Bevestiging mail werkt niet

1
Ik heb Magento 1.9.2.1 nieuw geïnstalleerd. Als een klant een bestelling doet krijgt hij daarvan geen bevestiging. Er draait een cron:
"php /home/username/domains/domainname/public_html/cron.php".
In de log staat een Warning:
"shell_exec() has been disabled for security reasons in /home/username/domains/domainname/public_html/cron.php".
Is dit de oorzaak dat de bevestigingsmails niet verzonden worden? En hoe is dit op te lossen?

Volgens de hoster is het niet mogelijk shell exec te gebruiken/aan te zetten.

Re: Bevestiging mail werkt niet

2
Ik lees dit idd als dat php niet uitgevoerd mag worden en daardoor zal de cron niet draaien en dus zal er ook geen bevestigingsmail verstuurd worden.

Deze optie wordt vlgs mij ook wel SAFE MODE genoemd en is alleen in te stellen door de webhoster en die geven aan dit niet te doen. Als dat zo is dan zal Magento niet werken en moet je ws op zoek naar een andere webhoster. Bij wie zit je?
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.

Re: Bevestiging mail werkt niet

3
Ik heb een regel aan cron.php toegevoegd waardoor de foutmelding verdwenen is. Maar de bevestigingsmail voor een nieuwe bestelling komt er nog steeds niet uit.

Toegevoegde regel is de tweede:
$isShellDisabled = (stripos(PHP_OS, 'win') === false) ? $isShellDisabled : true;
$isShellDisabled = true;
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.