ok, ja bij inschrijving hadden we geen personeel.
Als iemand in dienst is met volledige zeggenschap (functionaris) wordt dat niet gezien als personeel.
Dat is bij ons o.a. het geval.

Re: Webshop dampwaren te koop:

23
Slotje nou inderdaad. Wat een rare discussie is dit zeg. Gaat helemaal nergens over.
Het is op afstand leuk iemand een beetje af te zeiken misschien. Geef even wat geld uit en check ons bedrijf eens goed. Google maps is leuk. Trek daar geen conclusie uit. Is adres van de holding!

Vraag een rapport op bv Graydon. Dan zou je wat meer respect hebben voor de totale onderneming.
En dit is het laatste wat ik er op te zeggen heb. Ik ga weer over tot de echte werkelijkheid.