Afzien van levering.

1
Beste forumleden,

Ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort, maar dit leek mij de beste plek om mijn vraag te stellen.

In België onlangs een product besteld die wij nodig hebben voor onze webwinkel, deze zouden geleverd worden in België, dit kwam zo uit omdat ik daar die periode verbleef.
De levering is in België niet gelukt, als antwoord kreeg ik, er is iets mis gegaan met het aflever adres. Naar mijn mening een nogal vage uitleg, maar goed...

De week daarop nam de leverancier contact met mij op, met de vraag of het alsnog op het adres in België geleverd kon worden. Ik zij dat dit niet kon aangezien ik daar ten tijde van mijn vakantie verbleef, nu weer terug was in Nederland maar dat het daar wel afgeleverd kon worden.
Dit kon, maar het zou dan wel 35 euro extra kosten ivm transport, ze bleven dan nog steeds goedkoper dus ik ben daar mee akkoord gegaan.

Ik heb gevraagd of zij de aangepaste factuur digitaal wilde doorsturen, gevraagd hoe er betaald kon worden, lees aan de deur of per overboeking.
Ik heb van hun kant geen bevestiging meer gekregen over dat de bestelling goedgekeurd was en verzonden zou worden, geen factuur per mail, of wat dan ook.

Na een week niets gehoord te hebben, besloot ik het er bij te laten en heb ik vandaag een nieuwe bestelling gedaan bij een Nederlandse leverancier.
Nu blijkt, ze willen ineens gaan leveren en zouden al een poging gedaan hebben, maar ze konden het adres niet vinden en dat ze het vrijdag opnieuw zouden proberen.

Mijn vragen:
- Ik wil van de koop/bestelling afzien, kan en mag dit. (Bedrijf zit in Belgie, via hun webwinkel.)

- Adviseren jullie de order wel aan te nemen en dan mogelijk terugsturen of in zijn geheel niet aan te nemen van de transporteur?

- Nog andere adviezen hoe ik van deze koop/bestelling afkan?

Alvast bedankt,

Re: Afzien van levering.

4
Beste forumleden,

Het is zakelijk besteld.

Ik heb de algemene voorwaarden er even bij gepakt en lees een aantal punten die van belang zijn.

1. De aanvaarding van de bestelling is slechts definitief onder voorbehoud van aanvaarding en levering door onze leveranciers.

De transporteur heeft mij vanmorgen gebeld en heb aangegeven de bestelling niet aan te willen nemen, de transporteur is dan ook niet langs geweest om te leveren.

2. De goederen worden geacht aanvaard te zijn op het ogenblik van de levering. De klant neemt de goederen in ontvangst op de vrachtwagen en staat in voor de toegang tot zijn lokalen.

Ik ben geen advocaat, maar hoe zou ik dit moeten zien. Bedoeld men bij levering het daadwerkelijk overhandigen van de goederen? Of dat de levering rond is op het moment dat de goederen vertrekken vanaf de leverancier?
Ik krijg het gevoel dat je hier dus twee kanten mee op kan gaan.

Nu vraag ik me ook af wat er met die goederen gebeurd, worden deze teruggestuurd naar de leverancier of worden ze opgeslagen, met mogelijke kosten van dien.

Groeten,
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Afzien van levering.

6
Iets is pas geleverd als jij het in ontvangst hebt genomen. Je zult zelf geen kosten krijgen van de transporteur omdat je geen opdrachtgever bent. Echter kan je wel een rekening krijgen van de leverancier. Waarschijnlijk hebben zij hem afgemeld als geweigerd en nemen dan contact op met de leverancier. Ik weet bijna zeker dat de transporteur hier toch kosten voor gaat rekenen.

Ik weet niet of dit alleen voor particulieren geld. Maar volgens mij dient er wel binnen 1 maand geleverd te worden vanaf de aanschaf van het product. Tenzij anders overeengekomen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl