Vindbaarheid fysieke voorraad artikelen

1
Beste allen,

Een nogal stomme vraag...

Binnenkort gaat onze webshop online. Momenteel breiden wij het aantal aangeboden artikelen uit en werken met het SEOShop platform. Momenteel staan er iets meer dan 200 producten online (zonder artikelnummers), dit moeten er minimaal 1000 worden, willen we online gaan. Wij lopen ruim een maand achter met de start van onze webshop (privé omstandigheden).

Nou merk ik dat het best een kunst is om producten terug te vinden in onze voorraad. Hoe los ik dit het beste op? Het gaat om kledingstukken, die niet voorzien zijn van artikelnummers. Onze voorraad bewaren we momenteel netjes opgevouwen in verhuisdozen bij ons op de zaak.

Hoe kan ik er voor zorgen, dat wanneer een bestelling binnen komt, ik deze zo snel mogelijk terug kan vinden en op de post kan doen?

Zelf dacht ik aan het nummeren van de dozen, om iig te weten in welke doos te zoeken.
Hoe kan ik dit het beste verwerken in SEOShop?

Re: Vindbaarheid fysieke voorraad artikelen

2
Ik zou toch artikelen gaan nummeren. Met 1000 verschillende artikelen zonder enige vorm van codering is het wachten op fouten.

Je kunt natuurlijk de dozen gaan nummeren en de artikelcode in SEOshop gebruiken. Als je dan iets doet van 1-4-2 (rij 1, stapel 4, de 2e doos van onderen ofzo).

Re: Vindbaarheid fysieke voorraad artikelen

3
Inderdaad met locatienummers gaan werken. Als elke artikel gescheiden in een doos zit kan je natuurlijk ook het artikelnummer op de doos plakken.

Het zou denk ik ook geen overbodige luxe zijn om een klein voorraad systeem in excel of open source te gebruiken.

Zelf maak ik gebruik van een open source kassasysteem met voorraadfunctie. Het voordeel hiervan is dat je overal je voorraad kan checken. En het op elke computer/laptop/tabel of smartphone werkt.

Als je een kijkje wilt nemen kijk dan op http://www.barcodewereld.nl/demo en PM me voor inloggegevens.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Vindbaarheid fysieke voorraad artikelen

4
Electronixs.nl schreef:Inderdaad met locatienummers gaan werken. Als elke artikel gescheiden in een doos zit kan je natuurlijk ook het artikelnummer op de doos plakken.
Zo te lezen zitten er meerdere artikelen in dezelfde doos, klopt dat?

Een systeem waarbij gebruik wordt gemaakt van locatienummers lijkt mij ook het meest logisch. Daarbij kan je (of heb je al) de artikelen verdelen in categorieën en die op vaste plekken houden.

Het artikelnummer kan dan beginnen met het doosnummer.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.