Keuze: snelle verzending of langere wachttijd klant

1
Ik zit met het volgende dilemma:

Ik wil in mijn webwinkel een compleet nieuwe artikelgroep gaan toevoegen, voordeel is dat er weinig concurrentie is, nadeel is dat deze leverancier maar 1 keer per week aflevert dmv hun eigen bestelbus, wat kosteloos is vanaf €200 inkoopwaarde. Onder de 200 kost het 8,95 per keer waardoor een enorm deel van de marge verdampt. (Marge gemiddeld 30%)

Nu is het probleem dat de artikelen die ik wil toevoegen een gemiddelde inkoopwaarde vertegenwoordigen van 5-150 euro (grootste groep gem 30 euro, en hele grote groep rond 4 euro)

Dat houdt dus in dat ik er niet onder uit kom om praktisch alles wat ik aanbied in huis te hebben, wat neer zou komen op een investering van 7000 euro. Wat ik ook weer niet kan hebben kwa opslagruimte. Maar ik ben van de snelle leveringen en vind dat als iemand wat van 5 euro besteld je die persoon in het meest ongunstige geval niet een week kan laten wachten.
Plus dat je een hoop potentiele klanten afschrik door de levertijd te tonen, wat wel zo netjes is.

Met mijn huidige assortiment durf ik risico te nemen omdat de loop er toch wel in zit. Maar met deze complete nieuwe niche weet ik niet zeker wat het gaat doen, dus wil het vrij risicoloos doen.

Hoe zou men dit aanpakken?

Re: Keuze: snelle verzending of langere wachttijd klant

2
Ik ben zelf een voorstander van eigen voorraad. Zeker met je hardlopers!!!
Aangezien je een nieuwe productlijn gaat nemen weet je nog niet zo snel wat je hardlopers zullen zijn.
Waarom zou je niet eens met je leverancier om de tafel kunnen gaan zitten om een oplossing voor dit probleem te kunnen bedenken.
Verzending via een externe vervoerder kan voor beiden goedkoper uitvallen waardoor er voor jou weer meer marge is.
Ik ben persoonlijk wel van mening dat je als ondernemer ben,moet je risico's durven nemen! Als jij een investering wilt doen in een nieuwe productlijn, kan je extra voorraad aanleggen of je legt iets in op je marge om te zien hoe het gaat lopen.
Eigenaar van: https://alarm-winkel.nl

Re: Keuze: snelle verzending of langere wachttijd klant

3
Ik sluit me aan bij de post hierboven. Kijk of je een deel van de producten in voorraad kunt nemen (eventueel met een kleine voorraad). Op deze manier onderscheid je je als webwinkel ook van andere webwinkels. Klanten onthouden dit en komen hiervoor terug bij jou.

Voor hele dure producten, of producten op maat, of producten die op een andere manier uniek zijn, kan je de overweging maken om hierbij een langere levertijd te hanteren.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.